فروش پیراهن؛ همه یا بخشی از پروژه درآمدزایی؟

توسط

تیم کیتز – این سوالی است که اگر از هر مدیر یا هوادار فوتبال در ایران پرسیده شود غالبا جواب های سطحی و احساسی به دنبال خواهد داشت.

به عبارت دیگر می توان گفت چرخه مالی حول ستارگان در ایران به شدت رسانه محور شده و بازیکنان اغلب سعی می کنند بیشتر دیده شوند و به صفحه اول روزنامه ها راه پیدا کنند تا از این طریق بتوانند رقم درشت تری از تیم بعدی طلب کنند.

با توجه به موضوع بحث سایت که پیرامون لباس است از پرداختن به قراردادهای مهندسی شده انتقال بازیکنان در فوتبال ایران که منافع چند جانبه ای را برای اشخاص متعددی فراهم می کند و موارد مشابه آن خودداری می کنیم.

شاید یکی دیگر از دلایل عدم بهره برداری از ظرفیت های تجاری ستاره های فوتبالی در ایران این باشد که اساسا ما ستاره منحصربفردی در لیگ نداریم و همگی سطحی نزدیک به یکدیگر دارند کما اینکه اگر بازیکنی سطحی فراتر از سایرین داشته باشد عطای ماندن در لیگ ایران را به لقایش خواهد بخشید.

رقم انتقال نیمار از بارسلونا به پاریس سن ژرمن ذهن خیلی از ماشین حساب به دست ها را درگیر خود کرد اما آیا این انتقال صرفا ترانسفری به جهت خودنمایی یا صرفا فوتبالی بوده است؟ فروش پیراهن در مقطع زمانی متاثر از هیجان این انتقال و پس از آن با درخشش بازیکن در مسابقات تنها بخشی از یک پروژه درآمدزایی بزرگ است.

همزمان با این انتقال به جهت رکوردشکنی در رقم قرارداد، باشگاه به صدر اخبار ورزشی و بعضا غیر ورزشی می رود و این یک بهره برداری رسانه ای قوی برای پاریسی ها است. با قرار گرفتن نام و لوگوی پاریس سن ژرمن در موقعیت های مختلف بهره برداری از برند نیمار به عنوان یکی از بازیکنان شاخص در سطح فوتبال جهان محقق می شود و به تبع آن برند پاریس سن ژرمن از بازیکن برزیلی ارزش مضاعفی دریافت خواهد کرد.

سهم باشگاه از قراردادهای تبلیغاتی نیمار می تواند محل دیگری برای جبران هزینه های این انتقال باشد. البته از اینکه این امتیاز با چه درصدی و در اختیار کدام یک از طرفین قرارداد است بی اطلاع هستیم. علاوه بر این شرکت در کمپین های متعدد آموزشی، رسانه ای و تبلیغاتی از جمله عواید جانبی اینگونه قراردادها است.

بدون شک این انتقال دستاوردهای نهان دیگری هم دارد که در بحث ما نمی گنجد. به نظر می رسد باید زمینه برای بهره برداری از پتانسیل های درآمد ساز در فوتبال ایران ایجاد و تقویت شود، و اگر نه حیف و میل کردن سرمایه و پول مردمی به بهانه مدیریت و باشگاه داری و به صرف گرم کردن سر مردم هنر خارق العاده ای به حساب نمی آید.

لباس پاریسن ژرمن ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر اولیه)

تیم کیتز – تصاویر غیر رسمی لباس اول پاریسن ژرمن برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی نایک عرضه خواهد شد، منتشر شد. پیراهن جدید در زمینه به رنگ سرمه ای همراه با نوار پهن قرمز با حاشیه سفید در مرکز پیراهن که هر دو رنگ با افکت براش ترسیم شده، ارائه شده است. این نوار … ادامه مطلب لباس پاریسن ژرمن ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر اولیه)

پیراهن پیش مسابقه پاریسن ژرمن ۲۰۲۴-۲۰۲۳

تیم کیتز – پیراهن پیش مسابقه جدید پاریسن ژرمن برای نیم فصل دوم ۲۰۲۴-۲۰۲۳ همزمان با لباس چهارم این تیم تحت برندینگ جردن توسط نایک رونمایی شد. پیراهن جدید با طرح مشابه پیراهن پیش مسابقه سوم پی اس جی این بار در زمینه مرکب از سبز زیتونی تیره و روشن همراه با لوگوی تک رنگ … ادامه مطلب پیراهن پیش مسابقه پاریسن ژرمن ۲۰۲۴-۲۰۲۳

لباس پاریسن ژرمن ۲۰۲۴-۲۰۲۳

تیم کیتز – لباس چهارم پاریسن ژرمن برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با ترکیبی خاص تحت برندینگ جردن توسط نایک رونمایی شد. پیراهن چهارم جدید با ساختار مشابه لباس سوم و این بار در زمینه به رنگ خاکی روشن همراه با یک پترن بافتی در سایه ای نزدیک به زمینه که با یک نوار در مرکز پیراهن … ادامه مطلب لباس پاریسن ژرمن ۲۰۲۴-۲۰۲۳

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها