تیم هایی که لباس اول و دوم شان مشخص نیست

توسط

تیم کیتز – طبق روال رایج، انتخاب یک رنگ شاخص به عنوان هویت لباس اول هر تیم امری بدیهی به نظر می رسد، موضوعی که ظاهرا در بین چند باشگاه لیگ برتری چندان مورد تاکید نیست.

ذوب آهن در ۹ بازی خانگی خود ۵ بار با لباس سفید و ۴ بار با لباس سبز به میدان رفته و هوادار نیز در ۹ مسابقه خانگی ۳ بار لباس آبی و ۶ بار لباس سفید به تن داشته است.

همچنین پیکان در ۹ بازی خانگی ۶ مسابقه را با لباس سرمه ای و ۳ مسابقه را با لباس سفید پشت سر گذاشته و گل گهر هم در بازی های خانگی ۳ مرتبه لباس آبی و ۶ بار لباس سرمه ای بر تن کرده است.

علاوه بر موارد فوق نفت مسجدسلیمان در ۷ بازی با لباس زرد و ۲ بازی نیز با لباس سفید به میدان رفته و ملوان نیز در ۷ بازی خانگی خود یک بار مقابل فولاد با لباس سرمه ای به میدان رفته است.

چند تیم از بین موارد فوق با شدت بیشتر در انتخاب شناور لباس ها هر دو یا سه رنگ را به عنوان رنگ هویتی خود معرفی می کنند، در حالی که به طور معمول تیم ها همواره یک رنگ شاخص را به عنوان لباس اصلی خود انتخاب و روی آن تاکید می ورزند.

با این وجود نمی توان به قطعیت گفت که استفاده شناور از رنگ های مختلف به عنوان لباس خانگی اقدامی غیر اصولی است، تنها حرکتی متفاوت با رویه مرسوم است که کیفیت نتایج آن در هویت سازی بصری تیم ها را می توان در سال های آینده با روند معمول رنگ ثابت مقایسه و مورد بررسی قرار داد.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

داخل بازی مس کرمان و استقلال. رنگ لباس دروازبان مس کرمان و لباس داور مسابقه یک رنگ بود و هیچ تفاوتی نداشت. ایا همچین اتفاقی امکان داره بیوفته؟

اقا ما خواستیم یک وبلاگ تحلیلی لیگ های پایه ورزشی درست کنیم پشیمون شدیم
هر مسابقه یک لباس ، یک رنگ ، یک طرح و یک برند!!!!
اصلا معنی قرارداد در پوشاک ورزشی ایران معنایی نداره!!!