برند های جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

توسط

تیم کیتز – رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به دور پایانی مرحله گروهی رسیده و در این گزارش نگاهی به برندهای تامین کننده لباس تیم های حاضر در این رقابت ها خواهیم داشت.

در بین برندهای تامین کننده لباس تیم ها در این رقابت ها همانگونه که از ظاهر ماجرا نیز پیداست جاکو آلمانی با تامین لباس هفت تیم به تنهایی بیش از یک چهارم تیم های حاضر در مسابقات را پوشش می دهد.

البته تیم های تحت پوشش جاکو شامل پنج تیم نه چندان مطرح از خاورمیانه به همراه ازبکستان ترکمنستان می شود که با کنار گذاشتن یمن، فلسطین، ترکمنستان و سوریه سه تیم دیگر را نیز نمی توان به عنوان مدعی جدی در این دوره از رقابت ها قلمداد کرد.

پس از جاکو، نایک با پنج تیم که سه تای آنها از مدعیان قهرمانی رقابت ها به شمار می روند حضوری موثر در این دوره از مسابقات دارد. استرالیا مدافع عنوان قهرمانی در کنار کره جنوبی و عربستان پرچمداران سطح اول نایک در مسابقات هستند و چین و قطر هم با صعود از گروه خود فرصت بیشتر دیده شدن را برای غول آمریکایی فراهم کرده اند.

آدیداس نیز با سه تیم که شامل ایران، ژاپن و امارات میزبان می شود شانس بالایی برای قرار گرفتن در کانون توجهات دارد. هر چند این سه کشور تفاوت های چشمگیری در ساختار و نوع همکاری با کمپانی آلمانی دارند اما نهایتا در صورت کسب هرگونه موفقیتی توسط هر یک از این سه تیم نشان آدیداس خودنمایی خواهد کرد که این تبلیغی ارزشمند برای آدیداس خواهد بود که در صورت موفقیت ایران یا امارات این تبلیغ با هزینه ناچیز و یا بدون هزینه حاصل شده است.

جوما اسپانیایی نیز در این دوره جام ملت های آسیا با تامین لباس دو تیم اردن و قرقیزستان تنها فرصتی برای دیده شدن در مرحله مقدماتی را دارا باشد هر چند با عملکرد درخشان اردن شانس بقا در رقابت ها را خواهد داشت.

واریکس با تایلند موفق به حضور در مرحله حذفی شد و هند در اولین تجربه جدی همکاری با شش۵شش برند بومی این کشور در همان مرحله مقدماتی با مسابقات وداع کرد.

مکرون با صعود تنها تیم تحت پوشش خود در رقابت ها یعنی بحرین همچنان شانسی برای دیده شدن خواهد داشت. برند ال جی آر با فیلیپین، کاپلی با لبنان و گرند اسپورت با ویتنام در این دوره از مسابقات حضور دارند که با توجه به عدم کسب امتیاز این سه تیم در دو بازی اول خود برندهای تامین کننده لباس آنها نیز فرصتی بیش از سه بازی مرحله مقدماتی برای تبلیغ نخواهند داشت.

در آخر کره شمالی به عنوان تنها تیمی که با لباس فاقد برند به مسابقات گام گذاشته قرار می گیرد که با توجه به نمایش بسیار ضعیف این تیم می توان گفت که هیچ برندی از اینکه فرصت خودنمایی روی لباس این تیم را به دست نیاورده ناراحت نیست.

از نظر توزیع تیم های هر یک از برندها هم آدیداس با در اختیار داشتن سه تیم از سید یک مسابقات سه تیم خود را در سه گروه متفاوت می بیند و جوما نیز شرایط مشابهی دارد. این در حالی است که نایک و جاکو علیرغم تعداد تیم بیشتر و شانس پراکندگی بالاتر همچون آدیداس تنها در سه گروه دارای تیم هستند.

یکی از نکات این مسابقات غیبت عجیب پوما در فهرست برندهای تامین کننده لباس تیم ها در جام ملت های آسیا است که نشان از عدم جذابیت تیم های ملی آسیایی برای برند آلمانی و یا در سمت مقابل عدم اقبال تیم های کوچک تر به خرید لباس از پوما است.

پوما در جام جهانی ۲۰۱۸ هم حضور پر رنگی نداشت و چند قرارداد همکاری خود با تیم های حاضر در جام جهانی را پس از صعود آنها به این رقابت ها به امضا رساند و به نظر می رسد تمرکز کمپانی آلمانی در سال جاری بیشتر روی تیم های باشگاهی بزرگ اروپا از جمله میلان و منچستر سیتی به عنوان اعضای جدید خانواده پوما باشد.

نمودارهای اختصاصی تیم کیتز از برندهای تامین کننده لباس تیم های حاضر در رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را مشاهده نمایید.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها