تهدید عملی شد؛ پرچم شیلی به جای لوگوی نایک!

توسط

تیم کیتز – اختلافات بین فدراسیون فوتبال شیلی و نایک تا حدی بالا گرفت که بازیکنان شیلی نهایتا در بازی مقابل بولیوی لباس های همیشگی را در حالی به تن داشتند که لوگوی نایک روی آن با پرچم شیلی پوشانده شده بود.

نایک در سال ۲۰۱۵ به موجب یک قرارداد ۸ ساله به ارزش مجموع ۵۶ میلیون دلار(سالانه ۷ میلیون دلار) وظیفه تامین لباس تیم ملی شیلی را بر عهده گرفت. این قرارداد در حالی به امضا رسید که پوما اسپانسر قبلی لباس شیلی تنها ۳ میلیون دلار در سال به فدراسیون فوتبال این کشور پرداخت می کرد.

بر اساس قرارداد مبلغ ۵.۷ میلیون دلار که می بایست در ازای مدت یکساله جولای ۲۰۱۹ تا جولای ۲۰۲۰ از سوی نایک پرداخت می شد محقق نشده و به همین دلیل فدراسیون فوتبال شیلی شکایتی را بر علیه نماینده نایک در کشور شیلی طرح کرده است.

در سمت مقابل، نایکِ شیلی مسئولیت این بد عهدی را نپذیرفته زیرا قرارداد توسط هلدینگ مرکزی نایک در اروپا(هلند) به امضا رسیده است و آنها باید در قبال تعهدات قرارداد پاسخگو باشند.

تیم ملی شیلی در مسابقه بامداد شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ مقابل بولیوی از مرحله گروهی کوپا آمریکا، با لباسی به میدان رفت که لوگوی نایک در پیراهن و شورت با پرچم شیلی مخدوش شده بود اما به جهت بافت جوراب لوگوی نایک روی آنها همچنان دیده می شد.

لباس شیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴

تیم کیتز – لباس اول و دوم تیم ملی شیلی برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و همچنین کوپا آمریکا ۲۰۲۴ توسط آدیداس رونمایی شد. پیراهن اول جدید در زمینه به رنگ قرمز همراه با پترن های شطرنجی محو که حاشیه یک فضای ستاره ای شکل خالی در مرکز پیراهن را پوشش داده اند ارائه شده … ادامه مطلب لباس شیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴

لباس شیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲

تیم کیتز - لباس دوم تیم ملی شیلی برای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ توسط آدیداس رونمایی شد. پیراهن جدید در زمینه سفید همراه با یک افکت گرافیکی بسیار محو در سطح پیراهن ارائه شده است. یقه و نوار لبه آستین ترکیبی از آبی و قرمز، محدوده پشتی پهلو و سه خط روی شانه به رنگ … ادامه مطلب لباس شیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲

لباس شیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱

تیم کیتز – اولین لباس تیم ملی شیلی با برند آدیداس برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ توسط این برند آلمانی رونمایی شد. پیراهن اول جدید در زمینه یکدست قرمز همراه با یقه دکمه ای آبی ارائه شده است. سه خط روی شانه سفید و نوار لبه آستین نیز مرکب از آبی و سفید است. … ادامه مطلب لباس شیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱

 

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خود به خود یاد لباس های ایرانی ها افتادم 😁

آره باحال گفتی 😁

دقیقا حرف درستی زدی