خاطره انگیزترین لباس های بزرگداشت

توسط

تیم کیتز – در دهه اخیر میلادی با توجه به گذر عمر برخی باشگاه ها از یک قرن و همچنین بنا بر مناسبت های مختلف از جمله بزرگداشت یک رویداد خاص، یک موفقیت بزرگ یا به جهت یادبود و ادای احترام به اشخاص و اتفاقات گوناگون، تیم های مختلف با همکاری برند طرف قرارداد خود لباس های ویژه ای را به این منظور معرفی و در زمین مسابقه بر تن کرده اند. در چند بخش نگاهی به برخی از برترین لباس های بزرگداشت تیم های شناخته شده خواهیم داشت. پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را دنبال کنید. (برای مشاهده عکس ها در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید)

 

لباس صد سالگی بارسلونا (فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹)

به عنوان یکی از شاخص ترین لباس های این فهرست باید به لباس ویژه ۱۰۰ سالگی باشگاه بارسلونا در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد. این لباس با ترکیب خاص خود و اعداد سال های ۱۸۹۹ و ۱۹۹۹ در کنار لوگوی بارسلونا و نایک به خوبی در خاطر علاقه مندان فوتبال نقش بسته است.

این لباس تنها یک سال پس از آغاز همکاری بارسلونا با نایک طراحی و تولید شد و از معدود لباس های بزرگداشتی است که در تمام طول فصل به عنوان لباس اصلی مورد استفاده قرار گرفت.

 

لباس وداع آرسنال با هایبری (۰۶-۲۰۰۵)

آرسنال در آخرین فصل حضور خود در ورزشگاه هایبری لندن پیراهنی ویژه با رنگ قرمز تیره(مارون) مشابه آنچه این تیم در اولین سال های حضور در این ورزشگاه بر تن می کرد از نایک دریافت کرد.

پیراهن با یقه پولو و عبارات “HIGHBURY” و “۱۹۱۳-۲۰۰۶” به نشانه بازه زمانی که آرسنال دیدارهای خانگی خود را در استادیوم هایبوری انجام می داد در بالا و پایین لوگوی باشگاه و همچنین عبارات دیگری در پشت پیراهن زیر شماره ارائه شده بود و لوگوی نایک و اسپانسر تبلیغاتی نیز با ترکیب طلایی روی آن خودنمایی می کرد.

شورت سفید و جوراب قرمز تیره مکمل لباسی بود که در آن سال ستارگانی همچون تیری آنری و دنیس برگکمپ در آن می درخشیدند.

 

لباس ۱۰۰ سالگی باشگاه اینترمیلان (۰۸-۲۰۰۷)

یکی دیگر از جالب توجه ترین لباس ها در این فهرست لباس دوم اینتر در فصل ۰۸-۲۰۰۷ است که به پاسداشت یکصدمین سال تاسیس این باشگاه با ترکیب یکدست سفید همراه با نوار صلیبی قرمز رنگ در جلوی پیراهن به نوعی نمایش دهنده پرچم شهر میلان بود.

لوگوی باشگاه اینتر میلان در لباس های آن فصل با نوشته یادبود طلایی گرداگرد آن از لباس های فصول گذشته متمایز بود و لوگوی پیرلی نیز در اندازه بسیار کوچک به زیر لوگوی باشگاه منتقل شده بود تا به نمای کلی پیراهن لطمه نزند.

این پیراهن هم با شورت و جوراب مشکی و هم سفید در مسابقات مختلف ست می شد.

 

لباس بزرگداشت جانباختگان تیم منچستر یونایتد در سانحه هوایی مونیخ (سال ۲۰۰۸)

بدون شک خاص ترین لباس در این فهرست لباسی است که منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۸ به مناسبت یادبود پنجاهمین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای حامل بازیکنان این تیم در مونیخ بر تن کردند.

این لباس ویژه در واقع باز تولید لباس منچستر یونایتد در آن سال ها(۱۹۵۸) بود که شامل پیراهن یکدست قرمز با یقه هفت سفید، شورت سفید و جوراب مشکی با جزئیات قرمز عینا مشابه لباس ۵۰ سال قبل تر از آن می شد.

نکته برجسته این لباس که در دوره قرارداد منچستر یونایتد با نایک ارائه شده بود این است که هیچگونه لوگو و نوشته ای اعم از لوگوی باشگاه، اسپانسر و … روی آن دیده نمی شد تا بیشترین شباهت با لباس قدیمی این تیم حاصل شود.

 

لباس ۱۱۵ سالگی لاتزیو (۲۰۱۵)

این لباس در واقع برداشتی مدرن از دو لباس لاتزیو مربوط به فصل های ۸۳-۱۹۸۲ و ۸۷-۱۹۸۶ بود که نیمه بالایی آن سفید، نیمه پایینی آبی آسمانی و شاخصه اصلی آن شمایل گرافیکی عقاب در مرکز پیراهن و امتداد بال های آن تا روی آستین ها بود.

این طرح با اندکی تغییر چند سال بعد به عنوان لباس اول لاتزیو در فصل ۱۹-۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفت. معرفی و تصاویر بیشتر از این لباس را می توانید (اینجا) مشاهده نمایید.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها