دومینوی تغییرات به لباس تیم ملی می رسد؟

توسط

تیم کیتز – بازگشت دوباره رئیس فدراسیون و به تبع آن سرمربی سابق تیم ملی گمانه زنی ها برای تغییر احتمالی برند لباس تیم ملی را قوت بخشیده است.

کارلوس کی روش در دوره قبلی حضور در تیم ملی جدال دنباله داری را با تامین کننده آن روزهای لباس تیم ملی یعنی آل اشپورت داشت، به گونه ای که از پوشیدن لباس های این برند در تمرینات و مسابقات تی ملی سر باز می زد و در مواردی هم اگر می پوشید با هدایت یقه لوگوی آن را از دید خارج می کرد.

این جدال البته طبق ادعای آل اشپورت با پرداخت مبلغی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ به همکاری بدل شد به گونه ای که کی روش حتی در زمان هایی که کت و شلوار رسمی بر تن داشت هم بج فلزی لوگوی آل اشپورت را روی کت خود نصب می کرد.

این داستان تا دو سال پس از جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه در آخرین روز حضور کفاشیان در فدراسیون از لباس تیم ملی با برند جیووا رونمایی شد. البته حضور جیووا دوام چندانی نداشت و به فاصله کمی نهایتا لباس های آدیداس جایگزین شد تا در آن مقطع هم خیال کی روش از بابت حضور یک برند بزرگ در تیم ملی راحت شود، هم طرفداران فوتبال به خاطر رهایی از کابوس لباس های جیووا(نسخه ایرانی) شادمان باشند.

حال باید دید حضور دوباره کی روش در راس تیم ملی در فاصله کمتر از سه ماه تا آغاز جام جهانی باز هم می تواند زمینه ساز استفاده تیم ملی از لباس های یک برند بزرگ خارجی شود یا اینکه مجید مکلف به انعقاد قرارداد مستقل با سرمربی برای جلب رضایت او و بقا در تیم ملی خواهد شد؟!

“هزینه گمرک” پارامتر اصلی انتخاب برند لباس تیم ملی!

(۲ شهریور ۱۴۰۱) سرپرست فدارسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون هیچ پولی بابت امتیاز تولید لباس تیم ملی از تامین کننده جدید یعنی مجید دریافت نمی کند.

ماجدی با اعلام اینکه قرارداد جدید تامین لباس تیم های ملی با مجید محدود به تامین رایگان لباس و پوشاک جانبی تیم ملی بزرگسالان است گفت: فدراسیون مطابق قرارداد صفر تا صد نیاز تیم بزرگسالان را بدون پرداخت هزینه ای از مجید دریافت می کند و نیاز سایر تیم های ملی(رده های سنی، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان) را با درصد بالایی تخفیف خریداری می کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال همچنین گفت که در بین پیشنهادات واصله از برندهای داخلی و خارجی هیچکدام شامل پیشنهاد پرداخت نقدی نبوده و فقط گفتند به شما لباس رایگان می دهیم. ماجدی همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در عدم انتخاب برندهای خارجی را تحویل لباس ها خارج از ایران عنوان کرده بود، موضوعی که بار مالی هزینه گمرک را نیز به دوش فدراسیون می اندازد.

حال مشخص نیست متولیان فوتبال کشور تا امروز چه تلاشی برای ارتقا ارزش برند هویتی تیم ملی انجام داده اند(یا نداده اند) که تیم ملی با این همه ستاره و پتانسیل بالا در جذب مخاطب از جلب حمایت برندهای بزرگ و حتی کوچک خارجی عاجز است و کوچک ترین هایشان حتی حاضر نیستند زیر بار هزینه گمرک جهت تحویل بدون هزینه لباس ها داخل ایران بروند؟

چطور فدراسیون و متولیان تصمیم گیر در عرصه اقتصادی و تجاری کشور تاکنون نتوانسته اند زیرساخت مناسبی را برای بهره برداری بهینه از امتیاز تولید و فروش لباس تیم ملی(و باشگاه ها) فراهم کنند که بازار پتانسیل جذب برندهای خارجی و داخلی دست به نقد را داشته باشد؟

برندها و تولیدی های بزرگ داخلی تا امروز به جز تولید عمده و فروش سازمانی و شرکتی چه تلاش قابل اعتنایی برای شناخت ظرفیت های بازار فروش هواداری و بهینه سازی تولیدات خود متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به کار بسته اند که امروز هیچ ابتکار عمل درخور توجهی برای تامین مناسب نیاز هواداران ندارند؟

مردم و فوتبالدوستان منتظر پاسخ این سوالات هستند، پاسخی مناسب که همت و غیرت طرفین درگیر موضوع برای تامین هر چه سریع تر این بدیهیات را می طلبد.


«مجید» برند لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲

(۱۸ تیر ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ با برند مجید به توافق نهایی رسید.

قرارداد جدید به مدت سه سال معتبر خواهد بود و کلیه تیم های ملی فوتبال مردان و زنان، فوتسال و فوتبال ساحلی را شامل می شود. با این تفاسیر تیم ملی ایران در دو تورنمنت مهم پیش رو یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با لباس های مجید مقابل حریفان صف آرایی خواهد کرد.


(۲۴ خرداد ۱۴۰۱) مسابقه دوستانه ایران مقابل الجزایر حاوی نکته ای بود که احتمالا می تواند به شناسایی برند جدید لباس تیم ملی کمک کند.

این موضوع به تبلیغ مجید روی تابلوهای تبلیغاتی دور زمین بر می گردد، در حالی که فدراسیون هنوز به طور رسمی برند جدید لباس تیم ملی را معرفی نکرده است. استفاده تیم امید از لباس های مجید و همچنین تداوم استفاده تیم بزرگسالان از همان لباس ها به احتمال ادامه همکاری مجید با فدراسیون قوت بخشیده است.

از سویی شنیده شده که مسئولان تصمیم گیر در فدراسیون به جمع بندی نهایی در مورد برند جدید رسیده اند و قرارداد سه ساله که شامل تامین لباس کلیه رده های سنی مردان و زنان فوتبال ایران می شود احتمالا طی روزهای آینده به امضا خواهد رسید.

بررسی برندهای پیشنهادی لباس تیم ملی

(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) به دنبال اعلام فراخوان چندباره فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم های ملی فوتبال ایران، گزینه های نهایی تصاحب امتیاز تولید و تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند.

به گفته حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران برندهای مجید، پرشین، آل اشپورت(تولیدی ایران)، جاکو، کِلمه و تمپو پیشنهاد خود را مبنی بر تامین لباس مسابقه و سایر پوشاک مورد نیاز تیم ملی ایران طی ۳ سال آینده ارائه کرده اند.

در زیر به شاخص ترین فعالیت ها و تیم های تحت پوشش هر یک از این شش برند اشاره شده است:

مجید(Merooj): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم ملی والیبال ایران و چند باشگاه لیگ برتری از جمله استقلال، فولاد و …، تامین دوبنده کشتی گیران چندین کشور.

پرشین اسپورت(Persian Sports): تامین مجموعه پوشاک کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ۲۰۲۰، عدم سابقه در لیگ برتر فوتبال

آل اشپورت(uhlsport): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم های ملی سوریه، کنیا، تانزانیا و …، تامین لباس چند تیم لیگ برتری از جمله پرسپولیس، سپاهان و …

جاکو(JAKO): تامین لباس چند تیم در بوندسلیگا از جمله بایر لورکوزن، اشتوتگارت و …، تامین کننده لباس تیم های ملی عمان، یمن و …

کِلمه(KELME): تامین کننده لباس تیم هایی همچون اسپانیول، آلاوس، چند تیم لیگ برتر پرتغال، اسپانسر سراسری لیگ سطح دوم و سوم فوتبال باشگاهی چین، تامین کننده لباس داوران AFC، تامین لباس تیم های ملی فیلیپین و دومینیکا

تمپو(tempo): تامین لباس تیم ملی کیپ ورد، تامین کننده توپ لیگ چند کشور آفریقایی

نکته قابل توجه غیبت نام برندهای رده بالای خارجی همچون نایک، آدیداس و پوما است که موانع جهانی همکاری با ایران، عدم وجود بازار فروش تضمین شده و بسیاری موارد دیگر از دلایل عدم اشتیاق برندهای بزرگ برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است.

مدت زمان تعهد برند منتخب برای تامین پوشاک مورد نیاز فدراسیون فوتبال سه سال خواهد بود که در مورد تیم ملی بزرگسالان جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را شامل می شود.

شاید شما دوست داشته باشید

۴۸ دیدگاه
  1. Sfg
    پاسخ

    قطعاً جاکو
    خدا کنه آلشپرت نشه

  2. Sfg
    پاسخ

    قطعاً جاکو

    • کوروش ارکیان
      پاسخ

      به نظر من
      جاکو و کلمه بهترینن
      اما نمیدونم جاکو یا کلمه
      کیت های چه کشوری رو میزنن اگر بگید ممنون میشم تیم کیتز

      • یه بنده خدا
        پاسخ

        جاکو قبلاً لباس عراقو میزد کلمه هم یکبار واسه تراکتور زده

        • یان بالیو
          پاسخ

          بی معرفت جاکو رو با لباس لورکوزن حداقل معرفی کن

  3. Sfg
    پاسخ

    خدا کنه آلشپرت نشه فقط

  4. MTT
    پاسخ

    کِلمه

  5. soroush
    پاسخ

    کلمه کیت واتفورد هم زده
    بین کامه و جاکو هر کدوم بشه خوبه

  6. سروش
    پاسخ

    یعنی حتی برندهای خوب ایتالیا مانند ماکرون و کاپا یا برند دانمارکی هومل هم حاضر نشدند بیایند؟
    بین این‌هایی که پیشنهاد داده‌اند، امیدوارم کلمه یا جاکو برنده باشند. لوگو را هم زبانمان مو درآورد از بس گفتیم تغییرش دهند. برند کاستوره هم آینده خوبی دارد و جدیدا اسپانسر تیم‌های بزرگی شده است. تولید البسه تیم ایران می‌توانست تجربه خوبی برایش باشد.

  7. من ترجیح میدم برای این سه سال با برند مجید ادامه بدیم

  8. امیر حسین صادق
    پاسخ

    یا کلمه یا جاکو

  9. امیر حسین صادق
    پاسخ

    خبری از آفام نیست

    • سروش
      پاسخ

      آرام طراح است. تولید کننده‌ نیست.

      • امیر حسین صادق
        پاسخ

        لباس شاهین بوشهر رو خودشون تولید میکنن

      • حامد احمدی
        پاسخ

        فکر کنم تولید هم کنه… به سایتش سر بزن…

  10. حمیدرضا
    پاسخ

    کلمه

  11. محسن
    پاسخ

    مجید برند درجه یک ایرانی بهتره از این برند های درجه چند خارجی

    • کوروش ارکیان
      پاسخ

      درسته مجید ایرانیه اما پیراهن استقلال رو کپی زده پیراهن فولاد هم کپی کرده بعد پیراهنی که برای تیم ملی زده بود اصلا پیراهن معنی نداشت
      و پیراهن هاش هم از کیفیت خوبی درست نشده اند

    • امیر حسین صادق
      پاسخ

      درجه یک ایران نمی‌ارزه به جاکو و …

  12. mobin
    پاسخ

    بهترین از بین این گزینه ها مجید و جاکو هستش

  13. محمدمهدی عطایی
    پاسخ

    به نظرم به ترتیب اول جاکو بعد کلمه بعد مجید از همه بهترن

  14. مهدی
    پاسخ

    جاکو و کلمه با اختلاف
    بعد تمپو با اینکه اصلا نمیدونم چی هست
    بعد مروژ بعد پرشین اسپورت
    بعد بدون لباس

  15. Aref
    پاسخ

    کلمه و جاکو هر دو خوبن
    و اینکه امیدوارم یه روزی برسه که آل اشپرت کلا بند وبساطشو جمع کنه از ایران بره

  16. حامد احمدی
    پاسخ

    کلمه گزینه‌ی به صرفه تر و بهتری ست. ولی نباید انتظار پوما و آدیداس و نایک رو هم داشته باشیم

  17. Kasra
    پاسخ

    جاکو

  18. علیرضا
    پاسخ

    یا جاکو یا کلمه چون بهترین مارک است
    ولی جاکو بهتره چون تیم های بهتری رو لباسشونو تعیین می کنه
    مثل لورکوزن

  19. MTT
    پاسخ

    خب عزیزان خبر ها حاکی از آن است که اونی که دوست ندارید تامین کننده شد

  20. محمد مبین
    پاسخ

    اگر بنا بر بهترین گزینه باشه،جاکو و کلمه بهتر هستن اما من بعید می دونم این دو برند با ایران همکاری کنن به دلایل خیلی زیاد که مهم ترین دلیل عدم رعایت حق کپی رایت هستش.

    • AMIR
      پاسخ

      جاکو خوبه ، ول نمیدونم چرا هومل نیست؟؟

  21. مهرداد
    پاسخ

    با توجه به تمجید رهبر از مجید اگه وزارت دخالت کنه حتما مجیده ولی اگه دست فدراسیون باشه با توجه به لابی و پورسانت ال اشپورت عزیزه.

  22. فرشاد
    پاسخ

    واقعا جای تاسف داره تیمی در سطح ایران باید آدیداس یا نایک بپوشه

  23. آراد
    پاسخ

    بهترین گزینه جاکو و کلمه هست

  24. کاووس
    پاسخ

    همون مجید از همشون بهتره

  25. محمد
    پاسخ

    بنظرم مجید باشه خوبه هم ایرانیه هم طرحای خیلی قشنگی هم میزنه

  26. ALI KHANALI
    پاسخ

    البته بستگی داره برند آلشپورت جاکو کلمه و تمپو چه طرحی بزنند

  27. محمدمهدی+عطایی
    پاسخ

    خوبیش اینه طرح قوی و ایرانیزه ای میزنن ولی بدیش اینه که احتمالا جنس لباس مناسب و استاندارد نیست خیلی

  28. رامین
    پاسخ

    تو همچین سایتی، با این همه ادعا، با این تفاسیر!!!!😐😐😐😐😐
    یعنی یه ویراستار ندارید شما؟!

    • تیم کیتز
      پاسخ

      سلام، اگر نوع نگارش متن رضایت شما را تامین نکرده پوزش می طلبیم. البته هیچوقت ادعایی نداشتیم و اگر تیم کیتز را مدعی می دانید این از نگاه ارزشمند شماست و برای ما مایه افتخار. سپاس از همراهیتون.

      • رامین
        پاسخ

        عرض سلام مجدد
        طبیعتا توی یک سایت که به نوعی رسانه‌ هست و توی یک زمینه‌ی خاص خبر مخابره میکنه و مخاطب داره، ازش توقع میره که کوچکترین مسائل نگارشی توش رعایت بشه. و بله، دیدن همچین مسائلی باعث کاهش رضایت مخاطب میشه.
        از طرفی، توی زمینه‌ی فعالیت شما، تقریبا رقیب خاصی واسه‌ی شما وجود نداره، اگر هم باشه پیج‌های کوچیک با مخاطب‌های کم هستن، در نتیجه اینه که شما رو بزرگتر میکنه توی ایران. همینه که برای ما تولید انتظار میکنه که حداقل همه چیز درجه یک باشه و کوچکترین اصول نگارش و زبان هم توش رعایت شه، شما یک رسانه‌ی مکتوب هستید و نگارش اولین اصل شماست!

        • تیم کیتز
          پاسخ

          آنچه این سایت رو به جایگاه و اعتبار کنونی رسانده همین نگاه حرفه ای و حمایت وفادارانه مخاطبان بوده و تنها وظیفه ما تلاش صادقانه برای حفظ و ارتقاء کیفیت محتوای ارائه شده در حد توان است. پاینده باشید

  29. کوروش ارکیان
    پاسخ

    از همون اولش مشخص بود

  30. پارسی
    پاسخ

    این برند های ایرانی چینی هستن نه ایرانی. رانت و انواع رشوه در کنار بی کیفیتی باعث میشه حتی خرید لباس از برند خارجی بهتر باشه

  31. Mani
    پاسخ

    تیم کیتز عزیز
    با توجه به این که سایت شما علاوه بر مخاطب زیاد بین مردم علاقه مند به ورزش هم احترام زیادی داره و کاربران سایت به اندازه کافی نشون دادن که برخی شوم طراح های قابلی هستن
    چرا مثل افام کیت شما هم تولیدی لباس خودتون رو نمی زنید
    تولید از شما طراحی از کاربران

    • تیم کیتز
      پاسخ

      سلام، سپاس از اظهار لطف شما، حتما این ظرفیت در طراحان عزیز وجود دارد اما فرایند تولید الزامات متعددی دارد که در صورت جمع بندی نسبت به انجام کار اقدامات لازم طی خواهد شد.

      • Mani
        پاسخ

        دمتون گرم
        واقعا خوبید اگر هم اینکارو انجام دادید دمتون گرم اولین خرید ازتون خودم انجام میدم

  32. سروش
    پاسخ

    به نظرم لااقل باید گزینه های با کیفیت تر رو انتخاب میکردن. مجید کیفیت نداره.

  33. kiavash
    پاسخ

    سلام،بنده یه سوال دارم از تیم کیتز عزیز و دوستانی که اطلاعاتی دارن در این مورد؛گمرک واسه دولت دیگه؟درآمد گمرکم میره تو جیب دولت و اینکه ما هم یه تیم ملی داریم ۱۰۰۰تا نیست که بگیم امروز یکیشون لباس میاره از خارج فردا یکی دیگه یا اینکه تیم ملی لوازمی رو وارد می کنه که بعدش خودش میفروشتش مثلاً موبایل وارد کرده هزینه گمرکو نمیده بعد میفروشه توو کشور،سوال من اینجاست آیا گمرک نمیتونه که هزینه نگیره از فدارسیون فوتبال؟ باتشکر

    • تیم کیتز
      پاسخ

      سلام، فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی است. احتمالا سازمان های نظیر گمرک با استناد به وجود مشابه داخلی محصولاتی مانند لباس ورزشی توجیهی برای اعمال استثناء در این مورد نمی یابند. ضمنا معامله مابین فدراسیون و برند خارجی دارای منافعی برای طرفین است که پرداخت الزاماتی مانند هزینه گمرک، مالیات و … در آنها اجتناب ناپذیر است.

پاسخ دادن به رامین لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.