قرمز پرسپولیس؛ گوجه ای، لاکی یا زرشکی؟

توسط

تیم کیتز – رنگ قرمز یه کار رفته در لباس پرسپولیس برای فصل ۹۸-۹۷ از همان زمان رونمایی لباس به موضوع مورد بحث برخی هواداران این تیم تبدیل شده است.

سرخپوشان پایتخت در سال های اخیر عموما از طرح های آماده با رنگ قرمز استاندارد برای پوشش خود بهره برده اند و در این بین تنها فصل ۹۵-۹۴ را با طرح های اختصاصی سپری کردند که به نظر در آنها نیز از قرمز استاندارد استفاده شده بود.

به نظر می رسد احتمال انحراف از کد رنگ قرمز استاندارد در لباس فصل جاری پرسپولیس وجود دارد، چرا که قرمز لباس مسابقه فعلی به گواه تصاویر موجود به مقدار اندکی از قرمز خالص فاصله گرفته و کمی به زردی می زند، به گونه ای که برخی هواداران این تیم رنگ لباس جدید پرسپولیس را نارنجی سیر تلقی می کنند.

این اختلاف رنگ زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که پرسپولیسی ها در زمان وارم آپ پیش از بازی که شورت مسابقه را پوشیده اند پیراهن تمرینی خود را به تن می کنند. اینجا کاملا مشخص است که در شرایط نوری یکسان قرمز پیراهن تمرینی اندکی سرد تر و خالص تر از لباس مسابقه است.

اینکه رنگ قرمز پرسپولیس دقیقا با کدامیک از لباس های چند فصل اخیر این تیم تطابق دارد نامشخص است، اما چیزی که مشخص است تفاوت محسوس لباس فعلی با لباس های پیشین است.

نکته دیگر در مورد ترکیب رنگ لباس های تمرینی سرخپوشان است، استفاده از پیراهنی با جزئیات آبی تیره در تمرینات پرسپولیس خود نوعی سنت شکنی است چرا که تا پیش از این استفاده از لباس هایی که حتی در جزئیات آنها از مشتقات رنگ آبی مانند بنفش و سرمه ای به کار رفته بود نوعی تابو به حساب می آمد که علی الظاهر قرمزها با این موضوع کنار آمده اند.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها