پرسپولیس؛ هر شش هفته یک لباس!

توسط

تیم کیتز – هافبک تیم پرسپولیس در مصاحبه ای اعلام کرده که هر شش هفته یک بار به بازیکنان این تیم لباس داده می شود.

کمال کامیابی نیا در مصاحبه با ایسنا با ذکر این نکته که لباس ساده ترین ابزار یک تیم فوتبال است گفته: “از نظر البسه مشکلاتی داریم چون هر شش هفته یک‌بار به ما لباس می‌دهند.”

البته کامیابی نیا به طور دقیق به نوع لباس اشاره نکرده، اما احتمالا منظور او لباس مسابقه است. با این حساب پرسپولیس در طول ۳۰ مسابقه لیگ برتر ۵ مرحله از تامین کننده لباس دریافت خواهد کرد.

با احتساب فهرست ۱۸ نفره(یا ۲۳ نفره) این تیم برای هر مسابقه حداکثر به ۴۶ دست لباس نیاز خواهد داشت و اگر اظهارات هافبک پرسپولیس را مبنا قرار دهیم به این معنی است که تیم بزرگی همچون پرسپولیس در طول یک فصل فوتبالی جمعا فقط ۲۳۰ دست لباس مسابقه از آل اشپورت دریافت می کند!

هر ست لباس مسابقه پرسپولیس در حالت تک فروشی به قیمت ۵۹۰ هزار تومان عرضه می شود، یعنی ۱۳۵ میلیون تومان ارزش کل تعهد تامین کننده لباس پرسپولیس برای لباس های مسابقه یک فصل کامل آن هم در شرایط محاسبه قیمت بر مبنای تک فروشی است!

برای درک بهتر این عدد ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ارزش کل قرارداد پرسپولیس با تامین کننده قبلی لباس این تیم یعنی لی نینگ عددی بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به ازای یک فصل تامین لباس مسابقه، تمرین و … بود.(هر دست لباس پرسپولیس با مارک لی نینگ در حدود قیمت مشابه آل اشپورت عرضه می شد.)

نکته قابل توجه این است که شرایطی که کامیابی نیا توصیف کرده مربوط به تیم اصلی پرسپولیس است و وضعیت تیم های پایه این باشگاه احتمالا به مراتب وخیم تر از تیم اصلی است.

این وضعیت را می توان به استقلال دیگر تیم بزرگ پایتخت نیز تعمیم داد چرا که معمولا تعهدات قراردادی برندها به پرسپولیس و استقلال مشابه یکدیگر است.

شاید شما دوست داشته باشید

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها