تیم کیتز – کمپانی پوما با ایده خلق یک تم ثابت و ساده برای لباس تیم های خود در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ قصد ایجاد تحولی انقلابی در لباس تیم ها داشت، ایده ای که هر روز تردیدها نسبت به موفقیت آن بیشتر می شود.
ایده ی طرح جدید پوما به نوعی از قالب های قدیمی لباس تیم ها که بعضا نام تیم روی پیراهن درج می شد هم برداشت شده اما یکی از ایرادات اساسی این طرح حذف لوگوی باشگاه به عنوان نماد محوری ارزش در هر باشگاه از نمایه اصلی پیراهن بود که این موضوع در مورد دورتموند شدت اعتراض بیشتری را از سمت هواداران به دنبال داشت.
تا اینجای کار در موارد استفاده شده از این لباس ها، بازیکن فنرباغچه بعد از گلزنی در پیدا کردن لوگوی باشگاه دچار سردرگمی شد، دورتموند در اقدامی که با عذرخواهی مدیرعامل پوما همراه بود اقدام به درج لوگو به صورت امباس بی رنگ بر روی سینه کرد و باشگاه کراسنودار روسیه هم رسما لوگوی باشگاه را با ترکیب رنگی نزدیک به جزئیات لباس سوم روی پیراهن چسباند.
شاید اگر این لباس قرار بود در یک مسابقه به صورت نمادین مورد استفاده قرار بگیرد و یا این ایده ۲۰ سال قبل، زمانی که ابعاد تجاری فعالیت های ورزشی به اندازه امروز پر رنگ نبود ارائه می شد تا این حد واکنش منفی به دنبال نداشت، اما امروز هم از منظر تعصبات هواداری و هم بُعد ارزش آفرینی تجاری، حساسیت چگونگی استفاده از نمادهای باشگاه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
در ادامه تغییرات اعمال شده روی لباس های سوم پوما، لوگوی باشگاه دورتموند که پیش از این به صورت بی رنگ روی پیراهن حک شده بود در آخرین به روز رسانی تمام رنگی و کاملا واضح شد.
پوما مجبور به اصلاح لباس سوم مونشن گلادباخ نیز شد و لوگوی باشگاه با رنگی نزدیک به زمینه در سمت چپ سینه اضافه شد.
شما چه ایده ای برای اصلاح این ایده پوما دارید؟