تیم کیتز – فدراسیون فوتبال نیجریه اواسط ماه گذشته میلادی اعلام کرد که نایک سه میلیون سفارش برای پیراهن جدید تیم ملی نیجریه دریافت کرده است.
عددی باور نکردنی و فراتر از انتظار که حالا نایک را با چالش تامین این تعداد سفارش مواجه کرده است. بر اساس اعلام نایک پیراهن جدید نیجریه در اولین روز عرضه پس از تنها ۳ دقیقه در سایت نایک و به فاصله کمی در سایر فروشگاه های مستقل سولد اوت شد.
البته تعداد سه میلیون سفارش پیراهن با شبهاتی همراه است چرا که در مقایسه با فروش حدود ۲ میلیون پیراهن بارسلونا و رئال آن هم در طول یک سال، سه میلیون عددی غیر واقعی به نظر می رسد.
بهترین آمار فروش پیراهن تیم های ملی نیز تا امروز مربوط به پیراهن آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ که به قهرمانی این تیم ختم شد است که چیزی حدود سه میلیون عدد از آن به فروش رفت که به نظر می رسد این رقم حتی برای آلمان هم قابل تصور نبوده و آدیداس سفارشات مازاد را در نوبت جداگانه ای تولید کرده است.
فدراسیون فوتبال نیجریه اعلام کرده که با توجه به این عملکرد موفق در فروش نشستی با مسئولان نایک برگزار کرده اند و در این بین در مورد بهبود و ارتقا قرارداد اولیه که سه سال پیش در لندن به امضا رسیده صحبت هایی مطرح شده است.
احتمالا همه این تعداد تقاضا برای پیراهن جدید به نتیجه نرسد چرا که بعید به نظر می رسد نایک سه میلیون پیراهن برای نیجریه تولید کرده باشد و با توجه به زمان کم باقی مانده تا جام جهانی فرصتی برای تولید مازاد سفارشات وجود ندارد.
در این شرایط به نظر می رسد فدراسیون فوتبال نیجریه از این فرصت برای چانه زنی بیشتر در جهت دستیابی به توافقی گرانقیمت تر با نایک پس از پایان دوره همکاری فعلی استفاده کند، این در حالی است که ارزش قرارداد فعلی نیجریه با نایک تنها یک میلیون دلار در سال است.