با این همه تفاوت؛ اینها همه تیم ملی ایران هستند!

توسط

تیم کیتز – تیم های ملی مختلف تحت مدیریت فدراسیون فوتبال ایران این روزها در بالاترین سطح ناهماهنگی هر یک لباس های تولیدی متفاوتی را بر تن می کنند.

اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که فدراسیون فراخوانی را برای یافتن تامین کننده جدید لباس تیم های ملی فوتبال ایران منتشر کرد و اکنون با گذشت نزدیک به چهار ماه از انتشار این فراخوان هنوز حتی نام برند تامین کننده جدید نیز از سوی فدراسیون اعلام نشده است.

تیم ملی بزرگسالان در دیدارهای دوستانه اخیر خود طبق رویه سابق لباس های آدیداس را بر تن داشت، تیم ملی جوانان در تورنمنت روسیه با لباس های مجید به میدان رفت و بازیکنان و کادر تیم ملی امید نیز در آغاز دور جدید تمرینات لباس های مسابقه با لوگوی آلشپرت را بر تن می کنند.

اما عضو جدید فهرست پر تنوع تامین کنندگان لباس تیم های ملی را اخیرا تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در رقابت های آسیایی در تبریز رونمایی کرد. جوانان فوتسال ایران در این رقابت ها لباس هایی با رنگ و المان های برگرفته از پرچم ایران و همان تصویر آشنای یوزپلنگ و با لوگوی یوسف جامه بر تن دارند.

نکته ای که در تصاویر تمرین تیم امید خودنمایی می کند کیفیت لباسی است که فرهاد مجیدی سرمربی امیدها بر تن دارد، به گونه ای که چشم هر بیننده ای را از فاصله ۶۰ مایلی مجذوب کیفیت حیرت انگیز خود می کند!

مقایسه لباسی که تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ بر تن می کرد با لباسی که به عنوان مثال امروز بر تن ملی پوشان امید دیدیم سیر نزولی و به نوعی سقوط آزاد استانداردهای کیفی پوشش تیم های ملی ایران را نشان می دهد.

این در حالی است که در این فاصله ۱۳ ساله تکنولوژی های بافت پارچه و طراحی پیشرفت محسوسی داشته و این عقبگرد حتی به بهانه تحریم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وضعیت پوشش این روزهای تیم های ملی فوتبال ایران مصداق عینی شتر گاو پلنگ است و ما همچنان منتظر اعلام فدراسیون هستیم تا متوجه شویم که بالاخره تامین کننده جدید لباس تیم های ملی شتر است، گاو است یا پلنگ!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها