تیم کیتز – تیم ملی فوتبال ایران پس از پرسپولیس و استقلال به عنوان جدیدترین و اعلا ترین هدف سرمایه گذاری برندهای ورزشی در فوتبال ایران به تور آلشپرت افتاد.
پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در روزهای گذشته اعلام شد فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم های ملی ایران با آلشپرت به توافق نهایی رسیده و قرارداد همکاری امضا شده است.
درودگر که اخیرا به عنوان مسئول کمیته بازاریابی(سازمان اقتصادی) فدراسیون فوتبال جانشین ممبینی شد اظهار داشته که در سایه قرارداد جدید تمامی ۱۸ تیم ملی فوتبال رده های سنی مردان و زنان در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تحت پوشش لباس های آلشپرت قرار خواهند گرفت.
درودگر در ارتباط با طرح لباس تیم ملی هم گفته که طی سه ماه آینده تیم ملی طرح های آماده را بر تن خواهد کرد و پس از آن طرح جدید با تایید فدراسیون در اختیار تیم های ملی قرار می گیرد.
بر اساس ادعاهای مطرح شده شرکت متعهد شده کلیه لباس ها با کیفیت اصلی در اختیار تیم های ملی قرار بگیرد که البته به نظر می رسد ابتدا باید به تعریف مشخص و واضحی از “کیفیت اصلی” برسیم تا مبنای سنجش کیفی لباس ها معین شود.
درودگر در خصوص مبدا تولید لباس ها نیز گفته که کلیه لباس های مورد استفاده “تیم های” ملی با کیفیت اصلی و تولید شده در کارخانه آل اشپورت خواهد بود اما به محل کارخانه اشاره دقیق نکرده است.
او در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که شرکت مذکور در راستای حمایت از تولید داخلی نسبت به تولید لباس با کیفیت اصلی و دارای لایسنس مورد تایید آل اشپورت آلمان در داخل کشور نیز اقدام خواهد کرد.
تعهدات آلشپرت در قرارداد جدید که تا پایان جام ملت های ۲۰۲۳ معتبر خواهد بود در حد تامین رایگان پوشاک تیم های ملی است و به گفته درودگر بخش درآمدی و پاداش نیز پیش بینی شده است.
مقرر شده در مراسم معرفی برترین های فوتبال ایران از لباس اولیه(طرح آماده) رونمایی شود و در آینده و در مراسم ویژه ای لباس های جدید با طرح اختصاصی تیم ملی ایران رونمایی خواهد شد.
فدراسیون پیش از این به دلایل مختلف از جمله کیفیت لباس های ارائه شده از سوی آلشپرت و عدم تمایل سرمربی وقت تیم ملی به همکاری با برند مذکور به همکاری خود با این شرکت پایان داد و طی دوره ای پر فراز و نشیب لباس های جیووا و پس از آن آدیداس بر تن ملی پوشان ایران نشست.