نگاهی به قوانین لباس لیگ برتر انگلیس؛ رنگ شورت مهم نیست!؟

توسط

تیم کیتز – دربی شهر منچستر بین منچستریونایتد و منچسترسیتی از هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس یک نکته قابل توجه داشت و آن استفاده دو تیم از شورت هم رنگ بود.

یونایتد به عنوان میزبان مسابقه از ترکیب رنگی معمول خود (پیراهن قرمز، شورت سفید جوراب مشکی) استفاده می کرد و در سمت مقابل بازیکنان سیتی نیز بر پایه ترکیب معمول خود شورت سفید پویده بودند.

در یکی از بندهای قوانین لباس و تجهیزات مسابقات لیگ برتر به این مورد اشاره شده که ست لباسی که دو تیم در یک بازی به تن می کنند باید به اندازه کافی متمایز باشد، به گونه ای که تضاد رنگی مجموعه لباس دو تیم برای داوران، تماشاگران حاضر در استادیوم و بینندگان تلویزیونی قابل تشخیص و تمییز باشد.

در واقع در این بند اشاره ای به الزام تفاوت رنگ شورت یا جوراب نشده است. در بند دیگری از این قوانین آمده که تیم میهمان باید در فاصله ۱۰ روز قبل از هر بازی لباس تیم و دروازه بان را به باشگاه میزبان و مسئولان مرتبط لیگ برتر انگلیس به روشی که از قبل تدوین شده اعلام کند.

پس از مشخص شدن لباس دو تیم ممکن است بنا به تشخیص مسئولان لیگ یک یا هر دو تیم ملزم به استفاده از پیراهن، شورت و یا جوراب دیگر برای جلوگیری از تداخل و حصول تضاد رنگی کافی برای محقق شدن بند فوق الذکر شوند.

از دید داورها بخش مهم در تمایز رنگی لباس مربوط به پیراهن و جوراب دو تیم می شود و رنگ شورت در این بین نقشی ندارد. همچنین طبق قوانین مسئولان لیگ انگلیس حداقل ۳ روز قبل از هر مسابقه به باشگاه ها اطلاع می دهند که چه لباسی را باید در مسابقه پیش روی خود بر تن کنند.

روند انتخاب لباس در هر مسابقه لیگ برتر انگلیس:

-حداقل ۱۰ روز قبل از انجام مسابقه تیم مهمان اطلاع می دهد که قصد استفاده از کدام لباس خود را دارد. در این مورد تاکید شده که تیم میزبان حتما باید لباس اول خود را بپوشد.

-مسئولان لیگ با مشورت کمیته داوران لباس دو تیم را برای اطمینان از تضاد رنگی کافی بررسی کرده و در صورت تشخیص احتمال تداخل رنگی، تغییرات لازم را بر اساس رنگ های ثبت شده هر تیم اعمال می کنند.

-سه روز قبل از بازی سازمان لیگ به تیم ها اطلاع می دهد که کدام لباس را باید بپوشند.

-در آستانه هر مسابقه، لیگ برتر اطلاعات مربوط به لباس دو تیم در مسابقه پیش رو را منتشر می کند.

این بخش از قوانین لباس لیگ برتر در تضاد با قوانین لباس و تجهیزات یوفا است، چرا که تیم ها با ترکیب لباسی به میدان می روند که در آن پیراهن، شورت و جوراب هر یک از دو تیم باید متمایز از تیم مقابل باشد. نمونه این مورد در بازی پاریس سن ژرمن مقابل منچستر و همچنین بایرن مقابل اتلتیکو قابل مشاهده بود.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
8 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جقدر جالب بود از این جور مطالب بیشتر روی سایت قرار بدید..

عالی بود ، لطفا در مورد قوانین لیگ ایران در این زمینه هم مطلب بگذارید. با تشکر

ممنون

میومدن با نوار چسب رنگش رو تغییر میدادن مثل لیگ خودمون😂😂

لیگ برتر انگلیس وقتی فهمید ما هم به لیگمون میگیم لیگ برتر،دیگه اون لیگ سابق نشد😂

تیم کیتز جان،اگه میشه از این به بعد پست هایی در رابطه با قوانین پوشش،تبلیغات،لباس های داوران و… هم بذار

یونایتد امشب جلو شفیلد(شورت سیاه) با لباس طوسی رفت ولی شورت شفید پوشیده بود……

سوال تیم کتز سلام
امروز در بازی سپاهان – تراکتور شاهد استفاده تراکتور از شورت قرمز بودیم که یعنی لیگ ایران با توجه به قوانین اروپا داره عمل میکنه هیچگونه تداخلی حتی شورت مثل لیگ انگلیس نباید باشه!!!!
آیا از نظر شما این حرکت باعث زیبایی بصری البسه و یک دست شدنه؟ یا مثلا استفاده لباس تمام زرد برای سپاهان یا تیم هایی که از شورتی با طیف رنگی متفاوتی استفاده می کنند یک حرکت غیر حرفه ای است؟
ما بارها شاهد نبود لباس و اجبار به استفاده از لباس دوم یا استفاده از چسب مواردی در لیگ های دسته پایین تر بودیم!!!
نظر شما چیست؟؟
باتشکر