دومینوی تغییرات به لباس تیم ملی می رسد؟

توسط

تیم کیتز – بازگشت دوباره رئیس فدراسیون و به تبع آن سرمربی سابق تیم ملی گمانه زنی ها برای تغییر احتمالی برند لباس تیم ملی را قوت بخشیده است.

کارلوس کی روش در دوره قبلی حضور در تیم ملی جدال دنباله داری را با تامین کننده آن روزهای لباس تیم ملی یعنی آل اشپورت داشت، به گونه ای که از پوشیدن لباس های این برند در تمرینات و مسابقات تی ملی سر باز می زد و در مواردی هم اگر می پوشید با هدایت یقه لوگوی آن را از دید خارج می کرد.

این جدال البته طبق ادعای آل اشپورت با پرداخت مبلغی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ به همکاری بدل شد به گونه ای که کی روش حتی در زمان هایی که کت و شلوار رسمی بر تن داشت هم بج فلزی لوگوی آل اشپورت را روی کت خود نصب می کرد.

این داستان تا دو سال پس از جام جهانی ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه در آخرین روز حضور کفاشیان در فدراسیون از لباس تیم ملی با برند جیووا رونمایی شد. البته حضور جیووا دوام چندانی نداشت و به فاصله کمی نهایتا لباس های آدیداس جایگزین شد تا در آن مقطع هم خیال کی روش از بابت حضور یک برند بزرگ در تیم ملی راحت شود، هم طرفداران فوتبال به خاطر رهایی از کابوس لباس های جیووا(نسخه ایرانی) شادمان باشند.

حال باید دید حضور دوباره کی روش در راس تیم ملی در فاصله کمتر از سه ماه تا آغاز جام جهانی باز هم می تواند زمینه ساز استفاده تیم ملی از لباس های یک برند بزرگ خارجی شود یا اینکه مجید مکلف به انعقاد قرارداد مستقل با سرمربی برای جلب رضایت او و بقا در تیم ملی خواهد شد؟!

“هزینه گمرک” پارامتر اصلی انتخاب برند لباس تیم ملی!

(۲ شهریور ۱۴۰۱) سرپرست فدارسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون هیچ پولی بابت امتیاز تولید لباس تیم ملی از تامین کننده جدید یعنی مجید دریافت نمی کند.

ماجدی با اعلام اینکه قرارداد جدید تامین لباس تیم های ملی با مجید محدود به تامین رایگان لباس و پوشاک جانبی تیم ملی بزرگسالان است گفت: فدراسیون مطابق قرارداد صفر تا صد نیاز تیم بزرگسالان را بدون پرداخت هزینه ای از مجید دریافت می کند و نیاز سایر تیم های ملی(رده های سنی، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان) را با درصد بالایی تخفیف خریداری می کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال همچنین گفت که در بین پیشنهادات واصله از برندهای داخلی و خارجی هیچکدام شامل پیشنهاد پرداخت نقدی نبوده و فقط گفتند به شما لباس رایگان می دهیم. ماجدی همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در عدم انتخاب برندهای خارجی را تحویل لباس ها خارج از ایران عنوان کرده بود، موضوعی که بار مالی هزینه گمرک را نیز به دوش فدراسیون می اندازد.

حال مشخص نیست متولیان فوتبال کشور تا امروز چه تلاشی برای ارتقا ارزش برند هویتی تیم ملی انجام داده اند(یا نداده اند) که تیم ملی با این همه ستاره و پتانسیل بالا در جذب مخاطب از جلب حمایت برندهای بزرگ و حتی کوچک خارجی عاجز است و کوچک ترین هایشان حتی حاضر نیستند زیر بار هزینه گمرک جهت تحویل بدون هزینه لباس ها داخل ایران بروند؟

چطور فدراسیون و متولیان تصمیم گیر در عرصه اقتصادی و تجاری کشور تاکنون نتوانسته اند زیرساخت مناسبی را برای بهره برداری بهینه از امتیاز تولید و فروش لباس تیم ملی(و باشگاه ها) فراهم کنند که بازار پتانسیل جذب برندهای خارجی و داخلی دست به نقد را داشته باشد؟

برندها و تولیدی های بزرگ داخلی تا امروز به جز تولید عمده و فروش سازمانی و شرکتی چه تلاش قابل اعتنایی برای شناخت ظرفیت های بازار فروش هواداری و بهینه سازی تولیدات خود متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به کار بسته اند که امروز هیچ ابتکار عمل درخور توجهی برای تامین مناسب نیاز هواداران ندارند؟

مردم و فوتبالدوستان منتظر پاسخ این سوالات هستند، پاسخی مناسب که همت و غیرت طرفین درگیر موضوع برای تامین هر چه سریع تر این بدیهیات را می طلبد.


