دومین لباس دوم استقلال در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱

توسط

تیم کیتز – استقلال در دیدار هفته بیستم لیگ برتر مقابل پیکان برای دومین بار در این فصل با لباس دوم خود به میدان رفت.

در واقع کلیت لباس جدید همانی است که در دیدار خارج از خانه استقلال مقابل گل گهر دیده بودیم با این تفاوت که پارچه عوض شده، پترن منچستری از آن حذف و یکدست سفید شده و رنگ یقه از مشکی به آبی تغییر کرده است.

لباس دوم جدید استقلال به قدری از المان های اختصاصی تهی است که در حالت کلی می توان آن را در قامت لباس ساده ای برای ملوان، گل گهر یا پیکان هم تصور کرد.


تغییر لباس استقلال با هدف احیای ترکیب سنتی؛ بهتر شد یا بدتر؟

(۱۰ دی ۱۴۰۱) لباس استقلال در دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان با یک تغییر جزئی دیگر همراه بود.

این تغییر مربوط به حذف محدوده سفید شانه و جایگزینی آن با آبی زمینه بود تا سفید آستین ها که تا پیش از این تا طرفین یقه امتداد داشت، در محل برش سرشانه قطع شود.

در واقع مسئولان باشگاه قصد داشتند با این تغییر، لباس را بیش از پیش به ترکیب سنتی استقلال یعنی بدنه آبی و آستین سفید نزدیک کنند، هر چند به نظر برش پیراهن دو بازی گذشته مقابل پرسپولیس و صنعت نفت ترکیب سنتی استقلال را به طرز شکیل تری در قالبی امروزی به نمایش گذاشته بود.


میانگین هر سه بازی یک لباس برای استقلال

(۳۰ آذر ۱۴۰۱) استقلالی ها در اقدامی قابل پیش بینی در دربی ۹۹ مقابل پرسپولیس با لباسی متفاوت از قبل به میدان رفتند.

چهارمین پیراهن اول استقلال در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در محدوده بدنه اصلی از یک افکت گرافیکی در دو سایه نزدیک به هم ار زنگ آبی تشکیل شده و در محدوده شانه و آستین ها سفید است. یک پترن بی رنگ برجسته با ساختاری مشابه آنچه در لباس های نایک دیده بودیم در تمام سطوح پیراهن به چشم می خورد که در لباس های نایک با هدف تهویه بهتر و در این مورد احتمالا جنبه زیبایی دارد.

این چهارمین لباس استقلال در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ است که با توجه به گذشت ۱۲ هفته از لیگ میانگین هر سه بازی یک طرح متفاوت را برای آبی پوشان به ثبت می رساند.


بازگشت استقلال به طرح قبلی با چسبکاری

(۱۶ مهر ۱۴۰۱) استقلالی ها دو هفته پس از جایگزینی طرح منچستر با لباس دیگر، مجددا در دیدار هفته هشتم مقابل فولاد به لباس قبلی برگشتند.

دلیل اصلی استفاده از لباس قبلی می تواند بازگشت همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی لباس بوده باشد، چرا که در بازی هفته ششم که طرح متفاوتی استفاده شد اسپانسر تغییر کرده بود. نکته قابل توجه لباس استقلال در بازی با فولاد درج تبلیغ پشت پیراهن در قالب یک مستطیل آبی رنگ بزرگ بود که روی تبلیغ زیرین را پوشش دهد، در حالی که بررسی لباس های استقلال در بازی های قبلی نشان می دهد این لباس مربوط به قبل نیست و احتمالا اسپانسر پشت پیراهن در آخرین دقایق قطعی شده و روی تبلیغ قبلی چسبانده شده است.

دیدارهای استقلال در هفته های آینده مشخص خواهد کرد که استفاده مجدد از این طرح احیانا به سفارش اسپانسر بوده یا اینکه هدف صرفه جویی در مصرف موجودی انبار بوده است.


لباس دوم همانی بود که نباید می بود!

(۱۰ مهر ۱۴۰۱) استقلال برای اولین بار در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در هفته هفتم مقابل گل گهر با لباس دوم خود به میدان رفت.

در حالی که لباس اول آبی های پایتخت در هفته ششم با کنار گذاشتن لباس کپی شده از طرح منچستر و جایگزینی آن با یک طرح ساده تقریبا سر به راه شد، حالا همان طرح سر از لباس دوم استقلال در آورد!

لباس دوم در زمینه سفید همراه با پترن محو برگرفته از آنچه آدیداس در لباس سوم فصل قبل منچستر و لباس سوم لیون در فصل جاری به کار برده، ارائه شده است. اسپانسر اصلی پیراهن هم که طی دو هفته اخیر ۲ بار تغییر کرده بود بار دیگر به همراه اول بازگشت.


تغییر مثبت پذیرفتنی است، به شرط ثبات!

(۱۹ شهریور ۱۴۰۱) استقلال در دیدار هفته ششم لیگ برتر ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مقابل نساجی بار دیگر با طرحی متفاوت به میدان رفت.

پیراهن جدید در زمینه یکدست به رنگ آبی همراه با لکه های پراکنده بسیار محو ارائه شده است. یقه و نوار لبه آستین مشکی مکمل این پیراهن ساده است، لباسی که با همه سادگی اش بهتر و مقبول تر از طرح کپی شده از منچستر بود.

به نظر می رسد تنها ایراد لباس جدید عمد همخوانی رنگ مشکی یقه و نوار لبه آستین با رنگ شورت باشد، از این رو انتظار می رود یا باید جزئیات پیراهن به سرمه ای تغییر کند یا شورت به مشکی تغییر رنگ دهد که گزینه اول محتمل تر است.

استقلال در شش هفته سپری شده از لیگ سه طرح متفاوت را بر تن کرده، پیراهن هایی که تا کنون با سه شورت آبی، سفید و سرمه ای ست شده اند.


گلاب به روی لباس استقلال، گونی برنج روی شانه ها!

(۱۵ شهریور ۱۴۰۱) لباس استقلال در هفته پنجم لیگ برتر ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با تغییر در تبلیغات روی پیراهن همراه بود.

در این بین “ربیع” به عنوان اسپانسر اصلی جایگزین همراه اول شده بود و تبلیغات بامک شهر بر در قسمت شانه نیز جای خود را به “خوشبخت” داده بود. از آنجایی که اولی در کار تولید گلاب و دومی هم عمدتا در زمینه برنج فعالیت می کند، می توان گفت این جمع برای تهیه شله زرد فقط چند مثقال زعفران کم دارد!


آس جدید لیگ رو شد؛ کپی از طرحی که خودش کپی بود!

(۳ شهریور ۱۴۰۱) تنها دو هفته برای شروع تغییرات اساسی در لباس استقلال زمان کافی بود، تغییراتی که مهمترین آنها بازیافت طرح یکی از لباس های فصل گذشته بود.

این طرح که فصل گذشته برای دربی برگشت توسط مجید تولید شده بود خود کپی از لباس سوم منچستر یونایتد در فصل ۲۲-۲۰۲۱ بود(اینجا ببینید) و حالا مجددا توسط یوسف جامه بازیافت شد. در حالی که مجید با تغییر یقه به مقدار کمی از درصد شباهت کاسته بود اما نسخه یوسف جامه از نظر فرم یقه هم تا حدود زیادی مشابه لباس منچستر بود و رنگ نوار لبه آستین به سفید تغییر کرده بود.

لباس استقلال در هفته سوم همچنین با تغییر رنگ شورت و بازگشت به سرمه ای تیره، تغییر فونت شماره ها و همچنین جوراب ها به طرحی که پترن چوقا را در ذهن تداعی می کند همراه بود و مشخص نیست این طرح با چه استدلالی برای جوراب استقلال مورد استفاده قرار گرفته است.

مجموعه تغییرات لباس آبی پوشان پایتخت تنها دو هفته پس از شروع لیگ و همچنین بازگشت سوال برانگیز به طرح قدیمی که از قضا خود آن طرح کپی از لباس دیگری بود اتفاقی بسیار نا امید کننده بود و انتظار می رود به سرعت به شکلی مناسب تغییر و تا پایان فصل به شکل یکپارچه و ثابت مورد استفاده قرار بگیرد.


(۲۱ مرداد ۱۴۰۱) لباس اول استقلال برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که توسط یوسف جامه تامین می شود رونمایی شد.

پیراهن اول جدید به رسم همیشه در زمینه به رنگ آبی همراه با مجموعه خطوط مورب در سایه های تیره و روشن از رنگ آبی ارائه شده است. یقه و نوار لبه آستین به رنگ طلایی با حاشیه آبی است و لوگوها نیز طلایی هستند.

اسپانسرها اصلی همانند شروع فصل گذشته تک خطی است و علاوه بر آن در دو سمت شانه و همچنین هر دو آستین تبلیغات درج شده است.

نکات هفته بیستم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیستم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. مهدی ترابی با پیراهن شماره ۹ و شورت شماره ۶ در مصاف با استقلال! تبلیغ اسپانسر موبایلی استقلال که پیش از این از پشت پیراهن حذف شده بود، در دربی از سرشانه ها هم پاکسازی … ادامه مطلب نکات هفته بیستم لیگ برتر

نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته نوزدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. بازیکنان تراکتور در عکس تیمی ابتدای مسابقه با نمایش یک پیراهن نمادین با هموطنان آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ابراز همدردی کردند. تغییر رنگ لوگوی رایتل، سایر اسپانسرها و همچنین شماره و طرح … ادامه مطلب نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

تیم کیتز – لباس دوم استقلال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تقریبا در هر بار استفاده با تغییراتی در جزئیات همراه بوده است. تغییر اول مربوط به یقه بود که در نسخه اولیه نیمه بالای آن آبی بود و در همان اولین مورد استفاده رنگ آبی به نیمه پایین یقه منتقل شد. مورد بعدی که در آخرین … ادامه مطلب تغییرات لباس دوم استقلال؛ سه بار استفاده، سی بار تغییر!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
32 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لباس جدید قشنگه ولی اون لباس های قدیمی نمیشه

رنگ جوراب دوباره آبی شد
یعنی تا هر ۳ بازی در میون کیت رو تغییر ندن آروم نمیگیرن
آماتور به تمام معناست یوسف جامه

به نظرم لباس دوم جدید قشنگه
اگه دقت کنید پترن لباس اول هم هست و این خیلی زیبا کرده پیراهنو
کلا پترن خوبیه تو هر دوتا لباس

میشه طرح های معرفی شده در فراخوان رو هربار در یک مسابقه چاپ کرد اینطوری شاید ۴۰ دست لباس متفاوت استقلال داشته باشیم