فروش پیراهن؛ همه یا بخشی از پروژه درآمدزایی؟

توسط

تیم کیتز – این سوالی است که اگر از هر مدیر یا هوادار فوتبال در ایران پرسیده شود غالبا جواب های سطحی و احساسی به دنبال خواهد داشت.

به عبارت دیگر می توان گفت چرخه مالی حول ستارگان در ایران به شدت رسانه محور شده و بازیکنان اغلب سعی می کنند بیشتر دیده شوند و به صفحه اول روزنامه ها راه پیدا کنند تا از این طریق بتوانند رقم درشت تری از تیم بعدی طلب کنند.

با توجه به موضوع بحث سایت که پیرامون لباس است از پرداختن به قراردادهای مهندسی شده انتقال بازیکنان در فوتبال ایران که منافع چند جانبه ای را برای اشخاص متعددی فراهم می کند و موارد مشابه آن خودداری می کنیم.

شاید یکی دیگر از دلایل عدم بهره برداری از ظرفیت های تجاری ستاره های فوتبالی در ایران این باشد که اساسا ما ستاره منحصربفردی در لیگ نداریم و همگی سطحی نزدیک به یکدیگر دارند کما اینکه اگر بازیکنی سطحی فراتر از سایرین داشته باشد عطای ماندن در لیگ ایران را به لقایش خواهد بخشید.

رقم انتقال نیمار از بارسلونا به پاریس سن ژرمن ذهن خیلی از ماشین حساب به دست ها را درگیر خود کرد اما آیا این انتقال صرفا ترانسفری به جهت خودنمایی یا صرفا فوتبالی بوده است؟ فروش پیراهن در مقطع زمانی متاثر از هیجان این انتقال و پس از آن با درخشش بازیکن در مسابقات تنها بخشی از یک پروژه درآمدزایی بزرگ است.

همزمان با این انتقال به جهت رکوردشکنی در رقم قرارداد، باشگاه به صدر اخبار ورزشی و بعضا غیر ورزشی می رود و این یک بهره برداری رسانه ای قوی برای پاریسی ها است. با قرار گرفتن نام و لوگوی پاریس سن ژرمن در موقعیت های مختلف بهره برداری از برند نیمار به عنوان یکی از بازیکنان شاخص در سطح فوتبال جهان محقق می شود و به تبع آن برند پاریس سن ژرمن از بازیکن برزیلی ارزش مضاعفی دریافت خواهد کرد.

سهم باشگاه از قراردادهای تبلیغاتی نیمار می تواند محل دیگری برای جبران هزینه های این انتقال باشد. البته از اینکه این امتیاز با چه درصدی و در اختیار کدام یک از طرفین قرارداد است بی اطلاع هستیم. علاوه بر این شرکت در کمپین های متعدد آموزشی، رسانه ای و تبلیغاتی از جمله عواید جانبی اینگونه قراردادها است.

بدون شک این انتقال دستاوردهای نهان دیگری هم دارد که در بحث ما نمی گنجد. به نظر می رسد باید زمینه برای بهره برداری از پتانسیل های درآمد ساز در فوتبال ایران ایجاد و تقویت شود، و اگر نه حیف و میل کردن سرمایه و پول مردمی به بهانه مدیریت و باشگاه داری و به صرف گرم کردن سر مردم هنر خارق العاده ای به حساب نمی آید.

پیراهن پیش مسابقه سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

تیم کیتز – پیراهن پیش مسابقه پاریسن ژرمن برای فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ همزمان با لباس سوم جدید این تیم از سوی نایک عرضه شده است. پیراهن پیش مسابقه جدید در زمینه عمدتا به رنگ آبی همراه با خطوط مواج قرمز رنگ در نیمه سمت چپ جلوی پیراهن ارائه شده است. نوار پشت یقه که تا جلوی … ادامه مطلب پیراهن پیش مسابقه سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

لباس دروازه بانی سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

تیم کیتز – لباس دروازه بانی سوم پاریسن ژرمن برای فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ همزمان با لباس سوم این تیم از سوی نایک عرضه شد. پیراهن گلری جدید در زمینه عمدتا به رنگ سبز روشن(فسفری) همراه با مجموعه خطوط مدور که در مرکز پیراهن به رنگ طوسی روشن ختم می شود ارائه شده است. لوگوی باشگاه، نایک … ادامه مطلب لباس دروازه بانی سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

لباس سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

تیم کیتز – لباس سوم پاریسن ژرمن برای فصل ۲۰۲۶-۲۰۲۵ به طور رسمی توسط نایک رونمایی شد. پیراهن جدید که به مانند لباس سوم دیگر تیم های الیت نایک بر پایه طرح باز آفرینی شده سری توتال ۹۰ نایک ارائه شده، در زمینه به رنگ قرمز همراه با جزئیات آبی در قالب یقه، نوار لبه … ادامه مطلب لباس سوم پاریسن ژرمن ۲۰۲۶-۲۰۲۵

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها