۳ میلیارد دلار، ارزش قراردادهای اسپانسری نایک و آدیداس

توسط

تیم کیتز – گزارش عملکرد سال ۲۰۲۰ دو غول صنعت پوشاک ورزشی جهان یعنی نایک و آدیداس نشان دهنده سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری این دو برند در قالب قرادادهای اسپانسرشیپ است.

نایک طی یک سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ششصد و هفتاد و سه میلیون دلار و آدیداس نیز رقمی معادل یک میلیارد و چهارصد و پنج میلیون دلار صرف قراردادهای اسپانسری خود کرده اند.

در این بین فوتبال در صدر اهداف سرمایه گذاری هر دو برند بوده، به گونه ای که آدیداس رقم یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار معادل ۷۳ درصد کل سرمایه گذاری خود و نایک نیز عدد ۸۳۴ میلیون دلار معادل ۵۰ درصد سرمایه گذاری خود را صرف این رشته پر طرفدار کرده اند.

تمرکز بیشتر آدیداس روی فوتبال به دلیل مرکزیت فعالیت این برند در اروپا است، در سمت مقابل نایک به جهت قراردادهای انحصاری چند لیگ بزرگ در آمریکا وسعت بیشتری به توزیع سرمایه خود داده است.

نایک به ترتیب ۳۵۲ میلیون دلار(معادل ۲۱ درصد ارزش کل سرمایه گذاری) صرف بسکتبال(به طور قابل توجه NBA)، ۱۹۴ میلیون دلار(۱۲ درصد) صرف فوتبال آمریکایی(NFL)، ۱۳۰ میلیون دلار هزینه برای ورزش دانشگاهی، ۱۰۰ میلیون دلار بیسبال(به طور ویژه MLB) و ۱۰۰ میلیون دلار روی گلف سرمایه گذاری کرده است.

در سمت دیگر آدیداس که نزدیک به سه چهارم کل سرمایه خود را معطوف به فوتبال کرده، ۲۷ درصد باقیمانده سرمایه خود را به ترتیب به مبلغ ۱۰۶ میلیون دلار در ورزش دانشگاهی، ۱۰۵ میلیون دلار روی فوتسال، ۷۲ میلیون دلار برای هاکی روی یخ(NHL)، ۵۰ میلیون دلار فوتبال ساحلی و ۴۸ میلیون دلار روی بسکتبال(اغلب قراردادهای شخصی بازیکنان NBA) سرمایه گذاری کرده است.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تیم کیتز،چرا شما سایت فروش کیت نمیزنید؟!

جالب بود لطفا برند های دیگه مثل پوما رو هم بزارید