تبلیغ به روش اسپانسرینگ انتزاعی!

توسط

تیم کیتز – تیم فوتبال نساجی در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر با تبلیغی جالب توجه و البته مبهم در میدان حاضر شد.

لوگو و نوشته برند ژاپنی یاماها “YAMAHA” در حالی روی پیراهن نساجی چاپ شده بود که اشاره ای به گونه محصول مورد تبلیغ این برند نشده بود، چرا که طیف بسیار گسترده ای از محصولات مختلف تحت این برند در بازارهای جهانی عرضه می شود.

موتورهای سواری YAMAHA در ایران عرضه عمومی ندارند و شاید در بازار ایران عمده محصولات قابل عرضه این برند مربوط به آلات موسیقی باشد. البته با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مازندران می توان حدس زد که احتمالا این تبلیغ به موتورهای قایقرانی، جت اسکی و سایر وسایل تفریحی آبی این برند مربوط باشد.

البته تبلیغ صرف لوگوی این برند در ژاپن و کشورهایی که محصولات مختلف این برند به صورت یکپارچه عرضه می شود مرسوم است اما با توجه به عدم فعالیت رسمی در بازار ایران عواید تجاری نمایش صرف لوگوی یاماها روی پیراهن نساجی به هر میزان که باشد به همه عرضه کنندگان گونه های مختلف محصولات این برند در ایران خواهد رسید.

از نمونه اسپانسرهای جالب توجه در فوتبال ایران می توان از تبلیغ آئودی روی پیراهن پرسپولیس یاد کرد. شما چه موردی را به خاطر دارید؟

شاید شما دوست داشته باشید

4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اوپل پرسپولیس

شاید چون نزدیک محرمه طبل و این جور چیزا رو تبلیغ کردن

واقعا نمیفهمن شرکتا با چه منطقی حاضرن پول بدن برای یک جلسه تبلیغ؟
تبلیغ رو پوشاک معمولا بلند مدت هست تا یواش یواش اون برند جزوی از هویت اون تیم بشه. مثل امارات برای رئال و …
ضمن اینکه در کنار تبایغ روی لباس، کلی هم آگهی بازرگانی و … با استفاده از برند باشگاه میکنن.

بهترین لباس تیم رو تراکتور داره
کمپانی لباس البسه سازی آدیداس و تبلیغات کم روی پیراهن
چون که دولتی نیست