تیم کیتز – فیفا به طور رسمی از لوگوی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک سه کشور کانادا، مکزیک و آمریکا برگزار خواهد شد رونمایی کرد.
لوگوی جدید به ساده ترین شکل ممکن از عدد سال برگزاری رقابت ها “۲۶” در قالب ضخیم و توپر که تصویر واقعی کاپ قهرمانی جام جهانی را احاطه کرده تشکیل شده است. لوگوی این دوره بر خلاف لوگوی دوره های گذشته متکی به فرهنگ و المان های هویتی کشور(های) میزبان نیست.
به نظر می رسد فیفا با حذف المان های رنگی و هویتی کشورهای میزبان و به کارگیری تصویر جام قهرمانی و عنوان “FIFA” در مرکز لوگو قصد تاکید بیشتر بر محوریت و سلطه این نهاد بر فوتبال را داشته است، هر چند عدم استفاده از رنگ های مشخص کار را برای متناسب سازی رنگ بندی لوگو برای هر یک از کشورهای میزبان آسان تر می کند.
البته گرایش شدید به مینیمالیسم و سادگی بیش از حد موجب شده لوگوی جدید فاقد جذابیت های بصری که کم و بیش در لوگوی دوره های قبلی دیده بودیم باشد. موضوعی که به شکل جدی تحت الشعاع اهداف تجاری فیفا قرار گرفته و همه ابزار و امکانات موجود را مبتنی بر حصول این اهداف به کار می گیرد و بعضا در این بین زیبایی های بصری مغفول واقع می شود.
این دوره از جام جهانی برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم و همچنین برای نخستین بار به میزبانی ۳ کشور برگزار می شود.
نظر خود را درباره لوگوی جام جهانی ۲۰۲۶ بیان کنید.