طرح نوآورانه پوما؛ ایده ای که شکست خورد؟

توسط

تیم کیتز – کمپانی پوما با ایده خلق یک تم ثابت و ساده برای لباس تیم های خود در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ قصد ایجاد تحولی انقلابی در لباس تیم ها داشت، ایده ای که هر روز تردیدها نسبت به موفقیت آن بیشتر می شود.

ایده ی طرح جدید پوما به نوعی از قالب های قدیمی لباس تیم ها که بعضا نام تیم روی پیراهن درج می شد هم برداشت شده اما یکی از ایرادات اساسی این طرح حذف لوگوی باشگاه به عنوان نماد محوری ارزش در هر باشگاه از نمایه اصلی پیراهن بود که این موضوع در مورد دورتموند شدت اعتراض بیشتری را از سمت هواداران به دنبال داشت.

تا اینجای کار در موارد استفاده شده از این لباس ها، بازیکن فنرباغچه بعد از گلزنی در پیدا کردن لوگوی باشگاه دچار سردرگمی شد، دورتموند در اقدامی که با عذرخواهی مدیرعامل پوما همراه بود اقدام به درج لوگو به صورت امباس بی رنگ بر روی سینه کرد و باشگاه کراسنودار روسیه هم رسما لوگوی باشگاه را با ترکیب رنگی نزدیک به جزئیات لباس سوم روی پیراهن چسباند.

شاید اگر این لباس قرار بود در یک مسابقه به صورت نمادین مورد استفاده قرار بگیرد و یا این ایده ۲۰ سال قبل، زمانی که ابعاد تجاری فعالیت های ورزشی به اندازه امروز پر رنگ نبود ارائه می شد تا این حد واکنش منفی به دنبال نداشت، اما امروز هم از منظر تعصبات هواداری و هم بُعد ارزش آفرینی تجاری، حساسیت چگونگی استفاده از نمادهای باشگاه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

در ادامه تغییرات اعمال شده روی لباس های سوم پوما، لوگوی باشگاه دورتموند که پیش از این به صورت بی رنگ روی پیراهن حک شده بود در آخرین به روز رسانی تمام رنگی و کاملا واضح شد.

پوما مجبور به اصلاح لباس سوم مونشن گلادباخ نیز شد و لوگوی باشگاه با رنگی نزدیک به زمینه در سمت چپ سینه اضافه شد.

شما چه ایده ای برای اصلاح این ایده پوما دارید؟

قرارداد لایپزیگ با پوما

تیم کیتز – باشگاه آربی لایپزیگ آلمان برای تامین لباس این تیم از ابتدای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ با کمپانی پوما قرارداد همکاری امضا کرد. قرارداد لایپزیگ با پوما از تاریخ یکم جولای ۲۰۲۴ آغاز و به مدت ۱۰ سال تا سال ۲۰۳۴ معتبر خواهد بود. ارزش قرارداد جدید سالانه حدود ۱۵ میلیون یورو و در مجموع … ادامه مطلب قرارداد لایپزیگ با پوما

پیراهن پیش مسابقه دورتموند ۲۰۲۴-۲۰۲۳

تیم کیتز – پیراهن پیش مسابقه دورتموند برای نیمه دوم فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ توسط پوما رونمایی شد. پیراهن جدید در زمینه عمدتا به رنگ زرد همراه با یک پترن خاص حاصل چیدمان مدور سطوح شطرنجی در جهات مختلف در قسمت جلوی پیراهن ارائه شده است. (۲۲ تیر ۱۴۰۲) پیراهن پیش مسابقه دورتموند برای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ همزمان … ادامه مطلب پیراهن پیش مسابقه دورتموند ۲۰۲۴-۲۰۲۳

برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

تیم کیتز – با قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، برای سومین دوره پیاپی تیمی با لباس نایک قهرمان این رقابت ها شد. در ۴ دوره اخیر جام ملت های آسیا حداقل یک تیم با لباس نایک حضور داشته که سه تای آخر با قهرمانی تیم های نایک(استرالیا، قطر، قطر) همراه بوده است. … ادامه مطلب برندهای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ لباس نایک بر تن قهرمان سه دوره اخیر

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
12 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

واقعا ایده بدی بود!

این ایده چرت بود

همچنان معتقدم ایده جسورانه و خوبی هست.
جالبه که مسئله در تیم های متوسط تر بیشتر دیده شده!

خطاب به هواداران و بازیکنان، که سعی در پیدا کردن لوگو جهت ابراز احساسات دارند:
اسم تیم به اون اندازه درشت و وسط پیراهن رو واقعا نمیتونید پیدا کنید ؟!!!!
بوسیدن یا اشاره کردن به اسم کامل تیم، اگر با ارزش تر از ادای احترام به لوگوی کوچک باشگاه نباشه، دست کمی از اون نداره!

ایده فوق العاده مزخرفی بود اما به نظرم میشه برای اصلاحش لوگو رو بزنن سمت راست اسم باشگاه

ایده حذف لوگو واقعا بدون اغراق افتضاح بود طرح زیباست ولی لوگو نماد اصلی لباس هست و حذف کردن و جایگزین کردن یک نام اصلا جالب نبود.

بنظرم خیلی خلاقانه و جالب بود و نیازی به اصلاح نداره

از اول هم میدونستم نمی گیره

دوستان دقت کنن که لوگو در این طرح حذف نشده!
بلکه به صورت پترن در کل پیراهن وجود داره !

بین این عکسا فقط مال درتمند اینطوری

جالبه

اسم به اون بزرگی وسط پیراهن چاپ شده، مگه نمیبینه؟

برا اکثر کیتا تو ذوق میزد مث سوم والنسیا و دورتموند ولی واقعا برای سیتی و میلان جواب داده