داستان لباس تیم ملی؛ همه منتظر پاسخ فدراسیون

توسط

تیم کیتز – قضیه لباس تیم ملی پس از شکواییه طرف اول یعنی بازیکنان تیم ملی با واکنش طرف دوم یعنی آل اشپورت همراه بود و حالا همه منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال به عنوان طرف سوم این ماجرا هستند.

بازیکنان تیم ملی می گویند لباس هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد همان لباس های کهنه قبلی است که شسته شده و از سوی دیگر آل اشپورت ادعا می کند طی ۹ ماه گذشته ۸۵۰ ست لباس مسابقه اورجینال از طرح جدید با برند uhlsport را تحویل فدراسیون داده است.

در این مدت فقط تیم ملی بزرگسالان فوتبال در دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و تیم ملی فوتسال نیز در جام جهانی ۲۰۲۱ از لباس های با برند uhlsport استفاده کرده اند؛ تیم ملی فوتبال در ۹ مسابقه با لباس جدید به میدان رفته که ۷ بازی با لباس سفید و ۲ بازی مقابل عراق و امارات با لباس قرمز بوده و تیم ملی فوتسال هم در چهار بازی لباس سفید و یک بازی لباس قرمز به تن داشته است.

اگر با احتساب لباس ذخیره برای هر مسابقه ۵۰ ست لباس در نظر بگیریم(در فوتسال قطعا تعداد کمتر است) کل لباس مصرفی مسابقه مربوط به دو تیم ملی فوتبال و فوتسال از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون به عدد ۷۰۰ هم نمی رسد، کما اینکه همه می دانیم میزان مصرف قطعا از این اعداد پایین تر بوده است.

البته طرح جدید لباس تیم ملی اوایل خرداد یعنی حدود ۵ ماه پیش رونمایی شده که ۴ ماه از بازه ۹ ماهه ادعا شده را شامل نمی شود و از طرفی بسیار بعید به نظر می رسد که چهار ماه قبل از رونمایی، لباس با طرح جدید تحویل فدراسیون شده باشد. از این رو هنوز به طور قطعی مشخص نیست چه تعداد از لباس ها با طرح فعلی و قابل استفاده بوده است.

در متن منتشره به طور واضح به این موضوع اشاره شده که از حدود ۱۵ ماه قبل تا کنون قراردادی بین فدراسیون و آل اشپورت وجود ندارد، حال اینکه این برند با چه انگیزه ای و با چه مجوزی به تامین پوشاک مورد نیاز فدراسیون ادامه می دهد و جالب تر اینکه سفارش تولید لباس با طرح اختصاصی را نیز می دهد سوال بزرگی است که پاسخ آن را خود نمایندگان آل اشپورت و احتمالا چند نفر در حوالی فدراسیون فوتبال می دانند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با متن منتشر شده از سوی آل اشپورت، اذعان نمایندگان آن به تعلق ۸۵۰ دست لباس “اورجینال” به تیم ملی بزرگسالان است و این خلاف ادعای اولیه آن شرکت مبنی بر تامین لباس کلیه تیم های ملی با “کیفیت اصلی” است. هنوز مشخص نیست لباس های بدون لوگو مربوط به آل اشپورت است یا سفارش فدراسیون، اما عدم اشاره به لباس سایر تیم های ملی در متن منتشره از سوی آل اشپورت نشان می دهد “اسپانسر” تیم ملی چندان هم از این موضوع ناراحت نیست.

آل اشپورت باید با ادله کافی تعداد لباس هایی که با طرح کنونی به فدراسیون تحویل شده را اظهار کند و پس از مشخص شدن عدد دقیق آن می توان سهم فدراسیون را در قصور صورت گرفته به شکل واضحی تخمین زد. تا زمان مشخص شدن این جزئیات فدراسیون و آل اشپورت هر دو به یک میزان در آبروریزی رخ داده شریک هستند.

بازیکنان تیم ملی: یکسال است لباس های کهنه را پس از شستشو می‌پوشیم

(۲۰ آبان ۱۴۰۰) بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی مقابل لبنان در پستی مشترک در شبکه های اجتماعی اظهارات تامل برانگیزی را درباره وضعیت تدارکات از جمله لباس تیم ملی بیان کردند.

در بخشی از این متن که به همراه تصویر زیر به صورت مشترک از زبان بازیکنان تیم ملی منتشر شده آمده: “لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم.”

و در ادامه تامل برانگیزترین قسمت متن: “یکسال است لباسهای کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم.”

لازم است فدراسیون در این باره توضیح بدهد که قرارداد لباس تیم ملی شامل چه تعهدات و چه اشکالاتی در زنجیره تامین است که چنین اتفاقی در تیم ملی بزرگسالان ایران افتاده و به حدی رسیده که بازیکنان آن را به زبان آورده و از وضعیت ناراضی هستند.

 

در پس این اظهارات باید وضعیت سایر تیم های ملی تحت پوشش فدراسیون را نیز جویا شد، چرا که وقتی چنین وضعی در تیم بزرگسالان به عنوان سرآمد همه تیم های ملی گزارش شده باید نگران وضعیت دیگر تیم های ملی بود.

نظر شما درباره اظهارات بازیکنان پیرامون وضعیت لباس تیم ملی؟

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

تیم کیتز – با شکست ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا حسرت قهرمانی در این رقابت ها برای تیم ملی به بیش از نیم قرن افزایش پیدا کرد. قهرمان رقابت های جام ملت های آسیا یک تگ ویژه را به لباس خود الصاق می کند و در شرایطی که تصور می شد … ادامه مطلب شکست و نشانی که به لباس ایران اضافه نشد

نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

تیم کیتز – ماجراجویی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ با برتری مقابل ژاپن و راهیابی به جمع ۴ تیم برتر مسابقات ادامه دارد. در ادامه نگاهی به بخش دوم نکات لباس تیم ملی در این رقابت ها خواهیم داشت. هر آنچه به عنوان آپشن شاخص تیم ملی در مرحله مقدماتی دیده … ادامه مطلب نکات لباس ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وطنم پاره تنم 😐

والا من اصلا نفهمیدم موضوع حتی متنم خوندم!

فقط تیم کیت میشه لطفا از لباس های کاروان ایران در المپیک زمستانی مطلب بذاری؟اگه بذارید واقعا ممنون میشم.

مقصر همه این ها خادم فوتبال ایرا است
کسی که رای خرید تا به فکر منافع خود باشد . نه ملت و فوتبال کشورش

امیدوارم فکری اساسی بشه به حال لباس تیم ملی با این حرکت هماهنگی که بچه های تیم ملی زدند!

مگه نمیگین آلشپورت ۱۵ ماهه با فدراسیون هیچ قرادادی نداره
پس حتی اگه لباسی هم به ایران نداده باشه حق داره دیگه

سلام تیم کیتز
با این وجود که آلشپورت ۱۵ ماهه با تیم ملی قرارداد نداره و لباس های تیم ملی تموم شده شاهد ظهور برند جدیدی برای تیم ملی در جام جهانی خواهیم بود ؟!
یا لباس ها رو بازم میشورن !!؟

آل اشپورت خرابه