حضور پنهان آدیداس در فوتبال ایران

توسط

تیم کیتز – تعداد زیادی از افراد حاضر در لیگ برتر[و بخش های دیگر فوتبال ایران] به شکل خودسرانه از اقلام مختلف با لوگوی آدیداس استفاده می کنند.

تعداد کسانی که در جریان دیدارهای رسمی یا در حاشیه آن لباس و سایر ادوات ورزشی با برند آدیداس را بر تن دارند به گونه ای است که این شرکت در صورت تصمیم به حضور رسمی در بازار ایران اصلا نیازی به هزینه کرد جهت تبلیغ برند خود نخواهد داشت.

فارغ از اینکه اقلام استفاده شده اصل بوده یا فیک، از یک سو نفع تبلیغاتی آن نصیب آدیداس شده و از سوی دیگر به هماهنگی و یکپارچگی پوشش تیم لطمه زده و تصویری نازیبا خلق می کند.

اما از منظر دیگر می توان این اقدام را ناشی از چند نقیصه در فوتبال و به طور کلی ورزش دانست؛ یک: ضعف مدیریت و تامین اقلام از سوی باشگاه ها یا تامین کنندگان، دو: خود برتر بینی بازیکنان، مربیان و سایر افراد درگیر با ورزش و سه: ضعف های اصولی قوانین لیگ و قرادادهای اسپانسری و تامین لباس که قادر به جلوگیری از شکل گیری چنین صحنه هایی نیست.

در زیر چند نمونه از استفاده بازیکنان و مربیان تیم ها و حتی داوران از پوشاک ورزشی مختلف با برند آدیداس اعم از لباس دروازه بانی، کاپشن، گردنی، بازوبند کاپیتانی، جوراب های استپ دار، کلاه و … در را مشاهده می کنید.

موارد مشابه در ورزش ایران را ذکر کنید.

نکات هفته بیستم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیستم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. مهدی ترابی با پیراهن شماره ۹ و شورت شماره ۶ در مصاف با استقلال! تبلیغ اسپانسر موبایلی استقلال که پیش از این از پشت پیراهن حذف شده بود، در دربی از سرشانه ها هم پاکسازی … ادامه مطلب نکات هفته بیستم لیگ برتر

نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته نوزدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. بازیکنان تراکتور در عکس تیمی ابتدای مسابقه با نمایش یک پیراهن نمادین با هموطنان آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ابراز همدردی کردند. تغییر رنگ لوگوی رایتل، سایر اسپانسرها و همچنین شماره و طرح … ادامه مطلب نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

تیم کیتز – لباس دوم استقلال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تقریبا در هر بار استفاده با تغییراتی در جزئیات همراه بوده است. تغییر اول مربوط به یقه بود که در نسخه اولیه نیمه بالای آن آبی بود و در همان اولین مورد استفاده رنگ آبی به نیمه پایین یقه منتقل شد. مورد بعدی که در آخرین … ادامه مطلب تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

 

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

واقعا جای ناراحتی داره

این بده

بسیار غیرحرفه ای و دلیلش هم ضعف تولید کننده در تامین و پیگیری باشگاه هاست

نه واقعا متاسفم