استفاده از لباس سبز در سری آ ممنوع شد

توسط

تیم کیتز – سازمان لیگ سری آ ایتالیا با اعمال برخی تغییرات در قوانین برگزاری این رقابت ها برای استفاده از رنگ سبز محدودیت اعمال کرد.

در توضیحات بخش رنگ ها در قوانین لباس و تجهیزات سری آ بر این مورد تاکید شده که تیم ها باید یک پیراهن عمدتا تیره و یک پیراهن عمدتا روشن داشته باشند. در ارتباط با محدودیت استفاده از رنگ سبز فقط به بازیکنان بیرون محوطه جریمه اشاره شده و این بدان معناست که لباس دروازه بان ها از این قانون مستثناست.

البته در ابتدا تصور می شد این قانون شامل کلیه لباس ها است اما گفته می شود لباس اول متاثر از این قانون نیست و می تواند حاوی رنگ سبز باشد. در حالی که لیگ توضیحی درباره علت وضع بند قانونی جدید نداده اما گمانه زنی ها حاکی است که این تغییر در پاسخ به شکواییه شرکت های تلویزیونی مبر بر غیر قابل تشخیص بودن لباس های سبز در غالب موارد در زمین چمن بوده است.

استفاده از رنگ سبز در ایتالیا چندان مرسوم نبوده و طی سال های گذشته بعضا برخی تیم ها از جمله یوونتوس، میلان، لاتزیو، آتالانتا و … از طیف های مختلف رنگ سبز برای لباس دوم و سوم خود بهره برده اند.

در حال حاضر در بین تیم های سری آ فقط ممکن است ساسولو از قانون جدید تاثیر بپذیرد که آن هم در حد لباس دوم و سوم خواهد بود. تغییرات جدید قانون از ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ لازم الاجرا است.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تیم یه سوال این اخبار سه روز پیش اعلام شد چرا یکم شما اعلام کرده اید؟

سلام تیم کیتز
از لباس های کاروان المپیک ایران هم مطلب بزارین چون واقعا داره کم بهش پرداخته میشه درصورتی که در کشور های دیگه یک مراسم بزرگ و شکیل براش انجام میشه و حتی نواوری های طراحی لباس هم انجام میدن ولی خب امسال برای ایران فقط لباس های خانم ها یکم جالب بود لباس اقایون رو که از همه مغازه ها میشه خریدشون