لباس های اوکراین برای یورو ۲۰۲۰؛ التهاب سیاسی و واکنش روسیه

توسط

تیم کیتز – لباس های اول، دوم و سوم تیم ملی اوکراین برای رقابت های یورو ۲۰۲۰ که با تاخیر یکساله در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد با طرحی بحث برانگیز توسط جوما رونمایی شد.

در طراحی لباس جدید از نقشه اوکراین در شرایطی استفاده شده که شبه جزیره کریمه نیز در آن به چشم می خورد. کریمه در سال ۲۰۱۴ به واسطه برگزاری یک همه پرسی به قلمرو روسیه ملحق شد، موضوعی که مخالفانی در سطح بین الملل داشت و بسیاری الحاق این سرزمین به روسیه را به رسمیت نشناخته و بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.


دیگر مورد بحث برانیگز لباس جدید اوکراین درج عبارت “افتخار اوکراین” است، عبارتی که به عنوان شعار معترضان اوکراینی مخالف ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق اوکراین در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفته بود، اعتراضاتی که در تقابل با منافع روسیه صورت گرفت و منجر به برکناری او از این سمت شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به لباس جدید اوکراین واکنش نشان داده و آن را توهمی غیر واقعی و ناممکن خوانده است. یوفا اما با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که لباس اوکراین(و سایر تیم ها) برای یورو ۲۰۲۰ مطابق با قوانین تجهیزات این اتحادیه تایید شده است.

تاریخ انتشار اولیه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۷

لباس های اوکراین برای سال ۲۰۲۰

تیم کیتز – لباس های اول و دوم جدید تیم ملی فوتبال اوکراین برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ توسط جوما رونمایی شد. پیراهن اول جدید همچون همیشه در زمینه به رنگ زرد همراه با نقوش گرافیکی محو برگرفته از هنر گلدوزی سنتی اوکراین ارائه شده است. جزئیات آبی در حاشیه یقه و لبه آستین … ادامه مطلب لباس های اوکراین برای سال ۲۰۲۰

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوب

توقع داشتم به نقشه اوکراین و ابعاد سیاسی احتمالی این ماجرا و اینکه این کار اصلا قانونی هست یا نه اشاره کنید

دقیقا
چون نقشه و جملات (شعارها) درج شده روی لباس هم خیلی بحث برانگیز بودند