حذف پاپیون لباس کلن به دستور اتحادیه فوتبال آلمان

توسط

تیم کیتز – لباس کارناوال ۲۰۲۱ اف ث کلن در روزهای گذشته واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت که نهایتا با حذف پاپیون روی لباس در مسابقه کلن مقابل یونیون برلین همراه بود.

عده ای از این اقدام به عنوان ایده ای ساختارشکنانه دفاع کردند و برخی دیگر آن را برای لباس رسمی مسابقه مناسب ندانستند. با این حال چون قرار بر استفاده آن در مسابقه رسمی بود، لباس باید از فیلتر اتحادیه فوتبال آلمان نیز عبور می کرد.

این اتحادیه با استناد به ماده ۲۸ قانون لباس و تجهیزات فوتبال آلمان که به تیم ها اجازه می دهد عناصر تزئینی را فقط در سه قالب ۱.پترن ژاکارد ۲.پترن دوختی یا چاپی ۳.پترن امباس روی لباس اجرا کنند، پاپیون مورد اشاره را به عنوان عنصر خارجی و به دلیل برجستگی که ممکن است ایجاد آسیب دیدگی کند مجاز ندانسته و دستور به حذف آن داده است.

البته فارغ از خوب یا بد بودن ایده می توان این پاپیون را با یقه پولو یا یقه دکمه ای مقایسه کرد که البته هیچکدام تا امروز به عنوان عنصر آسیب زننده منع نشده اند و به نظر می رسد این تصمیم بیشتر به خاطر پیشگیری از سرایت این ساختارشکنی ها به لباس سایر تیم ها گرفته شده باشد.

لباس کارناوال اف ث کلن ۲۰۲۲-۲۰۲۱؛ با پاپیون اضافه!

(۱۴ آبان ۱۴۰۰) باشگاه اف ث کلن به رسم هر سال از لباس ویژه خود تحت لیبل کارناوال در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ که توسط آل اشپورت طراحی شده رونمایی کرد.

پیراهن کارناوال ۲۰۲۱ کلن در زمینه عمدتا سفید همراه با افکت گرافیکی کاغذ رنگی مرکب از رنگ های قرمز، آبی و زرد در قسمت جلوی پیراهن ارائه شده است. یقه، محدوده شانه و آستینه ها قرمز است و در کمال تعجب یک پاپیون قرمز نیز به عنوان عنصر تزئینی در قسمت جلوی یقه دیده می شود.

پیراهن کارناوال ۲۰۲۱ کلن به قیمت ۹۰ یورو عرضه شده است. اف ث کلن روز یکشنبه در دیدار مقابل یونیون برلین این لباس را با آن پاپیون قشنگ اش بر تن خواهد کرد!


لباس های کلن ۲۰۲۲-۲۰۲۱

(۲۵ تیر ۱۴۰۰) لباس اول، دوم و سوم اف ث کلن برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بوندسلیگا آلمان توسط آل اشپورت رونمایی شد.

پیراهن اول جدید در زمینه سفید همراه با خطوط قرمز دوبل در قسمت جلوی پیراهن ارائه شده است.

پیراهن دوم نیز با طرحی خاص و آشنا در زمینه به رنگ قرمز همراه با آستین های سفید و پترن بته جقه در سایه ای نزدیک به زمینه ارائه شده است.

پیراهن سوم هم با طرحی متفاوت در زمینه یکدست مشکی همراه با یقه و نوار لبه آستین سفید و قرمز ارائه شده است. لوگوی باشگاه، uhlsport و اسپانسر (REWE) همگی به صورت تک رنگ مشکی و هم رنگ زمینه روی پیراهن درج شده اند.

لباس ۷۵ سالگی اف ث کلن

تیم کیتز – لباس ویژه هفتاد و پنجمین سال تاسیس باشگاه کلن آلمان در سال ۲۰۲۳ توسط هومل رونمایی شد. پیراهن جدید با ترکیبی ساده و کلاسیک در زمینه یکدست سفید همراه با یقه و نوار لبه آستین قرمز ارائه شده است. به عنوان یک المان کلاسیک، یقه با فرم بندی کشی پیاده سازی شده … ادامه مطلب لباس ۷۵ سالگی اف ث کلن

آل اشپورت از روی دست خودش کپی کرد؟

تیم کیتز – قطعا کسانی که اخبار لباس تیم را دنبال می کنند با اولین نگاه به لباس پرسپولیس متوجه یک نکته قابل توجه در لباس سرخپوشان پایتخت شدند. لباس جدید پرسپولیس با طرح و ترکیبی نسبتا استاندارد با استفاده از طرح بته جقه رونمایی شد که با توجه به قرابت موضوع طرح به فرهنگ … ادامه مطلب آل اشپورت از روی دست خودش کپی کرد؟

لباس های آلمان به ایران نرسید، اما طرح ایرانی تا آلمان رفت!

تیم کیتز – آل اشپورت آلمان برای در طراحی لباس اف ث کلن برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از پترن بته جقه استفاده کرده است. این در حالی است که نمایندگان این برند طی سال های اخیر به دفعات طرح و برش برندهای مختلف را کپی و روانه باشگاه های ایرانی کرده اند، طرح هایی که یافتن … ادامه مطلب لباس های آلمان به ایران نرسید، اما طرح ایرانی تا آلمان رفت!

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چرا توی لباس دوم هم رنگ لوگو باشگاه و هم رنگ لباس سیاهه 😐

تیم ملی آلمان هم تو یورو کیت دومش همین مدلی بود

این الشپرت اخر ی چیزیش میشه