آدیداس فاتح تجاری جام جهانی ۲۰۲۲

توسط

تیم کیتز – با برتری آرژانتین مقابل فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲، درصد زیادی از منافع مستقیم و جانبی عنوان قهرمانی این رقابت ها عاید آدیداس شد.

آرژانتین در حالی جام قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بالای سر برد که تنها نماینده آدیداس در بین ۸ تیم پایانی مسابقات بود و توانست در مسیر خود با غلبه بر ۴ تیم نایک پوش(استرالیا، هلند، کرواسی و فرانسه) در مرحله حذفی این عنوان را تصاحب و به برند آلمانی هدیه دهد.

آدیداس علاوه بر این بر پایه قراردادهای انحصاری با فیفا، لوگوی خود را روی لباس داوران و کادر اجرایی، توپ رسمی مسابقات و همچنین جوایز فردی برترین های جام جهانی به نمایش گذاشت که دیده شدن نشان این شرکت آلمانی حین حمل جام توسط لیونل مسی ستاره طرف قرارداد با سه خط ها را نیز باید به آن اضافه کرد.

همه این اتفاقات به طور طبیعی موجب افزایش درخواست ها برای لباس آرژانتین و به طور خاص لیونل مسی خواهد شد و آدیداس این قابلیت را خواهد داشت که با مانور روی این دستاورد فروش خود در سایر بخش ها را نیز بهبود ببخشد و به بزرگترین برنده تجاری جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل شود.


(۲۴ آذر ۱۴۰۱) با صعود آرژانتین و فرانسه به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ شاهد نبرد دو برند بزرگ دنیای ورزش در دو جبهه خواهیم بود.

آرژانتین در حالی با لباس های آدیداس گام به مسابقه نهایی می گذارد که لیونل مسی ستاره آلبی سلسته نیز تحت قرارداد این شرکت آلمانی است. در آن سوی میدان هم فرانسه با لباس های نایک قرار دارد که متقابلا کیلیان امباپه ستاره جوان خروس ها هم با برند آمریکایی قرارداد دارد. در واقع برنده مسابقه فینال همه عناوین و عواید تجاری این بازی را به حساب برند متبوعه اش واریز خواهد کرد و بازنده نفعی نصیب برند طرف قرارداد خود نمی کند.


(۲۳ آذر ۱۴۰۱) از دو تیمی که در جمع ۸ تیم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ لباس نایک بر تن نداشتند فعلا یکی فینالیست شده است.

شش تیم از ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لباس های نایک بر تن داشتند و آرژانتین و مراکش هر یک نماینده یکی از دو برند بزرگ آلمانی یعنی آدیداس و پوما بودند، اکنون آرژانتین با حذف کرواسی رویای فینال تمام نایکی را خراب کرد و اگر مراکش نیز شگفتی را کامل کند و پس از اسپانیا و پرتغال از سد فرانسه هم بگذرد، این رویا بدون حضور تیمی با لباس های نایک در فینال برای برند آمریکایی تبدیل به کابوس خواهد شد.

(۲۰ آذر ۱۴۰۱) با صعود مراکش به نیمه هایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جمع نمایندگان قاره های مختلف و برندهای گوناگون در مرحله پایانی این رقابت ها جمع شد. نایک همچنان شانس حضور همزمان دو تیم تحت پوشش خود در فینال را دارد. از سویی در حالی که نایک و آدیداس در دوره های گذشته جام جهانی همواره نماینده یا نمایندگانی در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی داشته اند، پوما برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ این شرایط را تجربه می کند.


(۱۹ آذر ۱۴۰۱) با صعود آرژانتین به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت های آدیداس برای بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های تجاری این جام زنده ماند. صعود کرواسی هم اگرچه برای نایک از نظر کمی تفاوتی نداشت، اما قطعا صعود برزیل می توانست به مراتب برای این برند آمریکایی پول ساز تر از کرواسی باشد.

فرضیات دو بازی باقی مانده یک چهارم نهایی هم نشان می دهد در صورت صعود مراکش به نیمه نهایی، رقابت از نظر تعدد برند و همچنین تنوع نمایندگان قاره های مختلف به موازنه قابل قبولی خواهد رسید، اما اگر پرتغال از سد مراکش عبور کند ترکیب ۳ تیم نایک و یک تیم آدیداس جام جهانی قبلی تکرار خواهد شد.


(۱۶ آذر ۱۴۰۱) مراکش صعود به مرحله بعد تنها پرچمدار پوما در بین ۸ تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ شد و با حذف اسپانیا حالا امید آدیداس برای بهتر دیده شدن تنها به آرژانتین و لیونل مسی است. پرتغال نیز با برتری مقابل سوئیس تعداد تیم های نایک پوش در جمع ۸ تیم برتر جام را به عدد ۶ رساند.


(۱۵ آذر ۱۴۰۱) با صعود کرواسی و برزیل به مرحله یک چهارم نهایی، قبل از اتمام مرحله یک هشتم نهایی حضور دو تیم نایک پوش از همین حالا در بین ۴ تیم نیمه نهایی قطعی شد.


(۱۴ آذر ۱۴۰۱) با صعود ۱۰ تیم از بین ۱۳ نماینده نایک به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سلطه این برند بر تیم های ملی برتر جهان بیش از پیش نمایان شد.

نایک در آغاز رقابت ها حدود ۴۰ درصد تیم های حاضر در جام را تحت پوشش خود داشت که در مرحله یک هشتم نهایی این میزان با حضور ۱۰ نماینده این برند به بیش از ۶۰ درصد رسید.

از سوی دیگر آدیداس و پوما نیز هر یک سه نماینده در مرحله یک هشتم نهایی دارند و به این ترتیب همه برندهایی که یک تیم در جام داشتند نماینده خود را در مرحله گروهی از دست دادند.

در این بین آدیداس با حذف بلژیک و مکزیک این دو جایگاه را به پوما(مراکش) و نایک(لهستان) واگذار کرد و هر چند حذف آلمان نیز ضربه بزرگی به موقعیت تجاری آدیداس وارد کرد اما از حیث تعداد تیم با توجه به حضور سه نماینده آدیداس در گروه ۵ این برند حداکثر ظرفیت صعود را با ژاپن و اسپانیا به خود اختصاص داد.

تا این لحظه و پس از برگزاری نیمی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی سه تیم نایک حذف و حضور چهار تیم این برند در یک چهارم نهایی و یک تیم در نیمه نهایی قطعی شده است. آدیداس نیز شانس خود را با آرژانتین، اسپانیا و ژاپن در این جام دنبال می کند و پوما هم با حذف سنگال تنها به مراکش و سوئیس امید بسته است.


جام جهانی در سیطره سه بزرگ؛ جامِ پر از نایک!

تیم کیتز – جام جهانی ۲۰۲۲ از امروز در قطر آغاز شد و ۳۲ تیم حاضر با ۹ برند لباس مختلف گام به میدان خواهند گذاشت.

نایک در شش گروه هر کدام دو نماینده دارد که زمینه ساز ۶ تقابل تمام نایکی در مرحله گروهی است. چهار تقابل تمام آدیداسی هم خواهیم دید که سه تای آن مربوط به گروه پنجم است جایی که سه نماینده آدیداس حضور دارند.

نایک در گروه هفتم نیز یک نماینده دارد و گروه پنجم تنها جایی است که هیچ تیمی نایک نمی پوشد. هفت تیم آدیداس نیز در ۴ گروه توزیع شده اند و شش تیم پوما هم در چهار گروه قرار گرفته اند که در گروه هفتم و هشتم شاهد یک تقابل تمام پومایی هستیم.

در هیچ یک از گروه ها ۴ برند متفاوت دیده نمی شود و در هر کدام حداقل یک برند وجود دارد که دو تیم را پوشش می دهد. گروه های سه، پنج و هشت تنها گروه هایی است که در آن دو برند وجود دارند و سایر گروه ها دارای تنوع ۳ برند هستند.

سه برند بزرگ نایک، آدیداس و پوما مجموعا ۲۶ تیم را تحت پوشش قرار داده اند که نایک به تنهایی نیمی از این تعداد یعنی ۱۳ تیم را در سبد خود دارد. آدیداس با ۷ و پوما نیز با ۶ تیم رتبه های بعدی را از آن خود کرده اند.

۶ تیم باقی مانده هم به شش برند نیوبالانس، کاپا، هومل، وان آل اسپورتس، ماراتن و مجید تعلق دارند. در زیر فهرست برند لباس تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را مشاهده می کنید.(نمودارهای تفکیکی به مرور طی روزهای آینده اضافه خواهد شد)

Nike: Portugal – England – USA – Brazil – France – South Korea – Saudi Arabia – Australia – Qatar – Canada – Croatia – Netherlands – Poland

Adidas: Argentina – Japan – Mexico – Wales – Belgium – Germany – Spain

Puma: Switzerland – Ghana – Morocco – Senegal – Uruguay – Serbia

New Balance: Costa Rica

Kappa: Tunisia

Hummel: Denmark

One All Sports: Cameroon

Marathon: Ecuador

Merooj: Iran

همچنین همانند دوره های گذشته آدیداس به صورت انحصاری امتیاز تولید و تامین لباس داوران و توپ رسمی مسابقات را در اختیار دارد.

*تاریخ انتشار اولیه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

*به روز رسانی اول ۲۱ آبان ۱۴۰۱

*به روز رسانی دوم ۲۹ آبان ۱۴۰۱

نوروز ۱۴۰۳ MOBARAK!

تیم کیتز – این چرخه تکراری و رمزآلود تغییر فصل و آغاز رویش حتما فلسفه و حکمتی در دل خود دارد که هر انسانی در طول سالیان زندگی خود درصدی از آن را درک کرده است. فعل و انفعالات گذر از سردی و خاموشی زمستان و رسیدن به طراوت و روشنی بهار همگی دارای پیامی … ادامه مطلب نوروز ۱۴۰۳ MOBARAK!

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

چالش طراحی “دستگرمی”

بخش پنجم طرح های لباس ۶۰ سالگی باشگاه پرسپولیس منتشر شد. (جهت مشاهده روی بنر زیر کلیک کنید) مدت زمان زیادی از آخرین رویداد طراحی تیم کیتز میگذره و حالا وقتشه یک بار دیگه فرصتی برای نمایش توانایی های علاقه مندان به موضوع طراحی لباس ورزشی فراهم بشه. ما قراره اینجا در چالش "دستگرمی" (Warm-up) … ادامه مطلب چالش طراحی “دستگرمی”

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
15 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ببخشید به جان وان آل اسپورت نوشتید لو کوک اسپورتیف

آدیداس و مخصوصا نایکی حتی اگه ساده ترین کیت رو هم بزنن باز هم از لحاظ هماهنگی با ارگونومی بدن و نشستن رو تن فوق العاده در میاد درست مثل کیت اول عربستان یا کیت ایرلن در جام جهانی ۲۰۱۸
مقایسه کنید با طرح تیم ملی برای جام جهانی قطر
حداقل طرح ساده میزنید اینجوری بزنید

اینجاایرانه سرزمینی دردل کویرلوت بافاصله ای کهکشانی بادنیای مدرن !این بدبختایی که برای مراسم دعوت شده بودن چنان از خوردن دانمارکی سرمست بودن که خیلیهاشون فکرکردن مراسم استقبال ازاین مل یه!!!یه طوری ازکیت تیم ملی تعریف میکردن گویی که نوبل طراحی لباس برای اولین بار قراره به یمن حضورمجیددرعرصه های جهانی تقدیمش بشه برای این زیرپوش چندش آورنامبر۳۲!!!بقول یه دوستی؛داغانیم داغااااان

ولی خودمونیم، خوردن دانمارکی واقعا آدمو سرمست میکنه 😂

قطعا برند اول نایکی هست
تیم کیتز پک کفش های نایک در جام جهانی نیومده؟ فقط همون مدل مورد استفاده رونالدو؟؟

(؟) تیم کیتز سلام اسکوربرد مسابقه اول رو مشاهده کردید؟ با دو مستطیل قرمز و یک مستطیل سفید کاملا ساده و فونت حالت کج و ایتالی همراه بود …
با توجه به موشن گرافیک های تعویض تصویر و معرفی بازیکنا انتظار اسکوربرد زیبا تر حرفه ای تری بودیم ….
ایا این اسکوربرد توسط خود شبکه سه با فتوشاپ و طرح یک دقیقه ای ساخته شده بود یا توسط شبکه ارسال کننده و منبع به دلیل خام بودن تصاویر به اجبار جایگزین شده بود

اطلاعی دارید در این خصوص؟
نظرتان چیست

ممنون برای اثار معرفی برند ها به صورت گرافیکی

با درود
نکته جالب اینکه ۶ کشوری که از برندهای غیر نایکی، آدیداس و پوما استفاده کرده بودند – اکوادور، ایران، دانمارک، تونس، کاستاریکا و کامرون – هیچ یک به دور حذفی صعود نکردند و عملا سه برند اصلی در این مرحله حضور داشتند.

آره به مولا راست گفتی

یه نایک یه آدیداس در فینال احتمالش از بقیه بیشتره

تیم کیتز ارژانتین با لباس A1 تمام سفید
و کرواسی با لباس دومش بازی میکنه؟
..
فرانسه هم چون از جوراب قرمز استفاده میکنه
مراکش با جوراب سبز یا سفید بازی میکنه؟
..

با اینکه برند نایکی رو دوس دارم
ادیداس با کفشهای طلایی مسی و دستکش های طلایی مارتینز برنده شد
این یک موفقیت تجاری برای این برند آلمانیه