به نظر شما دلیل استفاده داور بازی منچستر–بارسلونا از جوراب قرمز چه بود؟

توسط

تیم کیتز – استفاده داور مسابقه منچستریونایتد و بارسلونا از جوراب قرمز یکی از ابهامات دیدارهای اخیر لیگ اروپا است.

کلمن تورپین داور فرانسوی مسابقه منچستر یونایتد و بارسلونا در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در حالی که پیراهن و شورت مشکی به تن داشت از جوراب قرمز استفاده کرده. این در حالی است که این جوراب معمولا با پیراهن هم رنگ خود ست می شود و این اقدام تورپین باعث ایجاد سوال درباره نقش جزئیات لباس داور در جریان برگزاری یک مسابقه فوتبال شد.

داور و کمک داورها به دلیل حرکت مستقل در زمین مسابقه به طور معمول خللی در امر قضاوت یکدیگر و یا تماشای مسابقه برای بینندگان ایجاد نمی کنند، کما اینکه ست های داوری غالبا با شورت مشکی استفاده می شود، حتی اگر تیم های حاضر در مسابقه از شورت مشکی یا تیره استفاده کنند.

با این وجود در قوانین یوفا هم مانند دیگر نهادهای فوتبالی جهان بر تمایز رنگ پیراهن تیم داوری از لباس بازیکنان هر دو تیم تاکید شده است. اما اینکه چرا استفاده منچستریونایتد از جوراب مشکی باعث تغییر رنگ جوراب داوران به قرمز شد همچنان محل سوال و ابهام است.

مواد قانونی مرتبط با لباس داوران در قانون لباس و تجهیزات یوفا با تبعیت از قوانین فیفا در این زمینه عموما بر کمک به شناسایی سریع و بدون ابهام بازیکنان توسط داوران، تماشاگران و بینندگان تلویزیونی و اولویت انتخاب رنگ در هر مسابقه تحت نظارت یوفا با ترتیب: میزبان / میهمان / دروازه بان میزبان / دروازه بان میهمان / تیم داوری تاکید دارند.

برخی احتمالات نظیر جلوگیری از بروز خطا در سیستم آفسایدگیری هوشمند، آزمون و خطا سیستم های تشخیصی مشابه و یا کمک به تفکیک اجزای پوشش کلیه افراد داخل زمین با هدف سهولت رهگیری آنها در فرایندهای واقعیت افزوده می تواند به عنوان دلایل استفاده داور مسابقه از این ترکیب مطرح باشد.

نظر شما؟

نکات هفته بیست و دوم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیست و دوم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. استقلال در لباس اول هم تبلیغ جلوی شانه را کاور کرد و در کمال بدسلیقگی به جای استفاده از زمینه آبی از همان کادر سفید که در لباس دوم دیده بودیم استفاده شد. … ادامه مطلب نکات هفته بیست و دوم لیگ برتر

نگاه نزدیک| لباس داوری دربی ۱۰۳ – Teamkits Closer Look

تیم کیتز – لباس داوری دربی در دور برگرشت فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لیگ برتر خلیج فارس بین استقلال و پرسپولیس از سوی سینااسپرت ارائه شده است. در این پست نگاهی اختصاصی به جزئیات ست داوری دربی ۱۰۳ خواهیم داشت. ست داوری جدید که به واسطه ترکیب رنگ استفاده شده واکنش های زیادی را در پی داشت … ادامه مطلب نگاه نزدیک| لباس داوری دربی ۱۰۳ – Teamkits Closer Look

نکات هفته بیستم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیستم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. مهدی ترابی با پیراهن شماره ۹ و شورت شماره ۶ در مصاف با استقلال! تبلیغ اسپانسر موبایلی استقلال که پیش از این از پشت پیراهن حذف شده بود، در دربی از سرشانه ها هم پاکسازی … ادامه مطلب نکات هفته بیستم لیگ برتر

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

امروز هم تیم چلسی در بازی با تاتنهام از جوراب هایی استفاده کرد که تفاوت رنگی جزئی با پیراهن و شورت داشت

چون اون ها جورابای کیت دوم بودن

تو بازی های قبلی منچستر هم این اتفاق افتاده بود و فقط این بازی نبوده، فکر میکنم یکی از دلایل هم میتونه بخاطر بازی با توپ بصورت سر پائین باشه که بازیکنی که پاس میده چون فقط پا رو میبینه بتونه پاس رو به جای درست برسونه( دایره دید بازیکن در فضاهای کوچک)

منم احساس میکنم چون بازی مهمی بوده
برای تشخیص درست افساید گیری
و عدم تداخل رنگی حتی جزئی در این بازی از چهار دست لباس، شورت و جوراب با کد رنگ متفاوت استفاده شده
#این حساسیت ها باید تو همه لیگ ها و تورنمنت های فوتبال رعایت بشه حداقل در سطوح بالا و رقابت های مهم
تا هم برای تیم داوری (VAR)
و سیستم ها
و هم برای بازیکنان و تماشاگرا راحت تر و با لذت بیشتر مسابقه انجام بشه.