چالش کیفیت نایک در سایه حرکت غیر حرفه ای سوارز

توسط

تیم کیتز – لوئیس سوارز در دقایق پایانی دیدار بارسلونا مقابل لاس پالماس در هفته هفتم لالیگا ۱۸-۲۰۱۷ در اقدامی عجیب پیراهن خود را تعمدا پاره کرد!

سوارز که پیش از این هم با حرکات عجیب و غریب خود مانند گاز گرفتن بازیکنان حریف به سوژه رسانه ها تبدیل شده بود این بار پس از از دست دادن موقعیت گل، دو دستش را داخل یقه پیراهن خود کرد و با یک حرکت ساده قسمت جلوی پیراهن را به دو نیم تقسیم کرد و پیش از سوت پایان مسابقه قدم زنان زمین مسابقه را ترک کرد.

در وهله اول توجه بیننده به مقاومت کم پیراهن در مقابل فشار حاصل از کشش آن جلب شد در حالی که با فشار همزمان دو سویه و با توجه به ظرافت بافت پارچه احتمال پارگی در هر پیراهنی با بافت مشابه نیز تحت این فشار وجود دارد.

اما نکته ای که بیش از مورد فوق خودنمایی می کند فراموش کردن اخلاق حرفه ای و بی احترامی به پیراهنی است که به یک باشگاه تعلق و به تاریخ و هویت آن اشاره دارد، پیراهنی که هواداران بارسلونا در سرتاسر جهان مشخصا برای به دست آوردن آن همان مقداری پول پرداخت می کنند که می توانستند برای پیراهن تیم دیگر نیز بپردازند و این یعنی بی احترامی به نمادی که برای عده کثیری محترم و ارزشمند است.

البته نمونه های داخلی و خارجی مشابهی از بی احترامی به پیراهن باشگاه خودی که عموما پس از گلزنی و با در آوردن و روی زمین پرت کردن پیراهن و یا با نمایش دادن استرچ زیر پیراهن به رنگ تیم مورد علاقه به جهت ابراز ارادت به هواداران تیم سابق رخ داده اند که با اندکی فاصله پس از این اقدام عجیب سوارز قرار می گیرند.

باید منتظر واکنش چند جانبه نایک نسبت به حرکت ضد تبلیغ و چالش برانگیز سوارز و همچنین توضیحات این کمپانی در مورد کیفیت تولیدات خود و از سوی دیگر سران و هواداران باشگاه بارسلونا نسبت به این حرکت باشیم.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها