تغییر طرح لباس تیم ملی در اولین بازی!

توسط

تیم کیتز – تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ مقابل هنگ کنگ لباسی متفاوت با آنچه پیش از این از سوی مسئولان فدراسیون آماده و به وزیر ورزش و سرمربیان تیم های لیگ برتری اهدا شده بود به میدان رفت.

به نظر می رسد این تصمیم متاثر از واکنش هواداران فوتبال ایران گرفته شده است چرا که طرح معرفی شده قبلی با یک گرافیک نه چندان دلنشین در محدوده پهلو مورد تایید هواداران نبود. گرافیکی که بخشی از هویت بصری سالانه آل اشپورت بوده و تحت عنوان “Bionik Frame” تنها در ست پوشاک مختص دروازه بانان این شرکت آلمانی در اشکال و ترکیب های مختلف به کار رفته و در هیچ پیراهن و شورت دیگر تولیدی این شرکت به چشم نمی خورد.

در لباس جدید که امروز به تن ملی پوشان رفت گرافیک روی شانه که در بافت ریز تر و متراکم در قالب یک نوار در پهلوی پیراهن و کناره شورت لباس جدید خودنمایی می کند نیز احتمالا برگرفته از خطوط موجود در بافت کف یک مدل خاص از جوراب های تولید آل اشپورت آلمان است که اینچنین توسعه و در این نقطه از دنیا به پیراهن و شورت تعمیم داده شده است.

یکی از انتخاب های نا مانوس استفاده از جوراب با جزئیات سبز برای ست لباس جدید بود که فی النفسه انتخاب منطقی و خوبی است اما نه زمانی که در طرح پیراهن و شورت حتی یک لکه سبز رنگ نیز وجود ندارد.(به استثنا سبز پرچم موجود در لوگوی فدراسیون)

اشتباه در انتخاب جوراب مناسب در تیم امید هم به شکل معکوس مشاهده می شود و در حالی که پیراهن دارای جزئیات سبز و سفید است جوراب ها سفید با جزئیات قرمز است و به نظر می رسد فدراسیون یا آل اشپورت هر کدام مسئول ست کردن لباس ها هستند از این پس جوراب های بزرگسالان را به امید و جوراب های تیم امید را به تیم ملی بزرگسالان بدهند.

لوگوی فدراسیون هم به صورت مخملی است که ممکن است مربوط به باقیمانده لوگوهای سفارش داده شده برای لباس های جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. البته باید دید در قرارداد، آل اشپورت متعهد شده لباس ها را با لوگو تحویل بدهد یا بدون لوگو که در صورت تعهد با لوگو این لوگوها نیز می بایست توسط آل اشپورت سفارش و تامین شود.

 

 

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها