اولین نمایش صنعت نفت با لباس دوم

توسط

تیم کیتز – صنعت نفت آبادان در دیدار هفته بیستم لیگ برتر مقابل نفت مسجدسلیمان برای اولین بار در این فصل با لباس دوم خود به میدان رفت.

پیراهن دوم در زمینه به رنگ آبی نسبتا روشن همراه با یقه و نوار لبه آستین سفید ارائه شده است. پترن برگ درختان نخل همانند نسخه جدید لباس اول به صورت محو در محدوده آستین ها به چشم می خورد و شورت و جوراب سفید ترکیب لباس دوم جدید صنعت نفت را کامل می کند.

این لباس در واقع دومین لباس دوم صنعت در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ است، لباسی که اصلا پوشیده نشد. این در حالی است که نسخه قبلی لباس دوم که ابتدای فصل معرفی شد از نظر برش تقریبا مشابه نسخه فعلی اما کد رنگ آبی آن متفاوت با لباس جدید بود.

صنعت نفت احتمالا در دیدار خارج از خانه خود مقابل سپاهان هم از این لباس استفاده خواهد کرد.


صنعت نفت و ارور کد رنگ آبی

(۹ دی ۱۴۰۱) لباس صنعت نفت در دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل استقلال با تغییر در رنگ آبی شورت همراه بود.

نفت آبادان در نسخه جدید لباس خود شورت آبی روشن را جایگزین آبی خالص قبلی کرده، موضوعی که حداقل در اولین نوبت استفاده همخوانی مناسبی با جوراب ها نداشت.

آبادانی ها که به طور معمول از جوراب سفید استفاده می کنند به دلیل استفاده استقلال از جوراب سفید، علیرغم میزبانی ظاهرا مجبور به تغییر جوراب های خود به آبی شدند، اما آبی جوراب صنعت نفت متفاوت با کد آبی جدیدی است که برای شورت این تیم استفاده شده است.

از این رو به نظر می رسد صنعت نفت برای ایجاد یکپارچگی بیشتر در مواقع لزوم به تغییر جوراب ها باید یا در رنگ شورت تجدید نظر کند، یا اینکه جورابی هم رنگ پیراهن زرد خود برای چنین مواقعی تدارک ببیند.


یک اقدام مثبت و چند اقدام منفی؛ برزیل از جام جهانی حذف و به لیگ برتر اضافه شد!

(۳۰ آذر ۱۴۰۱) لباس صنعت نفت تا پیش از این در کلیات شبیه برزیل بود که حالا در هفته دوازدهم با تغییر طرح، در جزئیات هم شبیه به لباس یاران نیمار در تیم ملی برزیل شد.

پیراهن جدید صنعت نفت در زمینه به رنگ زرد همراه با یقه و نوار لبه آستین سبز و آبی دقیقا به همان فرمی که در لباس تیم ملی برزیل دیده بودیم ارائه شده است. تنها آیتمی که این طرح را از لباس سلسائو متمایز می کند سایه سبز رنگ برگ درختان نخل در محدوده آستین ها است که هر چند مرتبط با شهر آبادان است، اما عاملی برای چشم پوشی از کپی بودن طرح کلی لباس محسوب نمی شود.

نکته دیگر در مورد لباس صنعت نفت در بازی مقابل نساجی ضعف باشگاه یا تامین کننده برای تدارک شورت و جوراب سفید بود، به گونه ای که شورت ها هم از لحاظ تولیدکننده و هم رنگ جزئیات(سرمه ای) نامرتبط با پیراهن بود و جوراب اغلب بازیکنان هم فاقد هرگونه لوگویی بود.

بدین ترتیب صنعت نفت در روزی که به عنوان اقدامی مثبت یک المان اختصاصی به پیراهن خود اضافه کرد، با چند نقص بزرگ در قسمت های مختلف لباس آن را به بدترین شکل تحت الشعاع قرار داد.


(۲۱ مرداد ۱۴۰۱) لباس اول و دوم صنعت نفت آبادان برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که توسط داریک تامین می شود رونمایی شد.

