هزینه این اتفاقات برای اعتبار فوتبال ایران چقدر است؟

توسط

تیم کیتز – دیدار دو تیم شهر خودرو مشهد و نفت مسجد سلیمان از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ۹۹-۹۸ به دلیل هم رنگ بودن جوراب دو تیم با تاخیر در آغاز بازی همراه بود.

اینکه در نشست هماهنگی مسابقه بر سر استفاده از رنگ های متفاوت توافق شده یا نشده و اگر شده چطور این مشکل به وجود آمده به خودی خود عجیب هست، اما موضوع عجیب تر ترفند مسئولان نفت مسجد سلیمان برای رفع تداخل رنگی با جوراب حریف بود.

نفتی ها با بهره گیری از چسب پارچه ای آن را در دو ردیف گرداگرد جوراب بازیکنان پیچیدند تا به اصطلاح با جوراب های حریف متمایز باشد. البته بر اساس قوانین داوری جاری عمدتا در رقابت های بین المللی شاهد بوده ایم که حتی اگر بخش کوچکی از جوراب یک تیم با رنگ جوراب تیم مقابل همسان باشد باید تغییر داده شود.

این ترفند تنها در نیمه اول اجرایی شد و با رسیدن جوراب های جایگزین در آغاز نیمه دوم بازیکنان نفت با جوراب های یکدست سفید به میدان رفتند. البته بهتر بود اگر هماهنگی از پیش صورت گرفته و از سوی نفت رعایت نشده بود داور تا زمانی که جوراب های جایگزین برسد اجازه شروع بازی را صادر نمی کرد و جریمه این تاخیر به هر میزان به حساب تیم مقصر این اتفاق منظور می شد تا شاهد اینچنین اتفاقات در بالاترین سطح فوتبال کشور نباشیم.

 

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها