تیم کیتز – تعداد زیادی از افراد حاضر در لیگ برتر[و بخش های دیگر فوتبال ایران] به شکل خودسرانه از اقلام مختلف با لوگوی آدیداس استفاده می کنند.
تعداد کسانی که در جریان دیدارهای رسمی یا در حاشیه آن لباس و سایر ادوات ورزشی با برند آدیداس را بر تن دارند به گونه ای است که این شرکت در صورت تصمیم به حضور رسمی در بازار ایران اصلا نیازی به هزینه کرد جهت تبلیغ برند خود نخواهد داشت.
فارغ از اینکه اقلام استفاده شده اصل بوده یا فیک، از یک سو نفع تبلیغاتی آن نصیب آدیداس شده و از سوی دیگر به هماهنگی و یکپارچگی پوشش تیم لطمه زده و تصویری نازیبا خلق می کند.
اما از منظر دیگر می توان این اقدام را ناشی از چند نقیصه در فوتبال و به طور کلی ورزش دانست؛ یک: ضعف مدیریت و تامین اقلام از سوی باشگاه ها یا تامین کنندگان، دو: خود برتر بینی بازیکنان، مربیان و سایر افراد درگیر با ورزش و سه: ضعف های اصولی قوانین لیگ و قرادادهای اسپانسری و تامین لباس که قادر به جلوگیری از شکل گیری چنین صحنه هایی نیست.
در زیر چند نمونه از استفاده بازیکنان و مربیان تیم ها و حتی داوران از پوشاک ورزشی مختلف با برند آدیداس اعم از لباس دروازه بانی، کاپشن، گردنی، بازوبند کاپیتانی، جوراب های استپ دار، کلاه و … در را مشاهده می کنید.
موارد مشابه در ورزش ایران را ذکر کنید.