از اراک تا مادرید؛ مسافتی که باید برای حرفه ای شدن بدویم

توسط

از اراک تا مادرید؛ مسافتی که باید برای حرفه ای شدن بدویم

(۱۵ آذر ۱۴۰۰) سرمربی آلومینیوم اراک یک بار دیگر نشان داد فوتبال باشگاهی در ایران تا چه حد از فقر هویتی رنج می برد.

رسول خطیبی همواره علاقه خاص خود به برند آدیداس را با پوشیدن ست های مختلف در تمرینات و حین مسابقات نشان داده، موردی که هر چند از جهت تفاوت با لباس سایر اعضای تیم یک اقدام غیر حرفه ای است اما در این وانفسای فرهنگ پوشش در ورزش ایران دیگر کسی از دیدن آن شاخ در نمی آورد.

اما بهانه برای شاخ در آوردن در فوتبال ایران کم نیست و آخرین اش همین لوگوی رئال مادرید و لیگ قهرمانان اروپا روی کاپشن سرمربی آلومینیوم اراک است. خطیبی دو فصل پیش در ماشین سازی هم در جریان مسابقه سوئیشرت با لوگوی رئال مادرید را به تن کرده بود و حالا در باشگاه دیگری این عمل را تکرار می کند.

به نظر می رسد ضعف ساختار مدیریتی و هویت ارزشی در باشگاه ها زمینه ساز اینگونه ناهنجاری ها است، حال اینکه با تقویت موارد فوق و تعریف اصول ارزشی و تعهدات منضم به قرارداد بازیکنان و کادر فنی می توان مانع از رخ دادن چنین اتفاقاتی شد.

در راه شکل گیری این جریان قوانین اعلام شده از سوی سازمان لیگ هر چند ناقص و شکننده به عنوان گام اول شناخته می شود و گام بعدی باید توسط هسته مدیریتی باشگاه ها در راستای ایجاد ساختار قابل اتکا برای خلق و حراست از هویتی که برند باشگاه را به سمت ارزش آفرینی سوق دهد برداشته شود.

شاید شما دوست داشته باشید

۲ دیدگاه
  1. رضا حسن پور
    پاسخ

    به ترتیب متاسفم اول برای رسول خطیبی بعدش تمام عوامل تیم آلومینیوم اراک بعدش کل لیگ ایران، واقعا سیرک لیگ برتر ایران برازندشه

    • 𝐀𝐦𝐢𝐫
      پاسخ

      این پارسال هم همینکارو کرد ازش انتظار بیشتری نمیره

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.