گام نوآورانه پوما؛ تولید لباس های جدید از لباس های قدیمی

توسط

تیم کیتز – این روزها تولید لباس با استفاده از پارچه های حاصل از بازیافت پارچه به ترند حوزه پوشاک ورزشی تبدیل شده و پس از طرح برند جاکو در این راستا، این بار پوما فناوری جدیدی را بر پایه همین فرایند و با یک پیوست جدید معرفی کرد.

تا پیش از این فرایند تولید لباس های ورزشی حاصل از بازیافت زباله های پلاستیکی به عنوان یکی از اقدامات نوین و پیشگیرانه در جهت ارتقای سلامت محیط زیست شناخته می شد.

اکنون شرکت های پیشرو یک گام فراتر از فرایند قبلی در تلاش برای دستیابی به یک فرایند پایدار در جهت بازیافت مجدد پارچه های تولید شده از قبل هستند. در فرایند بازیافت جدید پوما که تحت عنوان RE:JERSEY نامگذاری شده لباس ها در پروسه دپلیمریزاسیون(Depolymerisation) به حالت شیمیایی اولیه خود باز می گردند.

در مرحله بعد رنگ ها فیلتر و تفکیک می شوند و طی یک فعل و انفعال شیمیایی(فرایند ریپلیمریزاسیون یا Repolymerisation) مجددا با مواد اولیه ترکیب می شود تا نخی بدست آید که ویژگی های مشابه پلی استر بکر و نو را داراست.

یکی از مزیت های قابل توجه روش جدید امکان بازیافت مستقیم لباس های دارای لوگوهای باشگاه و اسپانسرها و … است که قبلا چنین امکانی وجود نداشت و بخش های مختلف باید برش خورده و تفکیک می شدند و بعضا بلااستفاده می ماندند.

پوما در فاز اولیه دو پیراهن مشکی برای میلان و دورتموند و دو پیراهن سفید برای منچسترسیتی و مارسی که با تکنولوژی بازیافت جدید تولید شده را عرضه کرده است که این چهار تیم آنها را در یکی از دیدارهای آتی(احتمالا در اردیبهشت ماه) به عنوان پیراهن پیش مسابقه استفاده خواهند کرد.

لباس دورتموند ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

تیم کیتز – لباس اول بروسیا دورتموند برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ از سوی پوما عرضه خواهد شد. پیراهن اول جدید در زمینه به رنگ زرد همراه با خطوط مشکی که در محدوده اسپانسر با شیب ملایمی به شکل V برش می خورند ارائه شده است. یقه، آستین ها و همچنین تکه نوار پهلو نیز به رنگ … ادامه مطلب لباس دورتموند ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

لباس میلان ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

تیم کیتز – لباس اول آث میلان برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی پوما عرضه خواهد شد به ترکیب راه راه کلاسیک باز می گردد. پیراهن اول جدید در زمینه با نوارهای راه راه قرمز و مشکی تخت ارائه شده است. نوار منقطع نسبتا محو در محدوده نوارهای قرمز به چشم می خورد و یقه، … ادامه مطلب لباس میلان ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

لباس منچسترسیتی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

تیم کیتز – تصاویر رسمی لباس اول منچسترسیتی برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که از سوی پوما عرضه خواهد شد منتشر شد. پیراهن اول جدید در زمینه به رنگ آبی آسمانی همراه با یقه و نوار لبه آستین سرمه ای ارائه شده است. یک الگوی گرافیکی حاوی عدد ۰۱۶۱ که به کد پیش شماره تلفن مناطقی از … ادامه مطلب لباس منچسترسیتی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (تصاویر رسمی)

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها