استقلال؛ آبی منچستری، آبی دربی، آبی نوستالژی، آبی رویال!

توسط

تیم کیتز – با لباسی که استقلال در دیدار مقابل گل گهر به تن کرد جمع لباس های استفاده شده توسط آبی پوشان پایتخت از ابتدای فصل تا کنون به عدد ۷ رسید. مروری بر همه لباس های استقلال در فصل ۹۹-۹۸ خواهیم داشت.

لباس های اول استقلال در فصل ۹۹-۹۸

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

استقلال با ۵ لباس اول بدون شک یکی از رکورد داران تعداد لباس اول در فصل جاری است. آبی پوشان در ابتدای فصل یک لباس با ترکیب آبی و سفید با برش آدیداسی و طرح مربوط به لباس منچستر یونایتد در فصل ۱۹-۲۰۱۸ را از تامین کننده لباس خود دریافت کردند.

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

در ادامه دربی دور رفت بهانه ای بود برای کنار گذاشتن طرح پر حرف و حدیث ابتدای فصل و این بار با حذف رنگ سفید یکی دیگر از طرح های آماده آل اشپورت بر تن استقلالی ها نشست و تا پایان نیم فصل و حتی مرحله پلی آف لیگ قهرمانان نیز ماندگار بود.

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

اما دربی دور برگشت نقطه عطف تغییرات لباس استقلال بود، جایی که آبی پوشان یک پیراهن ویژه دربی که با الهام از یکی لباس های این تیم در دهه های گذشته آماده شده بود مقابل پرسپولیس به تن کردند.

این پیراهن علیرغم همه نقدهایی که به سادگی آن وارد شد اما هوشمندانه ترین طرح ارائه شده از سوی آل اشپورت قلمداد می شود، البته اگر در روز مسابقه شورت سفید جایگزین آبی می شد قطعا نتیجه بهتری را به دنبال داشت.

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

چند روز بعد لباس دیگری تحت عنوان لباس لیگ قهرمانان برای آبی پوشان معرفی شد که از لحاظ هوشمندی در طراحی دقیقا در نقطه مقابل پیراهن دربی قرار می گرفت. طراح یا ایده پرداز این لباس قطعا نمی دانسته قصد بیان چه چیزی را دارد و هر چند در ذهن ایده ارزشمندی داشته اما در عمل و اجرا بسیار ضعیف عمل کرده است.

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

لباس بعدی که به تن استقلالی ها رفت در واقع لباسی است که علی القاعده می بایست از هفته اول مورد استفاده قرار می گرفت اما در دو سوم فصل غایب بود. پیراهن اول جدید استقلال برای ۱۰ هفته پایانی لیگ با طرحی اختصاصی برای این باشگاه آماده شده است اما همانند لباس پرسپولیس همچنان در نمای دور ارتباطش با نایک را فریاد می زند.

 

لباس دوم استقلال در فصل ۹۹-۹۸

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

استقلال یک هفته پیش از پایان نیم فصل برای اولین بار از لباس دوم خود استفاده کرد. لباسی که در ابتدای فصل در قالب یک طرح گرافیکی معرفی شد و در واقع نسخه سفید لباس دربی دور رفت بود.

 

لباس سوم استقلال در فصل ۹۹-۹۸

برای مشاهده مطلب روی تصویر کلیک کنید

لباس سوم استقلال هم همان چیزی بود که ابتدای فصل معرفی شده بود و سرانجام در دیدار هفته بیست و یکم به تن استقلالی ها رفت.

بر خلاف پرسپولیس که در فصل جاری تعداد زیادی لباس دوم از آل اشپورت دریافت کرده، استقلال با یک لباس دوم و یک لباس سوم به کار خود ادامه می دهد. استقلال تا پایان لیگ برتر در هیچ مسابقه ای ملزم به استفاده از لباس دوم نیست و در لیگ قهرمانان هم احتمالا تنها در بازی مقابل الوحده(احتمالی) نیاز به لباس جایگزین پیدا خواهد کرد، با این اوصاف باید دید آیا لباس دوم جدیدی برای آبی پوشان در کار خواهد بود یا خیر.

نکات هفته بیست و دوم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیست و دوم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. استقلال در لباس اول هم تبلیغ جلوی شانه را کاور کرد و در کمال بدسلیقگی به جای استفاده از زمینه آبی از همان کادر سفید که در لباس دوم دیده بودیم استفاده شد. … ادامه مطلب نکات هفته بیست و دوم لیگ برتر

نکات هفته بیست و یکم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیست و یکم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. حرف P نوشته PERSEPOLIS در پشت یقه کنعانی ریخته و حرف E نیز در حال افتادن است! این اتفاق ممکن است در اثر شستشو و استفاده مداوم از لباس و یا نامرغوب بودن … ادامه مطلب نکات هفته بیست و یکم لیگ برتر

نکات هفته بیستم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیستم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. مهدی ترابی با پیراهن شماره ۹ و شورت شماره ۶ در مصاف با استقلال! تبلیغ اسپانسر موبایلی استقلال که پیش از این از پشت پیراهن حذف شده بود، در دربی از سرشانه ها هم پاکسازی … ادامه مطلب نکات هفته بیستم لیگ برتر

نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته نوزدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. بازیکنان تراکتور در عکس تیمی ابتدای مسابقه با نمایش یک پیراهن نمادین با هموطنان آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ابراز همدردی کردند. تغییر رنگ لوگوی رایتل، سایر اسپانسرها و همچنین شماره و طرح … ادامه مطلب نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

تیم کیتز – لباس دوم استقلال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تقریبا در هر بار استفاده با تغییراتی در جزئیات همراه بوده است. تغییر اول مربوط به یقه بود که در نسخه اولیه نیمه بالای آن آبی بود و در همان اولین مورد استفاده رنگ آبی به نیمه پایین یقه منتقل شد. مورد بعدی که در آخرین … ادامه مطلب تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

نکات هفته هفدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته هفدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. معرفی لباس بدون لوگوی استقلال خوزستان در جلسه هماهنگی پیش از مسابقه با آلومینیوم اراک! فونت شماره بازیکنان استقلال خوزستان در دیدار این هفته مقابل آلومینیوم اراک تغییر کرد. این در حالی است که پیش … ادامه مطلب نکات هفته هفدهم لیگ برتر

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها