دروازه بان ها می توانند لباس هم رنگ بپوشند؟

توسط

تیم کیتز – تقابل مس رفسنجان و استقلال یک مورد قابل توجه در خود داشت و آن استفاده دروازه بان هر دو تیم از لباس یکدست سفید بود.

در چندین و چند مسابقه لیگ شاهد تداخل رنگی لباس دروازه بان ها با یکدیگر و همچنین با داور مسابقه بودیم که جلب توجه و ایجاد سوال می کرد، اما به نظر می رسد این مورد در قوانین لیگ قید نشده و یا قید شده و بعضا رعایت نمی شود.

اما قوانین فیفا به عنوان استاندارد پایه و عمومی فوتبال در این باره چه می گوید؟؛ طبق مواد قید شده در فهرست قوانین فیفا برای لباس و تجهیزات تیم ها، لباس دروازه بان یک تیم باید به طور واضح از بازیکنان تیم خودش در داخل و خارج زمین، بازیکنان تیم مقابل در داخل و خارج زمین، دروازه بان تیم مقابل و داوران متمایز و قابل تشخیص باشد.

همچنین در همین بند آمده که لباس همه دروازه بان های یک تیم باید یکسان و مشابه همدیگر باشد، موردی که به واسطه انتخاب لباس خودسرانه برخی دروازه بان ها به دفعات شاهد نقض آن در فوتبال ایران بوده ایم.

جهت حصول اطمینان از اینکه تداخل رنگی در این مورد رخ ندهد فیفا تیم های تابع خود(تیم های ملی) را ملزم به تدارک لباس اضافه برای دروازه بان با ترکیب رنگی متفاوت در هر مسابقه کرده است.

به نظر می رسد وضع قوانین داخلی هر کشور بر عهده فدراسیون و سازمان برگزار کننده لیگ در آن کشور است و از این رو شاید به دلیل کم بودن احتمال برخورد مستقیم دروازه بان های دو تیم با یکدیگر و داوران در جریان بازی این مورد در فوتبال ما نادیده گرفته می شود، هر چند موضوع تداخل رنگی لباس تیم ها در سطح های پایین تر به دلیل محدودیت امکانات مورد اغماض قرار می گیرد، اما چنین اتفاقی در بالاترین سطح فوتبال کشور قابل قبول نیست.

نکات هفته بیستم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیستم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. مهدی ترابی با پیراهن شماره ۹ و شورت شماره ۶ در مصاف با استقلال! تبلیغ اسپانسر موبایلی استقلال که پیش از این از پشت پیراهن حذف شده بود، در دربی از سرشانه ها هم پاکسازی … ادامه مطلب نکات هفته بیستم لیگ برتر

نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته نوزدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. بازیکنان تراکتور در عکس تیمی ابتدای مسابقه با نمایش یک پیراهن نمادین با هموطنان آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ابراز همدردی کردند. تغییر رنگ لوگوی رایتل، سایر اسپانسرها و همچنین شماره و طرح … ادامه مطلب نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

تیم کیتز – لباس دوم استقلال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تقریبا در هر بار استفاده با تغییراتی در جزئیات همراه بوده است. تغییر اول مربوط به یقه بود که در نسخه اولیه نیمه بالای آن آبی بود و در همان اولین مورد استفاده رنگ آبی به نیمه پایین یقه منتقل شد. مورد بعدی که در آخرین … ادامه مطلب تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
7 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لیگمون گنگش بالاس 😆

تیم کیتز همش دنبال داستانیا
حالا بعد یه عمری سید حسین حسینی افتخار داد لباس با اسپانسر باشگاه رو پوشید دیگه به رنگش گیر نده 😂

سلام.
لطفا کیت های جدید سپاهان رو بررسی کنید.

شده داداش

پیراهن دروازه بانی مس شبیه پیراهن تیم ملی آلبانیه فقط سفید شده

شبیه پیراهن آلبانی برای یورو ۲۰۱۶ مال مس

رنگ سفید پیراهن دروازه بان استقلال با رنگ سفید شورت دروازه بان مس و بالعکس رنگ سفید شورت دروازه بان استقلال با رنگ سفید پیراهن دروازه بان مس شبیه هم هست.قرینه جالبی شده حتی اگه به چشم نیاد