فرایند طراحی و تولید لباس فوتبال از زبان طراح آدیداس

توسط

تیم کیتز – اندرو دولان یکی از مدیران تولید آدیداس در مصاحبه با نشریه انگلیسی آی “i” در مورد چگونگی فرایند طراحی تا تولید و رونمایی لباس های فوتبال این کمپانی توضیح داده است.

برای خلق یک لباس فوتبال سه مرحله در کمپانی آدیداس تعریف شده است:

مرحله اول: ایده پردازی و طراحی

به گفته دولان این مرحله در آدیداس با ارائه ایده ها و موارد الهام بخش مربوط به هر تیم بر روی یک فضای خالی و بدون پیشفرض طی می شود. در اینجا تاریخچه باشگاه، المان ها و فرهنگ شهر و کلیه مواردی که به نوعی می تواند با آن باشگاه مرتبط باشد در طراحی منظور می گردد.

مرحله دوم: تولید

طرح نهایی شده که فقط چند شخص منتخب از سمت شرکت و باشگاه از جزئیات آن آگاهی دارند حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه قبل از تاریخ معرفی لباس(در ماه ژوئن یا آگوست) یعنی زمانی که هنوز فصل ماقبل آن هم شروع نشده به تایید باشگاه می رسد و تولید از سه تا چهار ماه بعد از آن(حوالی دسامبر یا ژانویه) آغاز می شود.

هنگامی که تمام بررسی ها و آزمایش های لازم انجام شد، کارخانه های تولید محصولات آدیداس که عمدتا در جنوب شرقی قاره آسیا متمرکز هستند با توجه به ظرفیت پیش بینی شده برای تولید مواد اولیه مورد نیاز لباس ها را سفارش می دهند.

مرحله سوم: رونمایی و بهره برداری

عوامل متعددی در تعیین زمان رونمایی لباس تیم ها دخیل هستند که در این مورد آدیداس با توجه به موارد موثر در بهبود فروش برای هر باشگاه مناسب ترین زمان را تعیین می کند، به این امید که ایده آل ترین فروش ممکن در محدوده زمانی معرفی لباس جدید رقم بخورد.

البته ممکن است استراتژی های متفاوتی برای باشگاه های مختلف یا حتی یکی از لباس های اول، دوم و … مربوط به یک باشگاه وجود داشته باشد که زمان مختص خود را برای رونمایی می طلبد.

با این حال آدیداس ادعا می کند که در تعیین زمان رونمایی لباس ها به نظر باشگاه ها و زمانی که باشگاه آمادگی و تمرکز لازم برای بهره برداری از لباس جدید را دارد توجه می کند.

با این حساب طبق گفته اندرو دولان از مدیران طراحی آدیداس ۲۰ ماه زمان لازم است تا یک لباس از مرحله ایده پردازی به فاز تولید و بهره برداری برسد و این یعنی آغاز فرایند طراحی و تولید لباس یک تیم برای فصل جاری از اوایل یا اواسط دو فصل قبل تر کلید می خورد!

*تصاویر مربوط به مراحل ایده پردازی پروژه Humanrace آدیداس می باشد.

*طرح گرافیکی مربوط به لباس سوم منچستریونایتد فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰

لباس رئال مادرید ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصویر جدید)

تیم کیتز – تصاویر جدید غیر رسمی لباس رئال مادرید برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی آدیداس عرضه خواهد شد منتشر شد. پیراهن اول جدید در زمینه سفید همراه با یک پترن بی رنگ پیچازی که در نسخه اصلی لباس احتمالا در بافت پارچه اعمال خواهد شد ارائه شده است. جزئیات مشکی در قالب سه … ادامه مطلب لباس رئال مادرید ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصویر جدید)

لباس دوم یوونتوس ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (پیش بینی)

تیم کیتز – طرح احتمالی لباس دوم یوونتوس برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی آدیداس عرضه خواهد شد از سوی رسانه های نزدیک به باشگاه منتشر شد. لباس دوم جدید احتمالا در زمینه به رنگ زرد درخشان همراه با یک گرافیک انتزاعی محو در قسمت جلوی پیراهن ارائه خواهد شد. سه خط روی شانه مشکی و … ادامه مطلب لباس دوم یوونتوس ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (پیش بینی)

پیراهن پیش مسابقه تیم های MLS به مناسبت روز زمین

تیم کیتز – آدیداس در آستانه روز زمین(۲۲ آوریل) از پیراهن های پیش مسابقه خاصی برای ۲۹ تیم حاضر در فصل ۲۰۲۴ لیگ حرفه ای آمریکا MLS رونمایی کرد. پیراهن های جدید در سه رنگ عرضه شده که نسخه عمدتا سبز با پترن گل های رنگارنگ به نمایندگی از جنگل، نسخه آبی با پترن مشابه … ادامه مطلب پیراهن پیش مسابقه تیم های MLS به مناسبت روز زمین

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

روند طراحی برند ایرانی = کپی

بعد اینو با روند طراحی یک برند ایرانی مقایسه کنید 😐

با چه نرم افزاری طراحی شده