«مجید» برند لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲

(۱۸ تیر ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ با برند مجید به توافق نهایی رسید.

قرارداد جدید به مدت سه سال معتبر خواهد بود و کلیه تیم های ملی فوتبال مردان و زنان، فوتسال و فوتبال ساحلی را شامل می شود. با این تفاسیر تیم ملی ایران در دو تورنمنت مهم پیش رو یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با لباس های مجید مقابل حریفان صف آرایی خواهد کرد.


(۲۴ خرداد ۱۴۰۱) مسابقه دوستانه ایران مقابل الجزایر حاوی نکته ای بود که احتمالا می تواند به شناسایی برند جدید لباس تیم ملی کمک کند.

این موضوع به تبلیغ مجید روی تابلوهای تبلیغاتی دور زمین بر می گردد، در حالی که فدراسیون هنوز به طور رسمی برند جدید لباس تیم ملی را معرفی نکرده است. استفاده تیم امید از لباس های مجید و همچنین تداوم استفاده تیم بزرگسالان از همان لباس ها به احتمال ادامه همکاری مجید با فدراسیون قوت بخشیده است.

از سویی شنیده شده که مسئولان تصمیم گیر در فدراسیون به جمع بندی نهایی در مورد برند جدید رسیده اند و قرارداد سه ساله که شامل تامین لباس کلیه رده های سنی مردان و زنان فوتبال ایران می شود احتمالا طی روزهای آینده به امضا خواهد رسید.

بررسی برندهای پیشنهادی لباس تیم ملی

(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) به دنبال اعلام فراخوان چندباره فدراسیون فوتبال برای تامین لباس تیم های ملی فوتبال ایران، گزینه های نهایی تصاحب امتیاز تولید و تامین لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند.

به گفته حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران برندهای مجید، پرشین، آل اشپورت(تولیدی ایران)، جاکو، کِلمه و تمپو پیشنهاد خود را مبنی بر تامین لباس مسابقه و سایر پوشاک مورد نیاز تیم ملی ایران طی ۳ سال آینده ارائه کرده اند.

در زیر به شاخص ترین فعالیت ها و تیم های تحت پوشش هر یک از این شش برند اشاره شده است:

مجید(Merooj): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم ملی والیبال ایران و چند باشگاه لیگ برتری از جمله استقلال، فولاد و …، تامین دوبنده کشتی گیران چندین کشور.

پرشین اسپورت(Persian Sports): تامین مجموعه پوشاک کاروان پارالمپیک ایران در توکیو ۲۰۲۰، عدم سابقه در لیگ برتر فوتبال

آل اشپورت(uhlsport): سابقه تامین لباس تیم ملی فوتبال در چند مقطع، تامین لباس تیم های ملی سوریه، کنیا، تانزانیا و …، تامین لباس چند تیم لیگ برتری از جمله پرسپولیس، سپاهان و …

جاکو(JAKO): تامین لباس چند تیم در بوندسلیگا از جمله بایر لورکوزن، اشتوتگارت و …، تامین کننده لباس تیم های ملی عمان، یمن و …

کِلمه(KELME): تامین کننده لباس تیم هایی همچون اسپانیول، آلاوس، چند تیم لیگ برتر پرتغال، اسپانسر سراسری لیگ سطح دوم و سوم فوتبال باشگاهی چین، تامین کننده لباس داوران AFC، تامین لباس تیم های ملی فیلیپین و دومینیکا

تمپو(tempo): تامین لباس تیم ملی کیپ ورد، تامین کننده توپ لیگ چند کشور آفریقایی

نکته قابل توجه غیبت نام برندهای رده بالای خارجی همچون نایک، آدیداس و پوما است که موانع جهانی همکاری با ایران، عدم وجود بازار فروش تضمین شده و بسیاری موارد دیگر از دلایل عدم اشتیاق برندهای بزرگ برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است.

مدت زمان تعهد برند منتخب برای تامین پوشاک مورد نیاز فدراسیون فوتبال سه سال خواهد بود که در مورد تیم ملی بزرگسالان جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را شامل می شود.

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

تیم کیتز – با شکست ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی در این رقابت ها برای تیم ملی به بیش از نیم قرن افزایش پیدا کرد. قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا یک تگ ویژه را به لباس خود الصاق می کند و در شرایطی که تصور می شد … ادامه مطلب شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

تیم کیتز – ماجراجویی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با برتری مقابل ژاپن و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ادامه دارد. در ادامه نگاهی به بخش دوم نکات لباس تیم ملی در این رقابت ها خواهیم داشت. هر آنچه به عنوان آپشن شاخص تیم ملی در مرحله مقدماتی دیده … ادامه مطلب نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
48 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قطعاً جاکو
خدا کنه آلشپرت نشه

قطعاً جاکو

به نظر من
جاکو و کلمه بهترینن
اما نمیدونم جاکو یا کلمه
کیت های چه کشوری رو میزنن اگر بگید ممنون میشم تیم کیتز

جاکو قبلاً لباس عراقو میزد کلمه هم یکبار واسه تراکتور زده

بی معرفت جاکو رو با لباس لورکوزن حداقل معرفی کن

خدا کنه آلشپرت نشه فقط

کِلمه

کلمه کیت واتفورد هم زده
بین کامه و جاکو هر کدوم بشه خوبه

یعنی حتی برندهای خوب ایتالیا مانند ماکرون و کاپا یا برند دانمارکی هومل هم حاضر نشدند بیایند؟
بین این‌هایی که پیشنهاد داده‌اند، امیدوارم کلمه یا جاکو برنده باشند. لوگو را هم زبانمان مو درآورد از بس گفتیم تغییرش دهند. برند کاستوره هم آینده خوبی دارد و جدیدا اسپانسر تیم‌های بزرگی شده است. تولید البسه تیم ایران می‌توانست تجربه خوبی برایش باشد.

من ترجیح میدم برای این سه سال با برند مجید ادامه بدیم

یا کلمه یا جاکو

خبری از آفام نیست

آرام طراح است. تولید کننده‌ نیست.

لباس شاهین بوشهر رو خودشون تولید میکنن

فکر کنم تولید هم کنه… به سایتش سر بزن…

کلمه

مجید برند درجه یک ایرانی بهتره از این برند های درجه چند خارجی

درسته مجید ایرانیه اما پیراهن استقلال رو کپی زده پیراهن فولاد هم کپی کرده بعد پیراهنی که برای تیم ملی زده بود اصلا پیراهن معنی نداشت
و پیراهن هاش هم از کیفیت خوبی درست نشده اند

درجه یک ایران نمی‌ارزه به جاکو و …

بهترین از بین این گزینه ها مجید و جاکو هستش

به نظرم به ترتیب اول جاکو بعد کلمه بعد مجید از همه بهترن

جاکو و کلمه با اختلاف
بعد تمپو با اینکه اصلا نمیدونم چی هست
بعد مروژ بعد پرشین اسپورت
بعد بدون لباس

کلمه و جاکو هر دو خوبن
و اینکه امیدوارم یه روزی برسه که آل اشپرت کلا بند وبساطشو جمع کنه از ایران بره

کلمه گزینه‌ی به صرفه تر و بهتری ست. ولی نباید انتظار پوما و آدیداس و نایک رو هم داشته باشیم

جاکو

یا جاکو یا کلمه چون بهترین مارک است
ولی جاکو بهتره چون تیم های بهتری رو لباسشونو تعیین می کنه
مثل لورکوزن

خب عزیزان خبر ها حاکی از آن است که اونی که دوست ندارید تامین کننده شد

اگر بنا بر بهترین گزینه باشه،جاکو و کلمه بهتر هستن اما من بعید می دونم این دو برند با ایران همکاری کنن به دلایل خیلی زیاد که مهم ترین دلیل عدم رعایت حق کپی رایت هستش.

جاکو خوبه ، ول نمیدونم چرا هومل نیست؟؟

با توجه به تمجید رهبر از مجید اگه وزارت دخالت کنه حتما مجیده ولی اگه دست فدراسیون باشه با توجه به لابی و پورسانت ال اشپورت عزیزه.

واقعا جای تاسف داره تیمی در سطح ایران باید آدیداس یا نایک بپوشه

بهترین گزینه جاکو و کلمه هست

همون مجید از همشون بهتره

بنظرم مجید باشه خوبه هم ایرانیه هم طرحای خیلی قشنگی هم میزنه