پیراهن اول جدید با طرحی ساده در زمینه به رنگ زرد همراه با یقه و نوار لبه آستین سبز ارائه شده است. شورت آبی و جوراب سفید ترکیب آشنای برزیلی لباس اول صنعت نفت در فصل جدید لیگ برتر خلیج فارس را کامل می کند.

پیراهن دوم نیز در زمینه به رنگ آبی همراه با یک پترن چریکی محو ارائه شده است. از جزئیات سفید برای یقه و نوار لبه آستین استفاده شده و این در حالی است که به مانند بسیاری از لباس های پیشین صنعت نفت فرم یقه شبیه به لباس های نایک است.

نکات هفته بیست و سوم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته بیست و سوم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. لباس آلومینیوم عموما در تقابل با استقلال یا پرسپولیس با تغییر در چیدمان تبلیغات روی لباس همراه است و این بار نیز مقابل استقلال یک جمله شعاری به پشت پیراهن اضافه و تبلیغ … ادامه مطلب نکات هفته بیست و سوم لیگ برتر

نکات هفته هجدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته هجدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. سپاهان در دیدار مقابل استقلال نسبت به آخرین بازی خود در لیگ حجم بیشتری از تبلیغ را روی پیراهن خود به نمایش گذاشته بود تا لباس به انبوهی از لکه های سیاه روی رنگ زرد … ادامه مطلب نکات هفته هجدهم لیگ برتر

نکات هفته شانزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته شانزدهم لیگ برتر خلیج فارس فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲خواهیم داشت. بازیکنان استقلال در عکس تیمی ابتدای مسابقه و همچنین در جریان شادی گل خود مقابل صنعت نفت تصویر کوین یامگا همبازی مصدوم خود را روی یک تیشرت به نمایش گذاشتند. استفاده از دو … ادامه مطلب نکات هفته شانزدهم لیگ برتر

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوبه هم طرح و رنگ و همه چیز به اندازه است ولی به نظرم قالب لباس قالب جدید نایکه

استاندارد و قابل قبول

بد نیست

پترن دوخت جالبی هم لباسشون داره حداقل ساده نیست

نوع دوخت شورت هم کپی از نایکه

اگر میشه لوگو جدید الفتح عربستان رو تحلیل کنید
comment image

سلام تیم کیتز، به دلیل طولانی بودن در چند بخش برای شما پرسش هامو ارسال میکنم در نظر داشته باشید که من یک دانشجو هنرم و یک طراح تازه کار.
بخش اول :« حتما می دانید که یک طراح ابتدا باید از هنرمندی با تجربه الگو برداری کند تا زمانی که خودش صاحب سبک شود اما انتشار این اثر نباید بدون آگاهی آن هنرمند باشد و حتی با وجود اجازه او این شروع رزومه کاور شده آن طراح تازه کار است که ارزش هنری نخواهد داشت. ( البته خیلی از به اصطلاح استادید هنری هم هنوز همان طراح تازه کارند! )
اما کپی برداری ها از کانسپت های موجود بنا به سلیقه آن طراح ت.ک یا مشتری صورت می گیرید و متاسفانه به خاطر نبود کپی رایت در کشور همیشه شاهد سو استفاده هستیم اما خوشبختانه وجود رسانه هایی همچون شما باعث روند کاهشی این گونه اشتباهات می شود.»

بخش دوم : « با پیش گفتار بخش قبلی، اول چرا باید شاهد اشتباهاتی همچون استفاده از کد رنگ اشتباه باشیم؟ و یا یک طراح اول برای ساخت امضا هنری خود و خلق یک اثر شخصی چه عواملی را باید در نظر بگیرد؟ آیا عدم آموزش های صحیح ( آموزش در حد متودهای سطحی و تاریخ گذشته) در هنرکده ها و یا از این قبیل و یا عدم فراخوان هایی مثل سایت شما در کشور در آن دخیل است؟ آیا یک طراح چطور باید نمادها و پترن ها و الگوهای سنتی موجود که اغلب دارای ساختار ضد طراحی مدرن است را یه یک اثر ترکیبی و در خور تبدیل کرد؟ و کلا چرا با وجود این همه انتقادها بازهم گاهی شاهد این گونه اشتباهات هستیم؟
سپاس فراوان