تیم کیتز – پس از گذشت نزدیک به دو سال از وعده مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال برای تغییر لوگوی این نهاد هنوز هیچ اقدام موثر و محسوسی در این زمینه صورت نگرفته است.
حدود یک سال پس از وعده رئیس وقت، روز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ اطلاعیه ای تحت عنوان فراخوان طراحی لوگوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سوی این نهاد منتشر و مهلت ۱۰ روزه ای برای طراحان و علاقه مندان جهت طراحی و ارسال اثر تعیین شد.
شاید این اطلاعیه را بتوان اولین و آخرین تلاش قابل ذکر فدراسیون در راستای تغییر لوگو دانست چرا که پس از این تاریخ نه اطلاع رسانی درباره آثار رسیده صورت پذیرفت و نه لوگوی جدیدی مورد استفاده قرار گرفت.
به نظر می رسد اطلاعیه مذکور ساختاری فرمالیته و در جهت ارضای افکار عمومی نسبت به موضوع لوگوی تیم ملی فوتبال ایران داشته و محدود به مقطع زمانی مشخصی بوده که در دوره کنونی به بایگانی سپرده شده است.
از چهار ماه گذشته تا کنون فدراسیون های بلژیک، اتریش، استرالیا، اکوادور و کره جنوبی از لوگوی جدید خود رونمایی کرده اند و از آنجایی که لوگوی فدراسیون به عنوان نماد فوتبال ایران روی لباس تیم ملی در معرض دید جهانیان قرار دارد، موضوع طراحی و به کارگیری لوگوی جدید فدراسیون و تیم ملی فوتبال ایران از اهمیت به سزایی برخوردار است، موضوعی که فعلا مغفول مانده و به باد فراموشی سپرده شده است.
*تصویر تزئینی است