تیم کیتز – رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران مرداد ماه سال ۹۸ در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا نکاتی قابل تامل در ارتباط با مدیریت بخش اقتصادی فدراسیون در دوره مسئولیت خود بیان کرده بود که نگاهی به بخش دوم آن خواهیم داشت. بخش دوم؛ موانع قرارداد با برندهای بزرگ.
دادکان در پاسخ به ادعای برخی که میگویند مشکلات تحریم اجازه نمیدهد فدراسیون فوتبال برای پیراهن تیم ملی قراردادهای اسپانسری خوبی ببندد گفت: وقتی من ضعف در کارم باشد، صحبت از تحریم میکنم. تحریم یعنی چه؟ شما فردی را به کار گرفتهاید که لیاقت ندارد. فقط چون رفیق شماست، پست میگیرد.
او در ادامه می گوید: میگویند چرا نمیتوانید درآمدزایی کنید، میگویند تحریم! تحریم معنایی ندارد. تحریم خود شما هستید، نه آمریکا! اگر درجه بندی کنیم باید بگوییم آمریکا در درجه پنجم قرار دارد. درجه اول خود شما هستید که وضع را به اینجا رساندید.
تحریم بخشی از مشکل است. شما این مجموعه را نمیتوانید اداره کنید، پس مدیریت آن را به فرد دیگری بدهید. مگر موظف هستید که ۴ یا ٨ سال بمانید؟ زمانی هم که حرف بزنیم میگویند به ما تکلیف شده است. تکلیف برای آدم با لیاقت است. نه اینکه شما این جایگاه را نمیشناسی اما مسئولیت میگیرید. نه فقط الان، قبلاً هم اینگونه بوده است. چه کسی را از بین مردم انتخاب کردهاند؟ فقط دوستانشان را به سر کار میآورند.
دادکان در این مصاحبه ارزش لباس تیم ملی را نزدیک به ١٠ میلیارد تومان برآورد می کند. وی همچنین در رابطه با ارزش تبلیغات دور زمین در لیگ برتر ایران گفته: این فضا حداقل ١٠٠ میلیارد ارزش دارد، زمان ما حدود ٣ تا ۴ میلیارد ارزش داشت اما الان نزدیک ١٠٠میلیارد ارزش دارد.