آیا قدرت برند پرسپولیس در حد ۶۰ هزار دلار است؟

توسط

تیم کیتز – از روز گذشته اخباری مبنی بر توقیف لوگوی باشگاه پرسپولیس و مزایده قریب الوقوع جهت واگذاری آن منتشر شده است.

آنطور که از ظاهر ماجرا بر می آید این حکم در ازای طلب ۶۰ هزار دلاری شخصی که این مبلغ را جهت قرارداد نیلسون دروازه بان اسبق پرسپولیس پرداخت کرده صادر شده و حالا باشگاه پرسپولیس با خطر از دست دادن مالکیت لوگویی که از زمان مدیریت محمد رویانیان با تغییر قالب جایگزین نشان قبلی شد روبرو است.

البته جزئیات بیشتری در این ارتباط اعلام نشده اما به نظر می رسد در صورت برگزاری مزایده وزارت ورزش با خور باشگاه پرسپولیس قادر به تصاحب دوباره این لوگو با رقمی احتمالا به مراتب بیشتر از ۶۰ هزار دلار باشند، اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه مالکیت یکی از قدرتمند ترین برندهای ورزشی ایران در مقابل مبلغی ناچیز در معرض خطر قرار گرفته است.

در حالی یک پرونده ۶۰ هزار دلاری کل ارزش برند پرسپولیس را با چالش جدی مواجه کرده که ارزش برند منچستر یونایتد چیزی حدود ۱.۴ میلیارد پوند و باشگاه هایی مانند وستهام ۲۶۵ میلیون پوند و سوانسی ۱۷۰ میلیون پوند است و بعید به نظر می رسد به آن سادگی که حکم توقیف برای نشان پرسپولیس صادر شد قابل تعرض باشند.

پرسپولیسی ها سال ها قبل نیز بر سر نام این باشگاه درگیر مشکلاتی بودند که در مقطعی مجبور به استفاده از نام “پیروزی” به عنوان نام رسمی باشگاه بودند که مجددا از زمان حضور رویانیان حقوق قانونی استفاده از نام “پرسپولیس” نیز در اختیار باشگاه قرار گرفت.

لطفا نظر خود را در این ارتباط بیان نمایید. پیش بینی شما از سرانجام این پرونده چیست؟

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها