نماد شهرهای دیگر رفت، نام استان های دیگر آمد

توسط

تیم کیتز – شاید بتوان تنها تغییر مثبت لباس جدید سپاهان نسبت به لباس قبلی را عدم استفاده از نقوش مربوط به شهرهای دیگر به عنوان نقش زمینه عنوان کرد.

کد رنگ زرد استفاده شده در پیراهن سپاهان ظاهرا تغییر کرده و غلظت آن بیشتر و کمی سیر تر شده است. علاوه بر این برش پارچه پیراهن جدید نیز بسیار ساده تر از لباس قبلی است، یقه یکسره و ساده شده و بر خلاف پیراهن قبلی نقوش گرافیکی روی شانه دیده نمی شود.

با این حال سایه تک رنگ سی و سه پل همانند لباس قبلی در لبه آستین به چشم می خورد و تصویر قسمتی از کف بشقاب میناکاری در اندازه بزرگ و به رنگ سیاه جایگزین تصویر سقف مسجد نصیرالملک شیراز که به رنگ سفید روی پیراهن قبلی نقش بسته بود شده است.

نیاز به توضیح نیست که این بار هم همانند لباس قبلی از یک عکس واقعی با تغییر لِوِل رنگی و کنتراست و مخدوش کردن جزئیات عکس برای طرح زمینه استفاده شده و خبری از طراحی پترن اختصاصی نیست.

استفاده از طرح مشابه برای هر دو لباس اول و دوم نیز از دیگر نکات منفی لباس های جدید است، چرا که این اتفاق به ندرت در فوتبال امروز دنیا مشاهده می شود و مثل سابق چندان مرسوم نیست.

در باب تبلیغات جدید روی لباس سپاهان باید به این نکته اشاره کرد که کارخانجات فولادی و معدنی کشور آنچنان از منابع و آورده سرشار برخوردار هستند که اصلا نیازی به هویت سازی و ارتقا برند مجموعه خود احساس نمی کنند و همه تبلیغات شان به نوشته های زمخت و تک بعدی محدود می شود.

سپاهان به عنوان یکی از باشگاه های برخوردار از منابع مالی مناسب و پایدار که منتج به شکل گیری ساختار حرفه ای در خور یک باشگاه فوتبال شده، همواره عملکردی منظم در زمینه تامین لباس داشته اما به همان میزان در طراحی و خلق المان هویتی ضعیف عمل کرده است.

نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته نوزدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. بازیکنان تراکتور در عکس تیمی ابتدای مسابقه با نمایش یک پیراهن نمادین با هموطنان آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان ابراز همدردی کردند. تغییر رنگ لوگوی رایتل، سایر اسپانسرها و همچنین شماره و طرح … ادامه مطلب نکات هفته نوزدهم لیگ برتر

نکات هفته هجدهم لیگ برتر

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس تیم ها در هفته هجدهم لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهیم داشت. سپاهان در دیدار مقابل استقلال نسبت به آخرین بازی خود در لیگ حجم بیشتری از تبلیغ را روی پیراهن خود به نمایش گذاشته بود تا لباس به انبوهی از لکه های سیاه روی رنگ زرد … ادامه مطلب نکات هفته هجدهم لیگ برتر

نکات لباس نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا | یک هشتم نهایی

تیم کیتز – در این پست نگاهی به نکات لباس پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خواهیم داشت. این پست به طور متناوب قبل، همزمان و یا بعد از هر بازی نمایندگان ایران به روزرسانی می شود... مرحله یک هشتم نهایی سپاهان – الهلال (۱۴۰۲/۱۱/۲۶) مطابق انتظار لباس اول نماینده ایران و … ادامه مطلب نکات لباس نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا | یک هشتم نهایی

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فولاد هرمزگان یک قسمت از فولاد مبارکه ست

چرته

خیلی ناشیانه عمل کردند!

خوب نیست. داور لعنتی جرا طارمی رو اخراج کرد

تیم کیتز لطفا نظرایی که بقیه با یه اسم دیگه اینجا مینویسنو ثبت نکن
اون دفعه هم یه نفر اومده بود به اسم من، چرت و پرت نوشته بود
لطفا مطابقت بده، اسم هارو با ایمیل ها