ادعای عجیب کِلمه؛ “اسپانسر ایران بودیم”

توسط

تیم کیتز – برند اسپانیایی KELME با انتشار پستی در صفحه رسمی خود ادعایی عجیب در مورد اسپانسری تیم ملی ایران مطرح کرد.

کلمه با انتشار تصویری از یک پیراهن با لوگوی فدراسیون فوتبال ایران و با طرحی که حدود ۴ سال پیش از سوی یکی از همراهان تیم کیتز در قالب یک کانسپت ارائه شده بود سوالی را مطرح کرده است.

متن سوال به این شرح است: “کِلمه یکی از اسپانسرهای تیم ملی ایران بود، آیا می توانید به ما بگویید که در چه سالی ما اسپانسر این تیم بودیم؟”

اما این سوال در در حالی از سوی این برند اسپانیایی مطرح می شود که طبق مستندات موجود، KELME هیچ گاه به طور رسمی اسپانسر ایران نبوده و آنچه که مشخص است با توجه به لوگوی فدراسیون فوتبال منظور کلمه دقیقا تیم ملی فوتبال ایران است.

نکته دیگر این است که تصویر انتخابی کلمه برای این سوال که احتمالا توسط یک شخص آشنا با فضای تولیدات ورزشی ایران ثبت شده در شرایطی مشابه اکثر رونمایی های جاری در فوتبال ایران عکسبرداری شده است.

این موضوع که از یک تصویر جریان مسابقه برای این سوال استفاده نشده فرضیه پاسخ “هیچ وقت” را برای این سوال تقویت می کند، ابهامی که باید با انتشار پست تکمیلی از سوی KELME که شامل پاسخ این سوال به همراه مستندات آن است برطرف شود، در غیر اینصورت این برند باید نسبت به بار حقوقی استفاده از لوگوی فدراسیون ایران در کنار برند تجاری خود و انتشار آن در صفحه رسمی خود پاسخگو باشد.

طرح فوق با تفاوت در برخی جزئیات و بدون لوگوی تولید کننده پیش از این در یک دوره برای لباس تیم پیشکسوتان ایران استفاده شده بود. در پایین کانسپت ارائه شده از سوی بهروز رمضانی یکی از همراهان تیم کیتز که در چالش طراحی لباس تیم ملی (سایت تیم کیتز) در بهار سال ۹۵ شرکت کرده بود را مشاهده می کنید.

آیا شما پاسخ این سوال را می دانید؟

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها