خوشا شیراز و “خطِ” بی مثالش!

توسط

تیم کیتز – یکی از نکاتی که در تصاویر بازی فجر سپاسی و پدیده جلب توجه می کند نوع خط کشی زمین چمن ورزشگاه حافظیه است.

در دیاری که دو هزار و چند صد سال قبل ظریف ترین خطوط و نقوش بر سنگ های عظیم حکاکی شده و در ورزشگاهی که نامش را از یکی از شخصیت های فرهنگی برجسته جهان گرفته، نسل حاضر با [امکان] دسترسی به تکنولوژی روز قادر به کشیدن یک خط صاف روی زمین چمن نیست.

البته شاید یکی از دلایل تغییر حجم خطوط، وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه باشد که مشخصا از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و نه خوش رنگ به نظر می رسد، نه هموار. مواردی پیش می آید که چمن در تصاویر ظاهر خوبی دارد اما در باطن ناهموار است که فقط از نزدیک حس می شود، حال در مورد این زمین اوضاع حتی در تصاویر راه دور هم مناسب نیست.

خط کشی روی بهترین چمن ها هم به دلیل بافت آن ممکن است با انحرافات جزئی همراه باشد، اما در مورد ورزشگاه حافظیه که تصاویر آن موجود است خط در چند موقعیت علاوه بر تغییر حجم تغییر جهت نسبتا چشم گیری هم داشته که نیازمند دقت بیشتر در مرحله اجرای خطوط است.

زمین اختصاصی رونالدو به مناسبت شکستن رکورد علی دایی + کفشی با طرح شیشه شکسته همسایه!

تیم کیتز – رونالدو با به ثمر رساندن دو گل مقابل ایرلند با ۱۱۱ گل سرانجام از رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی عبور کرد و به صدرنشینی ۱۵ ساله شهریار فوتبال ایران در فهرست برترین گلزنان ملی تاریخ پایان داد. کمپانی نایک به همین مناسبت یک زمین بازی با طراحی اختصاصی ستاره پرتغالی در … ادامه مطلب زمین اختصاصی رونالدو به مناسبت شکستن رکورد علی دایی + کفشی با طرح شیشه شکسته همسایه!

الیجنت استادیوم، پروژه ۱.۸ میلیارد دلاری در لاس وگاس

تیم کیتز – پروژه ساخت استادیوم مدرن الیجنت واقع در شهر لاس وگاس ایالات متحده چندی پیش با افتتاح این ورزشگاه در مدت کمتر از سه سال کامل شد. حق امتیاز نامگذاری این استادیوم به عنوان محل مسابقات تیم فوتبال آمریکایی لاس وگاس ریدرز به مدت ۳۰ سال به خطوط هوایی ارزان قیمت Allegiant Air … ادامه مطلب الیجنت استادیوم، پروژه ۱.۸ میلیارد دلاری در لاس وگاس

کمپ تمرینی جدید و ۱۰۰ میلیون پوندی لسترسیتی

 

 

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها