پرچم دار آدیداس پس از مسی چه کسی خواهد بود؟

توسط

تیم کیتز – با قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ آدیداس روند موفق خود با مسی را که بیش از یک و نیم دهه تداوم داشت تکمیل کرد و ستاره آرژانتینی بالاترین عنوان فوتبالی در جهان را در حالی به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد که سه خط آلمانی کنار نام او می درخشید.

در کنار همه این موفقیت ها مسی با ۳۵ سال سن در سال های پایانی اوج فوتبال خود(از لحاظ سنی) به سر می برد و اکنون آدیداس خود را با چالش انتخاب پرچم دار جدید این برند مواجه می بیند، ستاره ای که بتواند با درخشش در بالاترین سطح فوتبال جهان آدیداس را در تقابل با نایک در کانون توجهات نگه دارد.

تقابل دو غول بزرگ برندهای ورزشی جهان تا امروز معطوف به تقابل کریستیانو رونالدو(نایک) با لیونل مسی(آدیداس) بود که نایک در مقطعی مانور خود را روی نیمار نیز گسترش داد اما ستاره برزیلی پس از ترک بارسلونا به سمت همکاری با پوما رفت.

این در حالی است که نایک پیش از این تکلیف خود را برای پوشش مخاطب نسل جدید با کیلیان امباپه ارزشمندترین بازیکن حال حاضر جهان مشخص کرده و با توجه به سن ستاره فرانسوی(۲۴ سال)، نایک قادر خواهد بود به مدت حدود یک دهه از ظرفیت های تجاری امباپه در اوج دوران فوتبالی اش بهره برداری کند. هر چند این فرضیه با تکیه بر تجارب گذشته مطرح است و با توجه به افزایش سرعت تغییرات در نسل های جدید، ممکن است طول عمر درخشش ستاره ها نیز دچار تغییر و تحول شود.

نایک علاوه بر این در جمع ارزشمندترین بازیکنان دنیا ستارگان جوانی همچون وینسیوس جونیور و فیل فودن ۲۲ ساله و گاوی ۱۸ ساله را به عنوان نفرات رزرو تحت قرارداد خود دارد و ارلینگ هالند هم علیرغم گذشت یک سال از پایان قراردادش با نایک و تست کفش هایی از آدیداس و پوما در این مدت، در حال حاضر کماکان کفش های نایک را به پا می کند.

دست آدیداس نیز در این رقابت چندان خالی نیست آنها اکنون جود بلینگام ستاره ۱۹ ساله دورتموند و پدری ۲۰ ساله را در فهرست خود دارد. نکته قابل توجه اینکه در بین این بازیکنان طرف قرارداد با نایک و آدیداس تنها امباپه و هالند مهاجم نوک هستند و سایر نفرات غالبا هافبک میانی و بال چپ و راست هستند.

این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که عموما بازیکنان با پتانسیل گلزنی بالاتر شانس بیشتری برای تبدیل شدن به ستاره های تبلیغاتی را دارا هستند، از این رو نایک با حضور قطعی امباپه دغدغه ای را از این جهت حس نمی کند، اما آدیداس هنوز اقدام جدی برای پوشش این خلاء انجام نداده است.

با توجه به احتمال فسخ قراداد وینسیوس جونیور با نایک و معلق بودن همکاری هالند با این کمپانی و شایعاتی که پیرامون مذاکرات زین الدین زیدان با ستاره نروژی برای عقد قرارداد با آدیداس مطرح شده بود، به نظر می رسد این دو بازیکن جدی ترین گزینه های جانشینی لیونل مسی برای تکمیل دو قطبی جدید آدیداس و نایک هستند.

هالند با توجه به پست بازی خود از حیث گلزنی برتری قابل توجهی نسبت به وینسیوس جونیور دارد، در مقابل وینسیوس نیز با توجه به عضویت در تیم ملی برزیل شانس به مراتب بیشتری نسبت به هالند برای دیده شدن در بالاترین سطح فوتبال ملی جهان دارد.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
8 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی خوب میشه اگه آدیداس هالند و امباپه نایک باشه

سلام
تبریک به “تیم کیتزِ” عزیز بخاطر تغییرات جدید سایت و هم‌چنین، رو به جلو بودن و استقبال از پیشرفت.
دیدن تغییر بخش کامنت‌ها جالب بود. امیدوارم مثل تغییر لوگوی سایت در چند سال قبل، هم‌واره مدرن باشید و الهام‌بخش.
موفق باشید

اما خیال آدیداس برای الان راحته چون بازیکنان معروف زیادی باهاش همکاری میکنند

سلام تیم‌کیتز عزیز، تبریک میگم برای تغییرات مفید و پیشرفت سایت
به امید موفقیت

پول پوگبا و محمد صلاح آدیداس هستن

اینجاهم هرکدوم اگه احساس خطرکنندباچندمیلیون اضافه ترجذب میکنن طرف روازاردوگاه رقیب!مثل همون کاری که آدیداس دراوایل ظهورمسی کردوازچنگ نایک درش آورد!شک نکنیدهالندآدیداس خواهدپوشید،بدون تردیدوبهرقیمتی تابالانس رقابت حفظ بشه…