تیم کیتز – شاید بتوان تنها تغییر مثبت لباس جدید سپاهان نسبت به لباس قبلی را عدم استفاده از نقوش مربوط به شهرهای دیگر به عنوان نقش زمینه عنوان کرد.
کد رنگ زرد استفاده شده در پیراهن سپاهان ظاهرا تغییر کرده و غلظت آن بیشتر و کمی سیر تر شده است. علاوه بر این برش پارچه پیراهن جدید نیز بسیار ساده تر از لباس قبلی است، یقه یکسره و ساده شده و بر خلاف پیراهن قبلی نقوش گرافیکی روی شانه دیده نمی شود.
با این حال سایه تک رنگ سی و سه پل همانند لباس قبلی در لبه آستین به چشم می خورد و تصویر قسمتی از کف بشقاب میناکاری در اندازه بزرگ و به رنگ سیاه جایگزین تصویر سقف مسجد نصیرالملک شیراز که به رنگ سفید روی پیراهن قبلی نقش بسته بود شده است.
نیاز به توضیح نیست که این بار هم همانند لباس قبلی از یک عکس واقعی با تغییر لِوِل رنگی و کنتراست و مخدوش کردن جزئیات عکس برای طرح زمینه استفاده شده و خبری از طراحی پترن اختصاصی نیست.
استفاده از طرح مشابه برای هر دو لباس اول و دوم نیز از دیگر نکات منفی لباس های جدید است، چرا که این اتفاق به ندرت در فوتبال امروز دنیا مشاهده می شود و مثل سابق چندان مرسوم نیست.
در باب تبلیغات جدید روی لباس سپاهان باید به این نکته اشاره کرد که کارخانجات فولادی و معدنی کشور آنچنان از منابع و آورده سرشار برخوردار هستند که اصلا نیازی به هویت سازی و ارتقا برند مجموعه خود احساس نمی کنند و همه تبلیغات شان به نوشته های زمخت و تک بعدی محدود می شود.
سپاهان به عنوان یکی از باشگاه های برخوردار از منابع مالی مناسب و پایدار که منتج به شکل گیری ساختار حرفه ای در خور یک باشگاه فوتبال شده، همواره عملکردی منظم در زمینه تامین لباس داشته اما به همان میزان در طراحی و خلق المان هویتی ضعیف عمل کرده است.