دومینوی تغییرات به لباس تیم ملی می رسد؟

توسط

تیم کیتز – بازگشت دوباره رئیس فدراسیون و به تبع آن سرمربی سابق تیم ملی گمانه زنی ها برای تغییر احتمالی برند لباس تیم ملی را قوت بخشیده است.

کارلوس کی روش در دوره قبلی حضور در تیم ملی جدال دنباله داری را با تامین کننده آن روزهای لباس تیم ملی یعنی آل اشپورت داشت، به گونه ای که از پوشیدن لباس های این برند در تمرینات و مسابقات تی ملی سر باز می زد و در مواردی هم اگر می پوشید با هدایت یقه لوگوی آن را از دید خارج می کرد.

این جدال البته طبق ادعای آل اشپورت با پرداخت مبلغی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ به همکاری بدل شد به گونه ای که کی روش حتی در زمان هایی که کت و شلوار رسمی بر تن داشت هم بج فلزی لوگوی آل اشپورت را روی کت خود نصب می کرد.

این داستان تا دو سال پس از جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه در آخرین روز حضور کفاشیان در فدراسیون از لباس تیم ملی با برند جیووا رونمایی شد. البته حضور جیووا دوام چندانی نداشت و به فاصله کمی نهایتا لباس های آدیداس جایگزین شد تا در آن مقطع هم خیال کی روش از بابت حضور یک برند بزرگ در تیم ملی راحت شود، هم طرفداران فوتبال به خاطر رهایی از کابوس لباس های جیووا(نسخه ایرانی) شادمان باشند.

حال باید دید حضور دوباره کی روش در راس تیم ملی در فاصله کمتر از سه ماه تا آغاز جام جهانی باز هم می تواند زمینه ساز استفاده تیم ملی از لباس های یک برند بزرگ خارجی شود یا اینکه مجید مکلف به انعقاد قرارداد مستقل با سرمربی برای جلب رضایت او و بقا در تیم ملی خواهد شد؟!

“هزینه گمرک” پارامتر اصلی انتخاب برند لباس تیم ملی!

(۲ شهریور ۱۴۰۱) سرپرست فدارسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون هیچ پولی بابت امتیاز تولید لباس تیم ملی از تامین کننده جدید یعنی مجید دریافت نمی کند.

ماجدی با اعلام اینکه قرارداد جدید تامین لباس تیم های ملی با مجید محدود به تامین رایگان لباس و پوشاک جانبی تیم ملی بزرگسالان است گفت: فدراسیون مطابق قرارداد صفر تا صد نیاز تیم بزرگسالان را بدون پرداخت هزینه ای از مجید دریافت می کند و نیاز سایر تیم های ملی(رده های سنی، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان) را با درصد بالایی تخفیف خریداری می کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال همچنین گفت که در بین پیشنهادات واصله از برندهای داخلی و خارجی هیچکدام شامل پیشنهاد پرداخت نقدی نبوده و فقط گفتند به شما لباس رایگان می دهیم. ماجدی همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در عدم انتخاب برندهای خارجی را تحویل لباس ها خارج از ایران عنوان کرده بود، موضوعی که بار مالی هزینه گمرک را نیز به دوش فدراسیون می اندازد.

حال مشخص نیست متولیان فوتبال کشور تا امروز چه تلاشی برای ارتقا ارزش برند هویتی تیم ملی انجام داده اند(یا نداده اند) که تیم ملی با این همه ستاره و پتانسیل بالا در جذب مخاطب از جلب حمایت برندهای بزرگ و حتی کوچک خارجی عاجز است و کوچک ترین هایشان حتی حاضر نیستند زیر بار هزینه گمرک جهت تحویل بدون هزینه لباس ها داخل ایران بروند؟

چطور فدراسیون و متولیان تصمیم گیر در عرصه اقتصادی و تجاری کشور تاکنون نتوانسته اند زیرساخت مناسبی را برای بهره برداری بهینه از امتیاز تولید و فروش لباس تیم ملی(و باشگاه ها) فراهم کنند که بازار پتانسیل جذب برندهای خارجی و داخلی دست به نقد را داشته باشد؟

برندها و تولیدی های بزرگ داخلی تا امروز به جز تولید عمده و فروش سازمانی و شرکتی چه تلاش قابل اعتنایی برای شناخت ظرفیت های بازار فروش هواداری و بهینه سازی تولیدات خود متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به کار بسته اند که امروز هیچ ابتکار عمل درخور توجهی برای تامین مناسب نیاز هواداران ندارند؟

مردم و فوتبالدوستان منتظر پاسخ این سوالات هستند، پاسخی مناسب که همت و غیرت طرفین درگیر موضوع برای تامین هر چه سریع تر این بدیهیات را می طلبد.


«مجید» برند لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲

(۱۸ تیر ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ با برند مجید به توافق نهایی رسید.

قرارداد جدید به مدت سه سال معتبر خواهد بود و کلیه تیم های ملی فوتبال مردان و زنان، فوتسال و فوتبال ساحلی را شامل می شود. با این تفاسیر تیم ملی ایران در دو تورنمنت مهم پیش رو یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با لباس های مجید مقابل حریفان صف آرایی خواهد کرد.


(۲۴ خرداد ۱۴۰۱) مسابقه دوستانه ایران مقابل الجزایر حاوی نکته ای بود که احتمالا می تواند به شناسایی برند جدید لباس تیم ملی کمک کند.

این موضوع به تبلیغ مجید روی تابلوهای تبلیغاتی دور زمین بر می گردد، در حالی که فدراسیون هنوز به طور رسمی برند جدید لباس تیم ملی را معرفی نکرده است. استفاده تیم امید از لباس های مجید و همچنین تداوم استفاده تیم بزرگسالان از همان لباس ها به احتمال ادامه همکاری مجید با فدراسیون قوت بخشیده است.

از سویی شنیده شده که مسئولان تصمیم گیر در فدراسیون به جمع بندی نهایی در مورد برند جدید رسیده اند و قرارداد سه ساله که شامل تامین لباس کلیه رده های سنی مردان و زنان فوتبال ایران می شود احتمالا طی روزهای آینده به امضا خواهد رسید.

بررسی برندهای پیشنهادی لباس تیم ملی

(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) به دنبال اعلام فراخوان چندباره فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم های ملی فوتبال ایران، گزینه های نهایی تصاحب امتیاز تولید و تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند.

به گفته حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران برندهای مجید، پرشین، آل اشپورت(تولیدی ایران)، جاکو، کِلمه و تمپو پیشنهاد خود را مبنی بر تامین لباس مسابقه و سایر پوشاک مورد نیاز تیم ملی ایران طی ۳ سال آینده ارائه کرده اند.

در زیر به شاخص ترین فعالیت ها و تیم های تحت پوشش هر یک از این شش برند اشاره شده است:

مجید(Merooj): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم ملی والیبال ایران و چند باشگاه لیگ برتری از جمله استقلال، فولاد و …، تامین دوبنده کشتی گیران چندین کشور.

پرشین اسپورت(Persian Sports): تامین مجموعه پوشاک کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ۲۰۲۰، عدم سابقه در لیگ برتر فوتبال

آل اشپورت(uhlsport): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم های ملی سوریه، کنیا، تانزانیا و …، تامین لباس چند تیم لیگ برتری از جمله پرسپولیس، سپاهان و …

جاکو(JAKO): تامین لباس چند تیم در بوندسلیگا از جمله بایر لورکوزن، اشتوتگارت و …، تامین کننده لباس تیم های ملی عمان، یمن و …

کِلمه(KELME): تامین کننده لباس تیم هایی همچون اسپانیول، آلاوس، چند تیم لیگ برتر پرتغال، اسپانسر سراسری لیگ سطح دوم و سوم فوتبال باشگاهی چین، تامین کننده لباس داوران AFC، تامین لباس تیم های ملی فیلیپین و دومینیکا

تمپو(tempo): تامین لباس تیم ملی کیپ ورد، تامین کننده توپ لیگ چند کشور آفریقایی

نکته قابل توجه غیبت نام برندهای رده بالای خارجی همچون نایک، آدیداس و پوما است که موانع جهانی همکاری با ایران، عدم وجود بازار فروش تضمین شده و بسیاری موارد دیگر از دلایل عدم اشتیاق برندهای بزرگ برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است.

مدت زمان تعهد برند منتخب برای تامین پوشاک مورد نیاز فدراسیون فوتبال سه سال خواهد بود که در مورد تیم ملی بزرگسالان جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را شامل می شود.

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

تیم کیتز – با شکست ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی در این رقابت ها برای تیم ملی به بیش از نیم قرن افزایش پیدا کرد. قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا یک تگ ویژه را به لباس خود الصاق می کند و در شرایطی که تصور می شد … ادامه مطلب شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ – بخش دوم

تیم کیتز – ماجراجویی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با برتری مقابل ژاپن و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ادامه دارد. در ادامه نگاهی به بخش دوم نکات لباس تیم ملی در این رقابت ها خواهیم داشت. هر آنچه به عنوان آپشن شاخص تیم ملی در مرحله مقدماتی دیده … ادامه مطلب نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ – بخش دوم

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
48 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

البته بستگی داره برند آلشپورت جاکو کلمه و تمپو چه طرحی بزنند

خوبیش اینه طرح قوی و ایرانیزه ای میزنن ولی بدیش اینه که احتمالا جنس لباس مناسب و استاندارد نیست خیلی

تو همچین سایتی، با این همه ادعا، با این تفاسیر!!!!😐😐😐😐😐
یعنی یه ویراستار ندارید شما؟!

عرض سلام مجدد
طبیعتا توی یک سایت که به نوعی رسانه‌ هست و توی یک زمینه‌ی خاص خبر مخابره میکنه و مخاطب داره، ازش توقع میره که کوچکترین مسائل نگارشی توش رعایت بشه. و بله، دیدن همچین مسائلی باعث کاهش رضایت مخاطب میشه.
از طرفی، توی زمینه‌ی فعالیت شما، تقریبا رقیب خاصی واسه‌ی شما وجود نداره، اگر هم باشه پیج‌های کوچیک با مخاطب‌های کم هستن، در نتیجه اینه که شما رو بزرگتر میکنه توی ایران. همینه که برای ما تولید انتظار میکنه که حداقل همه چیز درجه یک باشه و کوچکترین اصول نگارش و زبان هم توش رعایت شه، شما یک رسانه‌ی مکتوب هستید و نگارش اولین اصل شماست!

از همون اولش مشخص بود

این برند های ایرانی چینی هستن نه ایرانی. رانت و انواع رشوه در کنار بی کیفیتی باعث میشه حتی خرید لباس از برند خارجی بهتر باشه

تیم کیتز عزیز
با توجه به این که سایت شما علاوه بر مخاطب زیاد بین مردم علاقه مند به ورزش هم احترام زیادی داره و کاربران سایت به اندازه کافی نشون دادن که برخی شوم طراح های قابلی هستن
چرا مثل افام کیت شما هم تولیدی لباس خودتون رو نمی زنید
تولید از شما طراحی از کاربران

دمتون گرم
واقعا خوبید اگر هم اینکارو انجام دادید دمتون گرم اولین خرید ازتون خودم انجام میدم

به نظرم لااقل باید گزینه های با کیفیت تر رو انتخاب میکردن. مجید کیفیت نداره.

سلام،بنده یه سوال دارم از تیم کیتز عزیز و دوستانی که اطلاعاتی دارن در این مورد؛گمرک واسه دولت دیگه؟درآمد گمرکم میره تو جیب دولت و اینکه ما هم یه تیم ملی داریم ۱۰۰۰تا نیست که بگیم امروز یکیشون لباس میاره از خارج فردا یکی دیگه یا اینکه تیم ملی لوازمی رو وارد می کنه که بعدش خودش میفروشتش مثلاً موبایل وارد کرده هزینه گمرکو نمیده بعد میفروشه توو کشور،سوال من اینجاست آیا گمرک نمیتونه که هزینه نگیره از فدارسیون فوتبال؟ باتشکر