تیم کیتز – تصویر منتسب به لوگوی جدید فولاد خوزستان نشان از افت شدید سطح کیفی لوگو نسبت به نسخه قبلی دارد.
لوگوی قبلی باشگاه فولاد که ساختار اصلی خود را لوگوی آرسنال وام گرفته، خود محل نقد و ایرادات اساسی بود، اما لوگوی جدید به قدری از نظر انتقال مفاهیم بصری و هویت سازی ضعیف است که به جهت رعایت الزامات طراحی و تطابق با استانداردهای بصری روز حتی چند پله پایین تر از لوگوی قبلی قرار می گیرد.
از همه عجیب تر اینکه مسئولان باشگاه فولاد خوزستان در راستای اخذ مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام به تغییر لوگو کرده اند، در حالی که این لوگو با این شمایل و ترکیب نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.
از همه عجیب تر اینکه هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص طراحی لوگوی جدید اظهار داشته که تغییر لوگو با هدف تطابق با استانداردهای بینالمللی و افزایش حرفه ای گری باشگاه انجام شده است. او این اقدام را گامی مهم در راستای تقویت جایگاه باشگاه فولاد خوزستان در عرصههای داخلی و بینالمللی دانسته است!
امیدواریم این لوگو صرفا در حد یک شایعه بوده باشد و مراحل ثبت را طی نکند و باشگاه فولاد خوزستان متناسب با پشتوانه و امکانات حرفه ای خود طرحی که استانداردهای بصری روز در آن لحاظ شده باشد را به عنوان لوگوی جدید باشکاه معرفی کند.