تیم کیتز – این روزها شاهد نصب همزمان بج آلشپرت بر روی کت سرمربیان دو تیم بزرگ پایتخت در قالب حرکتی تبلیغاتی هستیم.
پس از وینفرد شفر سرمربی استقلال، حالا برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس دیگر چهره ای است که در نشست های خبری و محافل عمومی به تبلیغ برند ورزشی می پردازد. هر چند این حرکت تبلیغاتی با نصب بج به صورت سر و ته از سوی برانکو همراه بود که ممکن است مخاطب نا آشنا را به اشتباه بیاندازد.
با فرض اینکه سرمربی جذابیتی معادل ستاره های تیم دارد سوالی که پیش می آید این است که اساسا محصول مرتبط با سرمربی که برند توانایی درآمدزایی از محل فروش آن را داشته باشد چیست؟ آن هم در شرایطی که تیم هنوز زیر پوشش آن برند نرفته و سرمربی مجبور است در تمرینات و محل هایی که پیراهن ورزشی به تن دارد برند تحت قرارداد باشگاه را به تن کند.
آنچه که از ظاهر ماجرا بر می آید تجربه ای که آلشپرت پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی داشت موجب شده ابتدا به محکم کاری گزینه های مهم و تاثیرگذار در گزینش برند تامین کننده لباس تیم ها متمرکز شود.
باید منتظر ماند و دید آیا این تحرکات نهایتا به تصاحب مجدد لباس استقلال و پرسپولیس توسط آلشپرت منجر خواهد شد یا خیر.