پنج کیلو طلای خالص؛ جام قهرمانی جدید رقابت های “امیر قطر”

توسط

تیم کیتز – کاپ قهرمانی جدید مسابقات “جام امیر قطر” که از سال ۱۹۷۲ به عنوان یکی از رقابت های داخلی فوتبال قطر برگزار می شود رونمایی شد.

جام قهرمانی جدید با طراحی منحصربفرد و چشم نواز وزنی معادل ۷ کیلوگرم دارد که از ۵ کیلوگرم طلای خالص و ۲ کیلوگرم شیشه کریستال مورانو به عنوان یکی از شاخص ترین گونه ها در هنر و صنعت شیشه گری جهان به رنگ قرمز که به شکلی خاص تراش خورده تشکیل شده است.

قالب کلی این جام که در انگلستان و ایتالیا طراحی و ساخته شده از نمای مقابل نمایانگر نقشه کشور قطر است و رنگ شیشه استفاده شده در آن نیز برگرفته از رنگ سنتی این کشور حاشیه خلیج فارس یعنی عنابی است.

در حاشیه مرز قسمت طلایی و شیشه ای جام جزئیاتی که احتمالا برگرفته از عبای امیر قطر است با ظرافت خاصی کار شده تا به نوعی قسمت طلایی رنگ تداعی گر حالت پارچه ای لباس شخص اول کشور قطر است که بخش شیشه ای را در بر گرفته است.

عنوان مسابقات به عربی “کأس الأمیر” و همچنین لوگوی فدراسیون فوتبال قطر در زیر آن نیز به طور برجسته روی این جام خاص و بسیار گرانقیمت نقش بسته است. ارتفاع این جام ۳۹ سانتی متر است.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

الآن همه زیر این پیام مینویسن وای اینا دارن کجا میرن ما داریم کجا میریم.😐😐😐😐

نباید بنویسن ؟ جای حسرت نداره ؟ قابل مقایسه هستند با ۵۰ سال پیششون ؟ برا همه سوال ایناست که تو این ۵۰ سال اخیر اونا به کجا رسیدن و ما چه مسیریو طی کردیم ؟ کشوری که بزور با کوچکترین استان های ما قابل مقایسه هست و از نظر جمعیت تقریبا از ۱/۱۰هم کمتره چطور داره پیشرفت میکنه فقط و فقط فوتبالیشو بگیریما !!!بعد تیم های ما لباس کپی درجه چندم ایرانی میپوشن و هر روز دنبال زمین تمرینن و در شمال کشور محد سر سبزی زمین فوتبالامون چمن مصنوعیه ؟ به نظرت بکجا دادن میرن نداره ؟

ماهم یه کاپ برای جام حذفی داریم شبیه جنگل میمونه وقتی تیم قهرمان میبره بالاسرش از هم باز میشه و میریزه
کاپ لیگ هم جدیدا خوب شده، قبلا شبیه گلدون خونه مامان بزرگا بود