بهمن کرج و یکی از عجیب ترین لباس های تاریخ

توسط

تیم کیتز – امروز نگاهی خواهیم داشت به یکی از عجیب ترین و جالبترین لباس های تاریخ فوتبال ایران، لباسی با لوگوی اُپل به عنوان نشان باشگاه، طرح بایرن و برند پوما!

باشگاه بهمن که نام خود را از نام کوچک موسس باشگاه یعنی بهمن مداح گرفته بود با انتقال امتیاز باشگاه بانک سپه در سال ۱۳۷۲ در تهران تاسیس شد. تیمی که در اولین سال حضور با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم به دسته اول(سطح اول فوتبال ایران در آن سال ها) صعود کرد و با انتقال به شهر کرج از فصل بعد تحت نام بهمن کرج به فعالیت خود ادامه داد.

یکی از لباس های شاخص بهمن در واقع نسخه کپی شده از لباس بایرن مونیخ در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود که در آن لوگوی کمپانی خودروسازی اُپل در محل معمول لوگوی باشگاه درج شده بود.

این اتفاق یک دلیل ساده داشت و آن اینکه مالک باشگاه صاحب نمایندگی این شرکت آلمانی در ایران بود و از این رو از نام کوچک خود برای نام باشگاه و از لوگوی کمپانی آلمانی به نوعی به عنوان لوگوی اولیه باشگاه استفاده کرده بود.

نکته جالب دیگر مربوط به این لباس استفاده از لوگوی پوما به عنوان برند لباس بود، حال اینکه با اولین نگاه به طرح لباس کاملا روشن است که طرح مربوط به آدیداس است. کما اینکه این لباس نه متعلق به آدیداس و نه پوما، بلکه توسط یک تولیدی داخلی تامین می شد.

باشگاه بهمن نهایتا در سال ۱۳۷۹ تنها پس از ۷ سال فعالیت منحل و امتیاز آن به پیکان تهران منتقل شد. در طول دوره کوتاه مدت حیات باشگاه بهمن بازیکنان نام آشنای پر شماری از جمله خداداد عزیزی، محمد خاکپور، نادر محمدخانی، مهدی فنونی زاده، فرهاد مجیدی و … در ترکیب این تیم به میدان رفتند که موفق به کسب عناوین متعددی در لیگ آزادگان و جام حذفی شدند.

بازآفرینی توپ خاطره انگیز آدیداس پس از ۲۰ سال

تیم کیتز – آدیداس نسخه بازتولید توپ رقابت های یورو ۲۰۰۴ با نام روتیرو را پس از گذشت دو دهه در سال ۲۰۲۴ عرضه کرد. این توپ که پس از آن در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ نیز مورد استفاده قرار گرفت در زمینه به رنگ نقره ای است و نوار مشکی در مرکز که … ادامه مطلب بازآفرینی توپ خاطره انگیز آدیداس پس از ۲۰ سال

ستاره ها با لباس دیگر تیم های ملی

تیم کیتز – فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تصویر تعدادی از تعویض پیراهن های نوستالژیک در رقابت های مختلف را منتشر کرد که در این پست نگاهی به این لحظه های خاطره انگیز خواهیم داشت. کیلیان امباپه با لباس تیم ملی مراکش – جام جهانی ۲۰۲۲ ریوالدو با لباس تیم ملی انگلیس – جام جهانی ۲۰۰۲ … ادامه مطلب ستاره ها با لباس دیگر تیم های ملی

منچسترسیتی با لباسی عجیب در لیگ قهرمانان

تیم کیتز – بازیکنان منچسترسیتی در مراسم شروع دیدار برابر لایپزیگ یک لباس خاص و جالب توجه به تن داشتند. یک پیراهن آستین بلند به رنگ آبی آسمانی با یقه و سرآستین های سفید و بدون هیچگونه لوگو و نام و نشان که شمایل لباس های کلاسیک را تداعی می کرد بر تن بازیکنان دیده … ادامه مطلب منچسترسیتی با لباسی عجیب در لیگ قهرمانان

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی سم بود 🙂

لباس‌های باشگاه بهمن توسط تولیدی فرهاد که صاحب آن تولیدی بهتاش فریبا بود ودر خیابان جیحون قرار داشت طراحی و تولید شد